Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sideteenuse puhul on esmatähtis töökindlus
IP-põhise sideteenuse kasutusele võtmisel ei tohi jätta töökindlust tähelepanuta.
Esimene viga, mida sageli IP-telefoni lahendusi valides tehakse on see, et alatähtsustatakse töökindlust ning lastakse ennast liigselt pimestada "kelladest ja viledest".
Nii nagu maja puhul peab alustama vundamendist, nii peaks ka telefonilahendus kavandades alustama n-ö põhiväärtustest - kuidas kindlustada telefonilahenduse võimalikult töökindel, kvaliteetne ja murevaba toimimine.
Kujutame ette ettevõtet, kes tasuta kõnevõimalusest kõige rohkem kasu võiks saada, ettevõtet, mille harukontorid asuvad erinevates kohtades, ka teistes riikides. Esmatähtis hea lahenduse puhul on, et VoIP-lahendus töötab inimeste jaoks harjumuslikule telefonisüsteemile sarnaselt.
See tähendab et valimiskord on tavapärane ja kasutaja kuuleb näiteks asukohamaal levinud kutsetooni. Samuti ei tohiks telefonilahenduse toimimine sõltuda kohtvõrkude vahelistest IP-ühendustest. Hea lahenduse puhul ei märka kasutaja üheski harukontoris, kui katkeb IP-ühendus peakontoriga.
Lahendust valides tuleb eelistada ka võimalikult suurt tsentraalsust.
Soovitav on, et kasutajate ja telefoninumbritega seotud muudatused tehtaks ühes kohas ning muudatused jõuaksid automaatselt kõikide kontorite allsüsteemidesse. Samuti on oluline jälgida, et erinevate harukontorite allsüsteemid suudaksid vajadusel üksteist asendada.
Kindlasti tasub enne IP-põhise süsteemi kasutusele võtmist kas või kellegi kogemusest lähtuvalt uurida, kas lahendus on töötajatele lihtne, kas süsteem on töökindel.
Samuti, kui palju tuleb panustada süsteemi haldamisse ning millist kvalifikatsiooni see nõuab.
Kui kõik need aspektid on läbi kaalutud, alles siis peaks jõudma küsimuste juurde, kas telefonides on kõneregister ja telefoniraamat, kas saab integreerida Outlooki kontaktibaasiga, kas saab jälgida, kes telefoniga parajasti midagi teeb ning muud sellist.
Autor: Mihkel Pukk