Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Savisaar kujundas esimese Minu Margi
Täna ei pea oma margi loomiseks enam majandusminister olema, vaid seda saab Eesti Posti kodulehel teha igaüks. Ehk nagu ütles Eesti Posti peadirektor Peeter Raudsepp eile pateetiliselt: "Algamas on uus ajastu kirja saatmises."
Raudsepp pidas sellega silmas, et paberil kiri ei ole enam tavainimese jaoks mitte informatsiooni, vaid emotsiooni kandja ning miks siis mitte pakkuda inimestele võimalust ise otsustada, milline mark kirja peale panna.
Samasugune võimalus on juba näiteks hollandlastel ning meie põhjanaabritel soomlastel, selle aasta jooksul peaks personaalse postmargi disainimine võimalikuks saama ka lätlastele.
Savisaare kõrval on üks esimesi päris oma postmargi saajaid Eesti Põlevkivi, keda margi disainimisel aitas Eesti Post. Idee Eesti Põlevkivile oma mark teha tekkis ettevõtte juhil Mati Jostovil ning nüüd tellitaksegi Eesti Postilt tuhatkond marki. "Teeme, et olla äratuntavad oma klientide jaoks," tunnistas Eesti Põlevkivi suhtekorraldaja Raivo Lott. "Näiteks kaevurite päeva kutsed saadame selle margiga välja. See oleks nagu austusavaldus kliendile. Emotsionaalne pool on oluline."
Keskajarestoran Olde Hansa loodab esimesed oma margid valmis saada jaanipäeva paiku. Suure tõenäosusega tellib Olde Hansa erineva kujundusega marke ning üks võimalus nende levitamiseks oleks müümine restorani juures olevas keskajapoes Krambude ja ka peatselt käivituva rändkaupmeeste projekti raames.
"Sooviksime anda inimestele võimaluse pärast restorani külastamist oma emotsioon ehedal kujul teele saata," rääkis Olde Hansa turundusjuht Anti Valk. "Taoliselt tekiks mõnus kanal, mille kaudu sõnum meist maailma edastuks. See oleks otsapidi turunduslik nipp."
Aasta lõpuks prognoosib Eesti Post teenusele umbes 2000 kasutajat, kellest 70 protsenti on eraisikud ja 30 protsenti ettevõtted. Kujundatud markide eest saab tasuda internetipangas ning kättesaamine võtab aega kuni neli nädalat. Enne trükkimist vaatab margid üle spetsiaalne komisjon ning ebasobivad margid trükivalgust ei näe.
"Margile ei ole soovitatav panna alastipilte või religiooniga seotud pilte, mis võivad kellegi tundeid riivata," selgitas Eesti Postmargi juhataja Laidar Laos, kes on Minu Margi projekti juht. Kui suure osa ettevõtte käibest margiprojekt moodustama hakkab, Laos avaldada ei soovinud.
"Tegemist on pigem lisaväärtusega meie klientidele ning üks eesmärke on ka tuua rohkem noori Eesti Posti klientideks," sõnas Laos.