Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Konkurents nüsib automüüjate rentaablust
Amserv Groupi esindaja Raivo Kütt, kes puhkas reedel Vahemere ääres, rääkis, et kuna turul on kõik automargid esindatud, sööb kasumi ära tihe konkurents. Rentaablus on tema sõnul autoäris vaid 2%. "Võidavad need, kes pakuvad lisaks sõiduautodele kaubikuid ja veoautosid," sõnas Kütt. Eelisolukorras on ka luksusautode müüjad.
Amserv Groupi turuosa Eestis on üle 10%. Suurim käibe kasv tuleb firmal hoopis Läti turult.
Läbimüük aasta esimeste kuude jooksul on eelmise aastaga võrreldes kasvanud poole võrra. 2006. aasta kasum oli 377,8 miljoni kroonise käibe juures 13,2 miljont, firma on jõudnud Eesti suuremate automüüjate hulka.
Hondasid müüva Catweesi Tallinna keskuse juhataja Vahur Randveer nimetas väiksema rentaabluse esimese põhjusena samuti tihedat konkurentsi. "Kasum ei jõua käibe kasvule järele, sest autoettevõtted teevad suuremaid investeeringuid keskustesse ja autohoolduse parema järje peale viimisesse," nimetas Randveer.
Catwees avas jaanuaris Tallinnas uue keskuse, mis läks maksma 3,9 miljonit krooni. Sel põhjusel jäi automüüja esimeses kvartalis 1,2 miljoniga kahjumisse. Randveeru sõnul müüb esimese auto automüüja ja järgmine auto valitakse samast kohast autohoolduse taseme järgi, seetõttu tahab firma hoolduskeskusi laiendada. "Soovime järele jõuda ka teenuste osas, et järjekorrad poleks suurenenud automüügi juures nii pikad," sõnas ta.
Automüügiga läheb firmal hästi. Catweesi nõutavaimaks kaubaks kujunenud Honda Civicud on oktoobrini broneeritud, Lätis aga aasta lõpuni läbi müüdud. "Tehas ei jõua nii palju toota, kui nõutakse," sõnas müügidirektor Rene Rästas.
Kommest Auto panustab samuti klienditeenindusse ja kogu Eestit katvasse võrku. Uus autode ettevalmistuskeskus avati poolteist kuud tagasi Kadrinas.
Kuigi möödunud aasta oli Fordile suurepärane, polnud ka Info Auto nõus oma majandustulemusi avalikustama. "See on firma sisepoliitika, kuna me ei ole börsiettevõte," ütles müügidirektor Tiit Lillipuu. Fordi turg on aasta esimeste kuudega kasvanud 47% võrra võrreldes möödunud aasta sama ajaga. Kolmandiku võrra on kasvanud kaubikute läbimüük. Aasta lõpuks tahab firma Fordidega saavutada Eesti automüügiturust 7,5%.
Autor: Merje Kask