Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Minikaubikud koguvad ettevõtjate seas populaarsust

    Info Auto projekti juhi Toomas Putmakeri sõnul on üks minikaubikuid ostma meelitav nüanss võimalus neid tarbesõidukitena kirja panna, mis lubab firmal erisoodustusmaksu arvelt raha kokku hoida.
    "Kui mõned aastad tagasi ei kuulunudki kaubikud Fordi Baltikumi turu müügiplaanidesse, siis tänasel päeval tegeletakse nende müügiga päris aktiivselt. Kui ikka on valida, kas maksta erisoodustusmaksu või kasutada sõiduauto omadustega kaubikuid, peaks kaalukauss loogiliselt viimaste kasuks langema," sõnas Putmaker.
    ASi Itaalia Auto müügijuhi Kati Niinsoo sõnul tuleb nn minikaubikute ost kõne alla ka juhul, kui suurema kaubiku ostuks raha napib, aga sõita ning kaupu vedada oleks vaja. Kuigi eelmise aasta lõpus müük antud segmendis jahenes, kasvab kaubikute müük Niinsoo tähelepanekut mööda just kevadel.
    Auto 100 müügidirektori Gert Rohtla sõnul on kaubiku eeliseks võimalus kaupu kiiresti laadida. Kuna masinatel on sõiduautodele omased sõiduomadused, pole Rohtla sõnul vahet, kas kasutada kaubikuid linnasisesteks töösõitudeks või võtta ette pikemad otsad.
    "Kui teha turu käitumisest mingeid järeldusi, siis meie kogemusele tuginedes on tegemist väikeettevõtja tarbesõidukiga. Ka farmerid on meilt neid piimakanistrite vedamiseks ostnud. Nende masinate kasutusala on tegelikult väga lai," selgitas Rohtla.
    Keskeltläbi saab kaubikusse paigutada 500 kg ulatuses kaupu. Mahutavuselt jääb kaubikute kaubaruum enamasti 900 ja 1000 liitri vahele ehk keskeltläbi on pakiruumi 1 m3 jagu. Hinnalt on kaubikud erinevate kategooriates. Näiteks Ford Fiesta kaubik maksab orienteeruvalt 174 000 krooni, Škoda Fabia Praktik 150 000 krooni, Renault Clio kaubik aga 125 000 krooni ringis.
    On ka teistsugust firmapoliitikat. Kuu aega tagasi Birminghami tarbesõidukite näitusel esitletud uus Opel Astra kaubik Eestisse ei jõuagi. Täpsed põhjused, miks see nii on, pole teada.
    Eesti Konjunktuuriinstituudi (EKI) kvartaalsest turuülevaatest selgub, et pea 46% transpordifirmasid prognoosib teenuse kallinemist järgneva kolme kuu jooksul.
    Autotranspordi valdkonna ärikonjunktuur on viimase kolmel kuul märgatavalt paranenud.
    Nii veoteenuse nõudlus kui ka müük pöördusid tõusule, nõudlus suurenes 44% ning müük 36%.
    Aastataguse perioodiga võrreldes on turusituatsioon hetkel oluliselt soodsam.
    Viimastel kuudel on transpordisektoris tervikuna vähenenud töötajate arv, mis piirab pea poolte ettevõtete äritegevust, kuid samas soovib pea kolmandik firmasid lähikuudel töötajaid juurde palgata.
    Ettevõtete hinnangul on järgneval kolmel kuul oodata head turusituatsiooni.
    Ligi pooled firmadest prognoosivad nõudluse jätkuvat kasvu.
    "Meie korrigeerisime alles hiljuti teenuse hindu. Lähiajal muud tegurid peale kütuse võimaliku kallinemise teenuste hindu ei mõjuta. Pikemas perspektiivis aga võib hindu mõjutada tööjõupuudusest tingitud tööjõu kallinemine," sõnas NT Logistika turundusjuht Reena Kivari.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.