Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ärikingitusteks ei sobi intiimsed ning kehva kvaliteediga asjad
L&L Reklaami projektijuhi Kaire Kasearu sõnul kehtivad ärikingituste valimisel samad kirjutamata reeglid nagu mis tahes muude kingituste puhul - eelkõige tuleb arvestada kingisaajate ning olukorraga, milles kingitus üle antakse.
"Kohatu oleks kinkida heale koostööpartnerile tähtsa sündmuse puhul odav pastapliiats või võtmehoidja; samas ei tohiks kink saajas ebamugavustunnet tekitada, olles liiga hinnaline või mõjudes altkäemaksuna," leiab Kasearu.
"Lihtsaim viis ärikingitusi valides alt minna on ajada taga võimalikult odavat hinda - kingitus on samamoodi firma visiitkaardiks nagu sekretär vastuvõtulauas või klienditeenindaja hääletoon telefonis."
Kasearu ütleb, et ärikingitus kannab enamasti firma logo ning milline ettevõte tahaks, et tema logo ja nime seostataks odavuse ja halva kvaliteediga? "Negatiivne emotsioon on kerge tekkima, kui kingiks saadud käekell kolmandal päeval töötamast lakkab või uhke sulepea mapi vahel olevad dokumendid ära määrib," kinnitab Kasearu.
Kuup3 Reklaami tegevjuht Arti Sepp leiab, et tänapäeva klienti ärikingituse hind oluliselt ei mõjuta ning otsitakse võimalikult kvaliteetseid lahendusi. "Selliseid asju on tegelikult kaasajal väga vähe, mida kinkida ei sobi," kinnitab Sepp. "Meilt näiteks on tellitud nii labidaid kui ka langevarje, isegi hobuseraudasid ja lumepanne." Samas lisab Sepp, et päris intiimseid asju vast siiski kinkida ei tasuks. "Siia alla kuuluksid siis ehk näiteks sekslelud ja pesu," pakub ta. "Üldse ei sobiks kinkida sellist rohkem isiklikku ja ka pilakaupa."
Sepp ütleb, et päris sedalaadi asju pole nende firmast seni ka keegi soovinud tellida. "Peamiselt soovitakse ikkagi tavapäraseid kinke, nt T-särke, pastakaid, fliise ja jopesid," selgitab ta. "Levinud on ka laevapiletid ja kõikvõimalikud kinkekaardid. Kõik oleneb valdkonnast, millega firma tegeleb."
Main Solutions OÜ juhatuse esimees Jaanus Moldau usub, et tänapäeval ärikinkide tegemisel mingeid piire ei ole ning soovi korral võib fantaasial vabalt lennata lasta. "Ei oska küll nimetada midagi sellist, mida kohe kindlasti ei tohiks või peaks kinkima," arvab ta. "Meilt on tellitud enamasti ikka selliseid lihtsamaid asju nagu pastapliiatsid, kruusid, tassid."
Ärikingitused on enamasti ikka väikesed ja sümboolsed asjad ning minu meelest kehtib siin reegel, et kingitud hobuse suhu vaadata ei sobi.
Sellist väikest kingitud pudi-padi tekib enamasti ikka iga juhitasemele jõudnud inimese kabinetti. Leian, et kink ei pea sugugi tingimata olema praktiline, aga peaks siiski väljendama kinkija suunitlust.
Selliseid asju on päris palju, mida ärikingitusena kinkida ei sobiks - kosmeetika, isiklikud pesuasjad ja palju muud isiklikku, mis on otseselt seotud eraeluga.