Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ka suve hakul tuleb auto hooldada

    Arvestama peab sellega, et suve hakul kiirused teedel kasvavad ja auto tehniline olukord on eriti tähtis. Seda enam, et lubatud sõidukiirused tõstetakse mõnedel teelõikudel kuni 110 kilomeetrile tunnis.
    Auto tehnilist korrashoidu saab juba rehvivahetusel vaadelda. 18 aastat sildade reguleerimisega tegelenud Mart Pere nimetab, et kui on vähegi asjalik rehvivahetaja, siis juba tema peaks uurima, kas rehv on kuskilt ebaühtlaselt kulunud. Kui see nii on, siis tuleks kindlasti sillakontrolli minna ja see vajadusel ka reguleerida.
    Samuti võiks meie talviste teede tõttu, mis tihti ebaühtlased ja koledad, kogu sillaosa läbi logistada, kontrollimaks, ega kuskil lõtke pole ja mõni jubin vahetust ei vaja.
    Benefit ASi töökoja juhataja Meelis Lehtla nimetab, et tegelikult oleks õige võimaluse korral kogu autole kerge ülevaatus teha, et talvel tekkinud riketest vabaneda.
    Autoplus Eesti juhataja Kristjan Peterson nimetab, et auto juures võiks suvele vastu minnes palju teha. "Vajadusel tuleks auto poleerida ja seejärel vahatada," räägib Peterson. Poleerida tuleks autot juhul, kui värv on kuskilt kriipida saanud.
    Vahatamisega on nõnda, et seda tuleb nii ehk naa korraliku vaha korral kaks korda aastas teha - üks talveks ja teine suveks. Lisaks välisele hooldusele tuleks kriitilise pilguga üle vaadata ka auto salong. Teha võiks korraliku salongipesu, saamaks põhjamattidest välja sinna talvega tekkinud soolarandid.
    Tihtipeale sõidetakse talvel ka valuvelgedega. Talvel aga võis auto külglibisemisse minna ja valuvelg kuskile vastu põrkuda. Kohe pole vaja tormata uusi velgi ostma, neid saab ka sirgeks ajada.
    Valuvelgede parandamisega tegelev Margus Karu nimetab, et veljed, mis lihtsalt kõverad, saab küll sirgeks tagasi, kuid millel tükk väljas, selle asemel võiks ikkagi uue osta. Parandada küll saab, kuid korralikku elulooma sellest enam ei tule.
    Karu lükkab ümber ka väite, nagu oleks sirgeks aetud veljed pehmed ja kõlbmatud. Mehe sõnul kehtib tõde, et kui töö on korralikult tehtud, siis on ka velg korralik ja mitte sugugi kehvem, kui teised, mida remonditud pole.
    Suurimateks probleemideks valuvelgedele ongi talv ja kevad, kui lumi läinud ja teed tihedalt auke täis. Karu nimetab, et asfaldiaukudest läbisõitmisest peaks ikkagi hoiduma ja kui vähegi võimalik, siis valuvelgede allapanekuga niikaua kannatama, kui tänavaid natukenegi lapitud on.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.