Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vaja kaht jäämurdjat

    Arvestades praegust laevaehitusturul valitsevat olukorda, võib iga kaotatud kuu tähendada laeva valmimise edasilükkumist mitte ainult mõne kuu, vaid lausa mitme aasta võrra. See tähendab, et aega pole üldse. Soome lahe karmid jääolud võivad lähitalvedel võtta võimust ka meie sadamates - ja kaubavood suunduvad riikidesse, kus tagatakse laevaliiklus, olenemata sellest, kas meri on jääs või mitte.
    Veeteede ametil on olemas küll Soome lahele sobiv jäämurdja Tarmo ja regionaalne mitmeotstarbeline laev
    EVA-316, kuid paraku pole võimalik ainult ühe ja pealegi juba 43aastase Tarmoga tagada Soome lahel piisavalt kvaliteetset jäämurdeteenust (EVA-316 tegutseb Pärnu lahel).
    Mida teha? Esmane lahendus on jäämurdjate rentimine. Paraku ei saa sellele aga lootma jääda. Kogemus näitab, et külmadel talvedel on Euroopast peaaegu võimatu prahtida mõnd vaba jäämurdjat. Kui ka leitakse mõni laev nt USAst või Kanadast, siis tuleb arvestada mitmenädalase ooteaja ja suurte ülesõidukuludega.
    Hea eeskuju on Soome ja Rootsi koostöö Botnia lahel, kus mõlema riigi jäämurdjad aitavad vastastikku üksteise sadamatesse suunduvaid laevu. Eesti ei saa sarnast koostöölepingut sõlmida, sest see eeldab mõlemalt riigilt enam-vähem võrdväärset jäämurderessurssi. Soomel on 9, Rootsil 8 ja venelastel töötab Soome lahel kuni 11 jäämurdjat. Ühe jäämurdjaga Eestit ei võeta kuigi tõsise partnerina. Ainuõige on ehitada mitmeotstarbelised jäälõhkujad.
    Mitmeotstarbeliste laevade soetamise vajadust tõestab ka Läänemere Keskkonnakaitse Komisjoni läbiviidud uuring: märkimisväärselt on kasvanud madalikulesõidud. Täna puuduvad Eestil selliste päästeoperatsioonide läbiviimiseks võimsad, pukseerimistööks sobivad laevad. Uued mitmeotstarbelised jäämurdjad on ka tõhus lisavõimsus õlitõrjeks, kui muud ressursid on ammendunud.
    Tänases situatsioonis vajame Soome lahele lisaks jäämurdjale Tarmo kiiresti kaht uut mitmeotstarbelist jäämurdjat. Esimese jäämurdja ehitamisega tuleks alustada kindlasti juba tänavu ja järgmisel aastal hakata astuma juba teise laeva soetamiseks vajalike samme. Ainult sellisel juhul oleks reaalne esimese laeva valmimine 2008. ja teise 2011. aastal.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.