Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallink kaebas kohtusse neid jõuvõtetega ähvardanud Soome ametiühingu

    "Kas te kujutate ette, kui palju läheb maksma, kui üks laev sadamasse seisma jääb? Ma arvan, et palju," ütles Soome ametiühingu võimaliku boikoti mõjude kohta Tallinkile Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) juht Kaia Vask. "Üks variant on, et laeva ei lasta sadamasse sisse. Teine variant, et kaupa ei laeta laevast maha," kirjeldas ta võimalusi, kuidas soomlased Eesti laeva boikoteerida saavad. Soome Meremeeste Ametiühingu juht Simo Zitting reedel veel kommenteerida ei tahtnud, milliseid sanktsioone nad Tallinki vastu kasutada kavatsevad.
    Sel kevadel ostis Tallink 4,8 mld krooni eest kolm kreeklastele kuuluvat kiirlaeva ning varem Kreeka lipu all seilanud alusel hakkas lehvima Eesti lipp. Laevad jäid endiselt sõitma Hanko ja Rostocki sadama vahel, sihtkohana lisandus veel Paldiski. Sinnamaani laevadel töötanud 300 Kreeka, Saksamaa ja Soome meremeest vahetati eestlaste vastu ning meeskondade koosseisu vähendati.
    Soome Meremeeste Ametiühing oli Tallinki sellisest käitumisest häiritud ja ootas, et Tallink asuks pidama läbirääkimisi ning sõlmiks töötuks jäänud sakslaste, kreeklaste ja soomlastega uue kollektiivlepingu. Ametiühingu püüded Tallinkiga kontakti saada päädisid kohtuhagiga, kus Tallink nõuab, et ametiühing ei tohi ettevõtte laevade vastu sanktsioone rakendada. Vastasel juhul tuleks maksta 300 000 eurot (4,7 mln kr) trahvi.
    "Ma arvan, et nad kardavad ja neil on häbi, et tuleb avalikuks, kui halvasti nad Eesti meremehi kohtlevad," otsis Zitting põhjendust, miks Tallink ametiühingu kohtusse kaebas. "Selle ettevõtte käitumine on täiesti häbiväärne - 300 meremeest on tööta ja nende asemele on võetud eestlased, kes saavad 75% vähem palka," rääkis Zitting. "See on totaalne rahvusel põhinev diskrimineerimine."
    Tallinki investorsuhete juht Peter Roose keeldus kohtuasjaga ja ametiühingutega seonduvat kommenteerimast. "Sest me ei soovi seda praegu kommenteerida. Kommenteerime siis, kui õige aeg," sõnas Roose. "Ma ei oska öelda, millal õige aeg tuleb."
    Ühegi kõnealustel laevadel töötava meremehega reedel rääkida ei õnnestunud. "Keegi ei ole nõus rääkima," vahendas meremeeste sõnu Vask. "Nad kardavad, Tallink on nende peal kasutanud tõsist hirmutamispoliitikat."
    Nii Soome kui ka Eesti meremeeste ametiühingute juhid väidavad, et töötingimused Tallinki Hanko, Rostocki ja Paldiski vahet sõitvatel laevadel pole just kiita.
    "Kui inimene saab magada pooleteise tunni kaupa, siis ma arvan, et pole vaja palju ettekujutusvõimet - olukord on katastroofiline," ütles Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu juht Kaia Vask, kelle sõnul ametiühing peab Tallinkiga praegu läbirääkimisi, kuidas olukorda parandada. "Eks me põrkame sellisele jäigale positsioonile, kus ei taheta arvestada, et töö intensiivsus võib ühel hetkel töötajatel üle jõu käia," sõnas Vask, selgitades, et töötajate arv pole järele tulnud ettevõtte jõulisele laienemisele. "Neil lihtsalt pole inimesi."
    Miks siis mitte minna kompromissile Soome Meremeeste Ametiühinguga ja sõlmida nendega ikkagi kollektiivleping, mis tooks töötajaid juurde? "Mis te arvate, kas soomlased tuleksid tunduvalt madalama palga peale," esitas Vask vastuküsimuse.
    "Kas Tallink arvab, et Eesti meremehed on vähem väärtuslikud kui teised Euroopa meremehed? See on solvav Eesti meremeestele," ütles Soome Meremeeste Ametiühingu juht Simo Zitting. "Meie andmetel töötavad Eesti meremehed neil Hanko ja Rostocki vahel sõitvatel laevadel 20 tundi ööpäevas ja nõnda nädalaid," rääkis Zitting, kelle sõnul pole kindel isegi see, et Tallink meremeestele ületundide eest maksab.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.