Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Müük vallutas uue tipu - 425
Kui jaanuaris ning veebruaris väänasid automüüjad liigeseid lahti ja tegid soojendustrenni, siis aprillis läks tõeliseks paugutamiseks.
Küsimus on vaid selles, kas startisid sprinterid või pikamaajooksjad. Möödunud kevadkuul vallutati uus tipp - 425, mis peaks tooma päikese näole ennekõike statistikutele, kas ajaloo annaalidesse tulemuse kirjutamiseks järjekordselt punase viltpliiatsi peavad haarama. Seda siis esmakordselt tänavu, kuna viimane rekordnumber pärines möödunud aasta novembrikuust, mil müüdi 408 tarbesõidukit.
Kui võrrelda aprilli müüki aga eelmise aasta sama perioodiga, siis põhimõtteliselt pole seal midagi võrrelda, müük hüppas 38%.
Tänavu murti ka aastaid kestnud seaduspärasus, mille kohaselt märtsikuu on alati aprillist edukam müügikuu olnud.
Markidest oli aprillis kõige edulisem Renault, kes edestas tänavu enim tarbesõidukeid müünud Mercedes-Benzi.
Viimaste aegade parima müügi tegi Fiat, kes toetus põhiliselt väikekaubikute edule.
Nagu on kinnitanud mitmed automüüjad, on tarbesõidukite ostjate ostukäitumine hoopis teistsugune kui sõiduautode puhul. Viimase ostu kaalutakse tavaliselt kaua, enne kui lõplik valik tehakse. Tarbesõidukite ost on aga sõltuvuses reaalsest vajadusest - täna on vaja ning homme peab see juba tööd tegema.
62% tarbesõidukite müügiturust kuulub väike- ning suurkaubikutele, raskeveokite osa on 24%.