Toyota müüs esmakordselt üle kolmesaja sõiduauto kuus

Ardo Kalda 12. mai 2006, 00:00

Sõiduautode müügis on järjekordne pikaajaliste tabeliliidrite turuosa kahanemise aeg.

Sedapuhku on järg Prantsuse autode käes. Prantsuse autode populaarsus väheneb järjekindlalt, vaatamata uute mudelite välise atraktiivsuse suurenemisele.

Prantsuse margid ei pruugi populaarsustrendi samal viisil jätkudes enam enimmüüdute esikümnes püsida. Et turg kasvab tänu majanduskasvule oodatust kiiremini ja et automüük käib Eestis kõige ees, siis tekib iga margi turuosa vähenemise arvelt topeltvõimalus neile autotootjatele, kellel on Prantsuse autodele alternatiive pakkuda.

Toyota ja Volkswagen kui sarnase konstruktsioonifilosoofiaga autod pakuvad lisaks töökindlusele ka haruldast pikaajalise kulumise tugevusvaru. Eesti oludes pakub just ebaühtlase kulumise tugevusvaru tarbijale lisaväärtust - tegemist on autodega, mis ei pea ilmtingimata olema intelligentsed ja vastavalt ühtlaselt kuluma. Müügitabeli tipus ollakse tänu kõige primitiivsemale tarbimisväärtusele ja aeglasele kulumisele.

Praeguse mudelipõlvkonnaga on Toyota müüjatel vedanud ja tulemus - müüa esmakordselt üle kolmesaja auto kuus - tuli sujuvalt kätte.

Toyota Balticu turundusjuhi Raido Toonekure sõnul tuleb hea müügitulemus sellest, et ollakse koguni viies erinevas segmendis enimmüüdud. Segmentide tippudeks olid Toyotal Corolla, Corolla Verso, Avensis, RAV 4 ja Land Cruiser. Uus RAV 4 on oma eesmärgi täitnud ja pikaajalisele liidrile Honda CRV-le möödunud kuul ära teinud.

Toyota müügiedu kirjeldades ei saa mainimata jätta Lexuse poolt pakutavat head hinna ja kvaliteedi suhet - Lexus on tõesti kättesaadav, sealjuures ergonoomilisemana, võimsamana ja ökonoomsemana kui konkurendid kõikides klassides. Mazda populaarsuse püsimisest võib välja lugeda pikaajalisi intensiivse automüügiga omandatud kogemusi, sest Mazda 6 pole enam ammu uus mudel, kuid meie turul saadab teda ikka veel suur müügiedu.

Tehniliselt veidi keerukama ehituskonstruktsiooniga autode segmendis on Honda esindused Mitsubishi ja Subaru müüjaid ülekaalukalt varjutamas. Arusaadavalt võis Subaru populaarsust Eestis siiamaani vähendada ebaloomulikult kõrge kindlustusmaks.

Tänavu seisab Subaru tabeli kolmanda kümne alguses, kuid müügikasvu võimaluste äkiline avanemine annab autoturule selgelt märku ettepoole liikumise algusest.

Mercedes-Benzi uus R-klassi mudel suudab küll täiesti õigustatult pretendeerida maailma parima auto tiitlile omas klassis, hõivates Audi Allroadi ja Volvo Cross Country turgu.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing