Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keppidest on saanud moekaup

    Kahemehefirma Aftersky OÜ vahendab kõigile Eesti spordikauplustele Järvise ja One-Way kaubamärgi kõnnikeppe. "Kaheksa aastat tagasi müüsime 8-10 paari keppe aastas, ettevõtmine paistis peaga vastu seina jooksmisena," meenutab juhatuse esimees Siim Talmar. Tol ajal olid kõnnikepid uudiskaubaks, liiatigi proovis ettevõte esimesena Eestis alustada Soomes toodetud EXELi keppide maaletoomisega. "EXELi kepid on eestlase jaoks liiga kallid," sõnab ta.
    Järvise toodang, mis tehakse Venemaal, on spetsiaalselt Eesti ja Baltimaade jaoks tehtud ja hinnaklassilt Eestile paras. Paari Järvise keppide hind algab 199 kroonist ja lõpeb 399 krooniga, samas kui EXELi kepipaari hind algab 400st.
    Nüüd läheb kepiäri Talmari sõnul Eestis tõusujoones, aastane müük ulatub tuhandetesse paaridesse. "Samas Läti ja Leedu huvi kepikõnni vastu on leige, püsides sellises järgus nagu meil viis-kuus aastat tagasi," ütleb ta.
    Peale Järvise on firma One-Way kaubamärgi esindaja Eestis. "One-Way on praegu trendi- või eliitmärgiks," ütleb Talmar. Kepid toodetakse Hiinas. Talmar ütles, et kuna selle firma kepid on orienteeritud trendiinimesele, pole tegu enam puhtalt spordi-, vaid moeäriga.
    Rademari spordikaupluste keti ostujuht Martin Juksar ütleb, et Eestis müüakse 4-6 kaubamärgi keppe, paari hind kõigub 200-1300 kroonini. "Käia saab nende kõigiga, nii nagu sissetulek võimaldab - kellele Mersu, kellele Kia," ütleb Juksar.
    Mõni aasta tagasi olid kõnnikepid hooajakaup, nüüdseks müüakse neid aasta läbi kõigi kümne Rademari kaupluse kohta 20-50 paari päevas. Kuigi sellest spordialast huvituvad viimasel ajal ka noored, on kepikõnd Juksari arvamuse kohaselt siiski keskealiste ja vanemate inimeste lemmik.
    Eesti Kepikõnni Liidu peasekretär Marti Soosaar ütleb, et kallimate keppidega on tõesti kergem käia, sest torude süsinikusisaldus on suurem. "Süsinikust kepid painduvad vähem, nendele on parem toetuda," põhjendab ta.
    Kuigi kepikõnd on lihtne spordiala, on Soosaar tänaval sageli valesti kõndivaid inimesi näinud. Inimestel, kes tahavad kepiteraviku küünarnukist kõverdatud käega otse 90kraadise nurga all maha panna, soovitab Soosaar pigem niisama jala käia. "Ülakeha saavutab treeningkoormuse, kui kepiteravik suunatakse 45kraadise nurga all tahapoole," õpetab Soosaar.
    A2K Sport OÜ varustab Eesti spordikauplusi EXELi keppidega. Äri läheb juhatuse liikme Kaupo Kopluse sõnul tõusvas joones, firma müüb neid 700-1000 paari aastas. "Edu aluseks on EXELi kvaliteet - mina arvan, et Eesti Kepikõnni Liidu instruktoritel on kõigil EXEL," ütleb Koplus kindlalt.
    Rahvaspordiürituse "Tallinn liigub" toimumise ajal aprillis olid Pirita spordikeskuse direktori Aavo Aunroosi sõnul asutuse kõik 63 kepipaari välja laenutatud, kepipaari rendihinnaks oli 10 krooni tunnis.
    Autor: Merje Kask
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.