Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ka suve hakul tuleb auto hooldada
Arvestama peab sellega, et suve hakul kiirused teedel kasvavad ja auto tehniline olukord on eriti tähtis. Seda enam, et lubatud sõidukiirused tõstetakse mõnedel teelõikudel kuni 110 kilomeetrile tunnis.
Auto tehnilist korrashoidu saab juba rehvivahetusel vaadelda. 18 aastat sildade reguleerimisega tegelenud Mart Pere nimetab, et kui on vähegi asjalik rehvivahetaja, siis juba tema peaks uurima, kas rehv on kuskilt ebaühtlaselt kulunud. Kui see nii on, siis tuleks kindlasti sillakontrolli minna ja see vajadusel ka reguleerida.
Samuti võiks meie talviste teede tõttu, mis tihti ebaühtlased ja koledad, kogu sillaosa läbi logistada, kontrollimaks, ega kuskil lõtke pole ja mõni jubin vahetust ei vaja.
Benefit ASi töökoja juhataja Meelis Lehtla nimetab, et tegelikult oleks õige võimaluse korral kogu autole kerge ülevaatus teha, et talvel tekkinud riketest vabaneda.
Autoplus Eesti juhataja Kristjan Peterson nimetab, et auto juures võiks suvele vastu minnes palju teha. "Vajadusel tuleks auto poleerida ja seejärel vahatada," räägib Peterson. Poleerida tuleks autot juhul, kui värv on kuskilt kriipida saanud.
Vahatamisega on nõnda, et seda tuleb nii ehk naa korraliku vaha korral kaks korda aastas teha - üks talveks ja teine suveks. Lisaks välisele hooldusele tuleks kriitilise pilguga üle vaadata ka auto salong. Teha võiks korraliku salongipesu, saamaks põhjamattidest välja sinna talvega tekkinud soolarandid.
Tihtipeale sõidetakse talvel ka valuvelgedega. Talvel aga võis auto külglibisemisse minna ja valuvelg kuskile vastu põrkuda. Kohe pole vaja tormata uusi velgi ostma, neid saab ka sirgeks ajada.
Valuvelgede parandamisega tegelev Margus Karu nimetab, et veljed, mis lihtsalt kõverad, saab küll sirgeks tagasi, kuid millel tükk väljas, selle asemel võiks ikkagi uue osta. Parandada küll saab, kuid korralikku elulooma sellest enam ei tule.
Karu lükkab ümber ka väite, nagu oleks sirgeks aetud veljed pehmed ja kõlbmatud. Mehe sõnul kehtib tõde, et kui töö on korralikult tehtud, siis on ka velg korralik ja mitte sugugi kehvem, kui teised, mida remonditud pole.
Suurimateks probleemideks valuvelgedele ongi talv ja kevad, kui lumi läinud ja teed tihedalt auke täis. Karu nimetab, et asfaldiaukudest läbisõitmisest peaks ikkagi hoiduma ja kui vähegi võimalik, siis valuvelgede allapanekuga niikaua kannatama, kui tänavaid natukenegi lapitud on.