Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Minikaubikud koguvad ettevõtjate seas populaarsust
Info Auto projekti juhi Toomas Putmakeri sõnul on üks minikaubikuid ostma meelitav nüanss võimalus neid tarbesõidukitena kirja panna, mis lubab firmal erisoodustusmaksu arvelt raha kokku hoida.
"Kui mõned aastad tagasi ei kuulunudki kaubikud Fordi Baltikumi turu müügiplaanidesse, siis tänasel päeval tegeletakse nende müügiga päris aktiivselt. Kui ikka on valida, kas maksta erisoodustusmaksu või kasutada sõiduauto omadustega kaubikuid, peaks kaalukauss loogiliselt viimaste kasuks langema," sõnas Putmaker.
ASi Itaalia Auto müügijuhi Kati Niinsoo sõnul tuleb nn minikaubikute ost kõne alla ka juhul, kui suurema kaubiku ostuks raha napib, aga sõita ning kaupu vedada oleks vaja. Kuigi eelmise aasta lõpus müük antud segmendis jahenes, kasvab kaubikute müük Niinsoo tähelepanekut mööda just kevadel.
Auto 100 müügidirektori Gert Rohtla sõnul on kaubiku eeliseks võimalus kaupu kiiresti laadida. Kuna masinatel on sõiduautodele omased sõiduomadused, pole Rohtla sõnul vahet, kas kasutada kaubikuid linnasisesteks töösõitudeks või võtta ette pikemad otsad.
"Kui teha turu käitumisest mingeid järeldusi, siis meie kogemusele tuginedes on tegemist väikeettevõtja tarbesõidukiga. Ka farmerid on meilt neid piimakanistrite vedamiseks ostnud. Nende masinate kasutusala on tegelikult väga lai," selgitas Rohtla.
Keskeltläbi saab kaubikusse paigutada 500 kg ulatuses kaupu. Mahutavuselt jääb kaubikute kaubaruum enamasti 900 ja 1000 liitri vahele ehk keskeltläbi on pakiruumi 1 m3 jagu. Hinnalt on kaubikud erinevate kategooriates. Näiteks Ford Fiesta kaubik maksab orienteeruvalt 174 000 krooni, Škoda Fabia Praktik 150 000 krooni, Renault Clio kaubik aga 125 000 krooni ringis.
On ka teistsugust firmapoliitikat. Kuu aega tagasi Birminghami tarbesõidukite näitusel esitletud uus Opel Astra kaubik Eestisse ei jõuagi. Täpsed põhjused, miks see nii on, pole teada.
Eesti Konjunktuuriinstituudi (EKI) kvartaalsest turuülevaatest selgub, et pea 46% transpordifirmasid prognoosib teenuse kallinemist järgneva kolme kuu jooksul.
Autotranspordi valdkonna ärikonjunktuur on viimase kolmel kuul märgatavalt paranenud.
Nii veoteenuse nõudlus kui ka müük pöördusid tõusule, nõudlus suurenes 44% ning müük 36%.
Aastataguse perioodiga võrreldes on turusituatsioon hetkel oluliselt soodsam.
Viimastel kuudel on transpordisektoris tervikuna vähenenud töötajate arv, mis piirab pea poolte ettevõtete äritegevust, kuid samas soovib pea kolmandik firmasid lähikuudel töötajaid juurde palgata.
Ettevõtete hinnangul on järgneval kolmel kuul oodata head turusituatsiooni.
Ligi pooled firmadest prognoosivad nõudluse jätkuvat kasvu.
"Meie korrigeerisime alles hiljuti teenuse hindu. Lähiajal muud tegurid peale kütuse võimaliku kallinemise teenuste hindu ei mõjuta. Pikemas perspektiivis aga võib hindu mõjutada tööjõupuudusest tingitud tööjõu kallinemine," sõnas NT Logistika turundusjuht Reena Kivari.