Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Virtuaalse töömessi eesmärk on Eesti tööturu arendamine
Messi peakorraldaja Helen Hinno sõnul hakati virtuaalset töömessi kuus aastat tagasi korraldama, kuna toona oli suur puudus tööturualasest infost. Lisaks tundus, et värbamiskultuur on miski, mida vaid personalijuhid tunnevad, tööotsijad aga vajasid valgustamist. Samuti polnud midagi sarnast varem tehtud. "Pakkusime sadadele tööandjatele uudset, kiiret ja mugavat võimalust kohtuda samal ajal tuhandete tööotsijatega ja selgitada oma vajadusi," ütles Hinno.
Virtuaalne korraldus valiti eeskätt seetõttu, et kolmeks päevaks tipptööandjaid ja tööotsijaid üle Eesti ühel ajal ühte ruumi kokku saada oleks raske. "Võimalusterohkem, operatiivsem ja soodsam on seda internetis teha. Keegi kuhugi tormama ei pea, osalemiseks on vaja vaid internetiühendust, pisut aega ja tahtmist," tõi Hinno välja virtuaalmessi eeliseid. Miinusena nimetas ta näost-näkku kontakti puudumise, mis nii tööandja kui ka -otsija kohta arvamust kujundada aitaks. Kuna aga messi raames on võimalik kontakte vahetada ning kohtumisi kokku leppida, ei ole seegi ületamatu takistus.
Töömessi raames on ettevõtetel võimalik üles panna elektroonilised messiboksid, kus oma ettevõtet tutvustada ning tööotsijate küsimustele vastata. Samuti on messiboksid koos oma pildi, tutvustuse ja CVga võimalik üles panna tööotsijatel.
Messil osalemine on tasuta nii tööandjale kui ka tööotsijale. Kui tööandja soovib messi raames reklaamida mõnd konkurssi konkreetsele ametikohale, on selle tarbeks messi eripakkumine. "Ühe töökuulutuse avaldamine üheks kuuks maksab 1500, piiramatu hulga kuulutuste avaldamine üheks kuuks 2000 krooni. Mõlemale summale lisandub käibemaks ja tingimuseks on messil osalemine," tutvustas Helen Hinno erinevaid võimalusi.
Ta märkis, et eelmistel aastatel on oma töömessil väljas olnud paarisaja ettevõtte ringis, mitusada töösoovijat ning külastajate arv on küündinud 40 000ni. Selleaastasele messile käib hetkel aktiivne registreerumine ja tööandjate ning tööotsijate messibokside ülespanek, seega täpset osalejate arvu ei ole veel võimalik öelda.
Kui alguses käisid paljud vaid uudistamas, siis nüüd on külastajaskond Hinno kinnitusel muutunud teadlikumaks. "Tulevad need, keda hea tööelu ja sujuv karjäär tõepoolest huvitab. CV Online'i mess on suurepärane võimalus tutvuda huvipakkuvate ettevõtetega ja küsida otse personalijuhtidelt, millist inimest nad oma meeskonda ootavad ning kas sobiksid sinna tööle või mitte," lausus Hinno.
Üle-eelmisel aastal pakuti virtuaalmessil tööotsijaile esmakordselt võimalust oma messiboksid üles panna ning ennast tutvustada. Hinno sõnas, et see tegi messi interaktiivsemaks ja kõik, kes soovisid, said end avalikult tööturul reklaamida.
Esinenud on arusaamatusi, kuid need on olnud pigem tehnilist laadi ja saanud kohe lahenduse. "Kõik ei tunne veel ennast internetikeskkonnas koduselt. Seepärast on meile iga-aastane väljakutse, kuidas hoida süsteemi lihtsa ja arusaadavana", ütles Hinno.
Sel aastal pakub mess lisaks kontaktidele esmakordselt tööturul ellujäämise virtuaalkursust, kus oma ala eksperdid üle veebi erinevatel olulistel teemadel nõuandeid jagavad. Messikeskkonnas on avatud foorumid, kus kõik soovijad saavad spetsialistidelt nõu küsida. Vastuseid jagatakse nii värbamistavade, suhtlemisoskuse, CV koostamise, loovuse, tööjõu rendi kui ka paljude muude põletavate teemade kohta.
Helen Hinno ütles, et virtuaalset töömessi on lisaks Eestile korraldanud ka CV Online'i kolleegid Lätis, Leedus ja Ungaris. Tema sõnul korraldatakse virtuaalmesse mujalgi, kuid töömessi, kus ka tööotsijad saaksid osaleda, seni olnud ei ole.
Samuti korraldatakse mujal maailmas selliseid messe ärilistel kaalutlustel, meil rohkem tööturu edendamiseks. '
CV Online'i virtuaalmessil aktiivse osalemise kogemust on Hansapangal 3 aastat. Messi plussina märgin kasutajasõbralikku ja ajaefektiivset virtuaalmaailma. Mugav, vajalik ja asjalik suhtlemisvõimalus nii ettevõtetele kui ka tööotsijatele. Head meelt teevad ka särasilmsed ja toetavad partnerid CV Online'ist. Rohkem võiks olla agaraid küsijaid ja tulevasi tööletahtjaid. Meeleldi diskuteeriks ka ettevõtete väärtuspakkumiste teemal, et tööotsijad saaksid endi jaoks teadlikumaid valikuid teha.
Kui messi edaspidigi korraldatakse, plaanime jätkuvalt osaleda. Tore on lähemalt rääkida, mida meie ühe Eesti suurema ja atraktiivsema tööandjana tähtsaks peame, milliseid tiimiliikmeid juurde otsime. Messil osalemine annab alati ka hea võimaluse hajutada tööotsijate muresid ja kahtlusi vanadest levinud legendidest, et Hansapanka on kole keeruline tööle saada. Tahame ikka julgustada ja oma häid kogemusi jagada, vajadusel nõu ja jõuga abiks olla.
Konkreetselt virtuaalmessi kaudu me ühtegi tööpakkumist veel teinud pole. Loodame, et oleme olnud abiks info jagamisel ning tutvustanud teed, kuidas meile tööle saada.
Osas küsijais oleme küll ära tundnud meile juba varem kandideerinud tööotsijaid. Polegi nii harv juhus, kui just teist või kolmandat korda proovides leiame mõlemale poolele sobiva lahenduse ja huvitava väljakutse.