Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Moodne garaažiuks avaneb kergelt

    Mugavusi pakkuv kaasaegne garaažiuks nõuab eeskujulikult ettevalmistatud ukseava, täpset tööd ja piisavat avanemisruumi.
    "Kõige olulisemad on garaaži mõõdud," räägib OÜ Wiru Uks projektijuht Vadim Post. "Kuna enamasti paigaldatakse tõstukuksed avast sissepoole, siis on oluline, et põsed ja sillus ehk ukse üla-,
    külg- ja alaosa oleksid tasapinnalised ja loodis. Mida tasasem on pind, seda parem on tihendite nakkuvus ning paigalduse tulemus." Näiteks vana kiviseina tasandamisel võib kasutada krohvi.
    "Et ukse juhtsiinid normaalselt ära mahuksid, peaks vaba ruum ava kohal olema vähemalt 20 cm ja kummalgi küljel optimaalselt 15 cm," soovitab Post. Lisaks tuleks tähelepanu suunata ka ruumi sügavusele. Soovitatavalt võiks see olla 80 cm suurem ava kõrgusest. Ava laius ja kõrgus määravad ära tellitava garaažiukse mõõdud.
    OÜ Kruuse tegevjuhi Margus Küttimaa sõnul kuulub standardkomplekti uks koos paigaldusega, aga ilma lisavarustuseta. Lisavarustuse moodustavad erinevad automaatikaseadmed nagu fotosilmad, kaugjuhtimispuldid, ajamid ja juhtblokid.
    "Automaatika poole pealt on võimalik valida kas rihmülekandega või kettülekandega tõstukukse vahel," seletab Küttimaa. Rihmülekandega uks on vaikne nii avanemisel kui ka sulgumisel. Kettülekandega tõstukuste puhul kasutatakse elektroonilist juhtblokki. Turvalüliti uksel võimaldab ettesattunud takistuse korral ukse tagasi üles kerida. Mõlemal mudelil on automaatne valgustus, mis uste avanemisel teatud perioodiks süttib.
    "Tõstemehhanismide erinevus tuleneb sellest, kui palju vaba ruumi on sillusest laeni," sõnab Küttimaa. Kui silluse ja lae vaheline ala on kuni 30 cm, saab paigaldada madaltõsteukse. Kui vaba ruumi on rohkem kui 50 cm, siis tuleb kasutada kõrgtõstemehhanismi.
    Kui teised firmad pakuvad vaid hinnapäringuvõimalust, siis Haapsalu Uksetehas müüb standardgaraažiuksi hinnavahemikus 14 000 kuni 23 000 krooni.
    "Ehituselt saab tõstukuksed jagada kahte rühma: sandwich- ehk sektsioonpaneeluksed ja käenduksed," selgitab Küttimaa. Sektsioonpaneeluksed koosnevad külmatõkkest, mis eraldab välist külma ja sisemist sooja, soojusisolatsioonikihist ning galvaniseeritud terasplekist, mis on kaetud polümeerse pinnakattega. Käendukse ehituse omapära seisneb soojustusisolatsiooni puudumises, mistõttu garaaži sise- ja välistemperatuur on praktiliselt sama.
    "Sektsioonpaneelukse kasuks langes valik hea lisavarustuse ja paigalduskvaliteedi tõttu. Ja muidugi määras valikut suuresti hind," põhjendab oma valikut Kuressaare garaažiomanik Mehis Vipp. "Rihmülekandega uks on väga vaikne, puldiga lihtne avada ja sulgeda, lisaks automaatne valgustus ning töökindlus."
    Autor: Marina Tigasing
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.