Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Baltika ümberkujundus sai aasta kaubandusteo tiitli
Aasta kaubandustegu 2005 tiitli pälvis Baltika Grupp. Tegevjuht Meelis Milder rääkis, et nad on nelja aastaga arenenud tootmisettevõttest ümber moekaubandusettevõtteks. "Baltikal on ka lähitulevikus suured plaanid, järgmise nelja aasta jooksul kavatsetakse avada üle saja uue kaupluse senise 90 kõrvale," rääkis Milder. Selle aasta sügisel avatakse näiteks esimene kauplus Moskvas, mis on tavalise 200 ruutmeetri asemel 500ruutmeetrise kaubanduspinnaga.
Aasta kaubandussündmuse finalistide hulka pääsesid ka jõudsa laienemise ja majandustulemuste eest Selver ning Tartu Kaubamaja, kelle puhul oli määravaks kontseptsiooni arendamine ja uue kaubamaja avamine.
Parima kaubandusettevõtte finalistid selgitati küsitlusega, milles osales üle saja kaubandusjuhi. Testostmisega tegeleva DIVE konsultant ja partner Kaspar Jänes tutvustas saja ettevõtte seas tehtud testostmiste tulemusi. Teenindusreitingus said maksimumtulemuse (100%) Lemmikloomade Kaubad, Kaks Karu Beebimaailm ja Haabersti Apteek. Esikümnesse mahtusid ka näiteks Eagle Vision, Suurtüki NK ja ABC King.
Ühekordse testostmise tagumine ots nägi välja järgnevalt: Jysk (36%), Mööblisalong Lux (38%) ja Fotolux (40%). Viimase kümne hulgas leidsid koha ka Hanspert Mööbel (48%), Prisma (52%) ja Novalux (52%).
Valimisse sattunud sajal ettevõttel oli nimesilt kõigest 61 protsendil teenindajatest, vaid 50% neist naeratas, 36% pakkus abi ning vaid 10% kasutas kontakti lõpetamiselt positiivset lõpusoovi.
Testimised tehti Rocca al Mare kaubanduskeskuses, Järve ja Kristiine keskuses. Testkliendid jälgisid teeninduskoha ja teenindaja välimust, kontakti alustamist, suhtlemist, vajaduste määratlemist ja kontakti lõpetamist.
Konverentsi korraldasid Eesti Kaupmeeste Liit ja Eesti Konverentsikeskus.