Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaam on endiselt elus

    Avastasin teatava hirmuga, kuidas hakkaksin pärast tänavuse Pärnu turunduskonverentsi reklaamlause "Reklaam on surnud" kuulmist oma peas erinevaid teooriaid välja mõtlema.
    Muutused meie ümber toimuvad kiiremini kui iial enne. Naiivne oleks mõelda, et reklaamis, müügis ja turunduses võiksid asjad väiksema kiirusega muutuda.
    Öeldakse, et tänapäeva tarbija on teadlikum, targem ja kaalutlevam kui kunagi varem. Ühest küljest see kindlasti ka nii on ja tarbijad on oluliselt haritumad, vahel ka kavalamad kui varem. Samas on inimene aastatuhandeid olnud ja on ka siiani üks emotsionaalne loom, kelle olemuslikud vajadused on säilinud.
    Varem toimis mudel, kus kõigepealt tuli inimeses tähelepanu äratada ja seejärel huvi tekitada. Tulemusena langetas inimene otsuse ja tegutses. Nüüd oleme jõudnud olukorda, kus see mudel toimib pigem teistpidi. Inimene tegutseb, alles seejärel leiab sobivad põhjused oma tegutsemise õigustamiseks. Liikumapanevate vajaduste stimuleerimiseks ei sobi aga enam tavapärased kanalid ning turundus, mida oleme siiani harjunud turunduseks pidama.
    Tänapäeva turundusmaailmas on võimalik ellu jääda vaid, kasutades inimese loomupäraste vajaduste mõjutamiseks hoopis teiselaadseid vahendeid. Kohati uskumatult, raskesti tuvastatavalt ja peamiselt teadvustamatult.
    Näiteks võib selleks olla inimese olulisusvajaduse stimuleerimine läbi tema ülistamise lähedastele või pakutava toote alateadlik seostamine mitmesuguste lõhnade ja maitsetega. Samuti kuulub uue ajastu reklaami ja turunduse tööriistade hulka inimese senisest veelgi otsesem liitmine teatud isikute gruppi, mis võimaldab tal ühest küljest tunda ennast seostatuna ja koosolevana oma rühma liikmetega ning teisest küljest erinevana kõigist teistest.
    Suurim osa muutunud reklaamist ja turundusest on seotud teadvustamata vajaduste ja tungidega, milleni targad turundusteod jõuavad nähtamatult või varjatult. Reklaam on elusam kui kunagi varem. Lihtsalt selle kuju ja olemus on muutunud.
    Naiivne oleks arvata, et reklaam on surnud. Eriti siis, kui suured reklaamid seda kuulutavad.
    Tegemist ei ole tavapärase lähenemisega, kus midagi esitledes üritatakse teha reklaami. Esialgne ärritus inimestes, mida säärane ilmne vastuolu reeglina tekitab, käib käsikäes tähelepanu ja huviga, mis on hädavajalikud, et inimene tegutsema hakkaks.
    Veidi kohutav on mõelda, et kui toimibki valem, mille kohaselt esmalt tegutseme ja alles siis mõtleme, oleme ka ise ilmselt juba "poolel teel" millegi tarbijaks saamiseks. Vahel hakkavad inimese teadvustamata küljed tõsiselt pahandama. Eriti siis, kui avastad, et oled mingi teo juba ära teinud. Piirid tänapäeva turundusmaailmas on kadumas ning meid ümbritsev pole enam see, millena tundub. Reklaam ei ole surnud ka siis, kui ta saabub meie teadvusesse süütu troojahobuseliku kavalusega. Ja seda juhtub pidevalt.
    Meid ümbritsevas sõnumite paljususes võib väita, et reklaam on vägagi elus. Kõikjal jäävad silma reklaamsõnumid. Ei, reklaam pole surnud. Teisalt on tähelepanu võitmiseks vaja ebatavalist silmatorkavust. Reklaam ei jõua paljudeni, kuna me oleme õppinud end välja lülitama, mitte märkama ja mitte reageerima. Reklaam - ta on meie jaoks surnud.
    Reklaamitegijad püüavad seetõttu pidevalt midagi erilist välja mõelda. Vahel kaob nii tegelik äriline eesmärk meelest ja reklaam tõmbab küll tähelepanu, kuid ei toimi. Ei suhtle inimesega õigel teemal, ei muuda hoiakuid ja käitumist soovitud suunas. Kahjuks. Sest siis peavad nad uuesti proovima ja reklaami on taas rohkem.
    Enamus reklaamist on kahjuks surnult sündinud ja võiks parem olemata olla.
    Autor: Villu Parvet
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.