Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Trammi- ja trollijuhte kummitavad vibratsioon ning rutiinsed tegevused

    Räägime Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise (TTTK) töökeskkonnaspetsialisti Anne Meiesaare ning tehnikaosakonna peaspetsialisti Aare Rebasega trammi- ja trollijuhtide tööst ning nende töökeskkonnast, mida pikki tunde päevas piiritleb juhikabiin.
    Anne Meiesaare sõnul tehti trammi- ja trollijuhtide töökeskkonnas ohutegurite mõõdistused ning viidi läbi riskianalüüs, mille käigus analüüsiti müra, vibratsiooni, psühholoogilise ja emotsionaalse pinge, sundasendi, tolmu, temperatuuri ja madalsageduslike magnetväljade mõju töötajate tervisele.
    "Müra tekitajaks on üldine liiklusmüra, mootorid ja raadiosaatja. Mõõtmisprotokollide järgi on tegelik müratase juhikabiinides 63-78 dB, mis ei ületa lubatavat piirnormi 85 dB ja seega kuulmiskahjustuse risk ei ole kuigi suur," kinnitab Meiesaar.
    Üldvibratsioon oleneb teekatte, veeremi ja juhiistme korrasolekust. Kätele tekitab vibratsiooni trollibussi rool ja jalgadele juhtimispedaalid. TTTK esindajad kinnitavad, et vibratsiooninäitajad ei ületa lubatud piirnorme, seda siiski rangelt kaheksatunnise tööpäeva puhul.
    Vibratsiooni vähendamiseks on TTTK paigaldanud uued reguleeritavatel õhkpatjadel juhiistmed pooltele trollibussidest ja 24 trammi. Viimastel aastatel on ostetud 28 nüüdisaegset trollibussi.
    Anne Meiesaar lisab, et füsioloogiline ohutegur trammi- ja trollijuhtide töös on sundasend, kuna juhi üldine kehaline aktiivsus on piiratud ja palju on korduvaid tegevusi - peeglite ja mõõteriistade jälgimine, uste avamine ja sulgemine, peatuste teatamine.
    "Töövõime ja enesetunde säilitamiseks soovitatakse juhtidel sõiduringide lühikesi puhkepause kasutada liikumiseks ja võimlemisharjutuste tegemiseks," märgib Meiesaar.
    Suurim probleem on tegelikult ühissõidukijuhtide emotsionaalne pinge. Trolli-trammijuhte küsitledes on selgunud, et suurimad pingetekitajad on liiklusavarii oht, kokkupõrke oht, aga ka reisijatega, eriti konfliktsete reisijatega suhtlemine.
    Aare Rebane lisab, et selliseid õnnetusi, kus inimesed viga saavad, tuleb väga harva ette. Sagedased liiklusummikud takistavad aga pahatihti sõidugraafikust kinnipidamist, seetõttu jääb ka lõpp-peatuses puhkepaus sageli planeeritust lühemaks.
    Ühe trammi- ja trollijuhtide tervist mõjutava tegurina on räägitud elektromagnetkiirgusest. TTTK esindajate sõnul on madalsageduslike magnetväljade mõju inimorganismile maailmas eriliste tulemusteta uuritud aastaid.
    "Trammides ja trollides esinevad magnetväljad sagedusega alla 3 kHz, mida keskkonna füüsikaliste ohutegurite piirnormide järgselt ei normeerita," selgitab Anne Meiesaar.
    Töötajate tervisekontrolliks on TTTK-l leping Ida-Tallinna Keskhaiglaga.
    Töötervishoiuõed, kes töötavad TTTKs kohapeal, valmistavad ette dokumentatsiooni ja suunavad töötajad õigeaegselt töötervishoiuarsti juurde kontrollile. Tervisekontrolli tehakse vastavalt arsti ettekirjutusele, ent mitte harvem kui kord kolme aasta jooksul.
    Trammi- ja trollijuhtidel on õigus saada viis aastat varem pensionile. Samuti on neile igal aastal ette nähtud seitse kalendripäeva lisapuhkust.
    Trammi- ja trollijuhtidele tutvustatakse töötervishoiu- ja tööohutuskoolituse käigus nende töö laadist tulenevaid ohutegureid ja antakse soovitusi töövõime ja hea enesetunde säilitamiseks.
    Autor: Eeva Pajuviidik
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.