Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Silja Line'i soovib osta firma juht

    Silja Line'i müüki korraldava panga Société Générale maakler Dan Clague ütles Londonis, et Silja müük laheneb juuni lõpuks. Tema sõnul on see müük kerge, kuna Silja Line on hea firma. Ometi ei ole ta suutnud pidada lubadust, et müük on selge aprilli lõpuks.
    Kui Silja Line'i müük hilissügisel välja kuulutati, peeti kaheks kõige tõenäolisemaks ostjakandidaadiks Tallinki ja Viking Line'i. Tallinki huvi peeti tõsiseks, aga Vikingi puhul arvasid analüütikud, et tema pakkumise taga kumab soov, et Silja ei läheks Tallinki kätte.
    Clague tunnistab, et peale nende on pakkujate seas vähemalt üks finantsinvestor, kui mitte rohkem.
    See võib olla Austraalia pank Macquarie, mille Euroopa tegutsev tütarfirma Macquarie Europe Infrastructure Group on hakanud jõuliselt investeerima Euroopa transpordisektorisse. Macquarie on juba ostnud kaks laevafirmat, mis enne kuulusid Sea Containersile.
    Soome Kauppalehti kirjutas, et mängu on tulnud ka nn must hobune. Väidetavalt on Silja Line'i tegevdirektor Antti Pankakoski kokku pannud investorite rühma, kuhu kuuluvad nii välismaised kui ka Soome investorid, kes on valmis Silja ära ostma. Selle algatuse taga võib samuti olla Pankakoski soovimatus, et Silja läheks Tallinkile.
    Pankakoski on suurte kogemustega firmade saneerija ja tal on varasemast ajast häid sidemeid rahvusvaheliste investoritega, aga ise ta ei kinnita, et tal oleks Silja ostmise plaani. Siljas alustas ta tegevdirektorina 2002. aastal ja on nüüd on ka seda tugevalt saneerinud.
    Tallinkist ei õnnestunud eile võimaliku uue pakkumise kohta kommentaari saada.
    Ühe võimaliku ostjakandidaadina mainitakse veel Taani Maerski kontserni kuuluvat Norfolkline'i, millel on laevaliinid Suurbritanniast Prantsusmaale ja Iirimaale.
    Kui Briti-Ameerika firma Sea Containers Silja Line'i aastail 1999-2003 ära ostis, maksis ta selle eest umbes 150 miljonit eurot. Nüüd hinnatakse Silja müügihinnaks pool miljardit, millest umbes 300 miljonit moodustavad võlad.
    Sea Containers on kahjumis ning teatanud, et soovib reisilaevandusest täielikult loobuda. Firma informeeris hiljuti New Yorgi börsi, et tema aastaaruande esitamine hilineb. Märtsis kukkus Sea Containersi aktsia ühe päevaga 38 protsenti, kui firma teatas, et kannab laevade mahakandmise tõttu eelmise aasta kuludesse 500 miljonit dollarit.
    Silja müügiga loodab Sea Containers oma rahaseisu tunduvalt parandada. Nagu ütles Sea Contanersi juhtkonna esindaja William W. Galvin Kauppalehtile, müüakse Silja Line teise kvartali jooksul. "Silja eest saadavad tulud on meile väga olulised," möönis ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.