Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kevad toob puhastusfirmade teenustele pika järjekorra
Eraklientide poolt enimnõutud teenus on Krausberg OÜ teenindusjuhi Diana Šelemba sõnul akende ja vaipade pesu, samuti soovitakse pehme mööbli pesu.
Erihooldusteenuseid on erakliendile pakkuda palju. Kui akende ja vaipade pesu puhul on tegemist hooajalise nõudlusega kevaditi ja sügiseti, siis aastaringselt on nõutud köökide suurpuhastus, mille käigus puhastatakse põhjalikult seinad, laed, kapid ja kõik raskesti ligipääsetavad kohad.
Lisaks korteriomanikele tellivad aknapesu ka korteriühistud, kes soovivad pesta trepikoja aknaid. Ka eramajaomanikud, kelle majal on palju aknaid, eelistavad tellida akendepesu selle asemel, et neid ise pesta.
Siinkohal on tegu märkimisväärse aja kokkuhoiuga. "Kui on palju aknaid ja neid pole tükk aega pestud, siis läheb ise pesemisel väga kaua aega. Arvestades, et tegu pole ainult klaasi pesemisega, vaid ka aknaraamid ja -lauad vajavad pesu," selgitab Šelemba. Aknapesu arvestatakse ruutmeetrite järgi, vaiba- ja diivanipuhastuse hinnad sõltuvad määrdumisastmest ja eseme suurusest. Selle info järgi arvutatakse teenuse maksumus, kuid väikeste tööde suhtes kehtib ka miinimumtasu.
Krausberg OÜ on kehtestanud miinimumtasuks 800 krooni, mille eest saab puhastada väiksemaid esemeid. Näiteks keskmiselt määrdunud 2×3meetrise vaiba või kolmekohalise diivani koos tugitooliga.
Esemete pesutingimused sõltuvad ka materjalidest. Käsitsi kootud värvilised vaibad ei kannata keemiat, neil lähevad värvid paigast ära. Sel juhul on võimalik, et puhastusteenindaja tuleb esemele järele ning toob hiljem tagasi. Kui põrandamaterjaliks on õliga töödeldud parkett, siis ei ole seda põrandat võimalik keemiliselt pesta, sest õli ei pea kangele keemiale vastu.
Kui tellitakse korraga rohkem puhastusteenuseid, siis tuleb spetsialist kohale ja veendub tööde mahus ning teavitab klienti ka võimalikest riskidest, kui klient ise ei oska hinnata materjale ja nende vastupidavust pesule. Puhastuse ajal on vajalik kliendi kodus olemine, sel juhul saab klient veenduda töö kvaliteedis, vältimaks hilisemaid probleeme.
Puhastusteenuste pakkuja Kuldsed Käed sekretäri Vaike Pühase sõnul kasutavad terve korteri puhastust enamasti korteriomanikud, kui üks üüriline on just välja kolinud ja tulemas on uus üürnik. Siis pestakse aknad, uksed, põrandad, nurgad ja ka mööbel.
Kolimisjärgse puhastuse puhul tuleb arvestada, et puhastusteenindajad rikkis kodumasinaid ega vana mööblit välja ei vii. "Me pole kolijad, vaid puhastajad," ütleb Pühane.
Puhastusteenindaja FIE Riho Kana tõdeb, et viimasel ajal on lisandunud uute korterite ja majade koristuse tellimusi. Ilmselt tahab uue kodu omanik sisse kolimisel olla kindel, et kodu on võimalikult puhas, või pole ehitaja seda piisavalt puhtaks teinud.
Aegajalt tuleb ette ka ekstreemsusi, kui klient helistab kell 10 õhtul ja teatab, et soovib varahommikul peojärgset koristust. "Kui hind sobib, siis teeme ära," ütleb Kana.
Kui esemed on tugevalt määrdunud ning neid tuleb kaks kord pesta, siis on ka hind kõrgem, kuna teenindaja aja- ja puhastusvahendikulu on esialgselt planeeritust suurem. Kuid sellised asjad lepitakse tavaliselt ikka eelnevalt kliendiga kokku.
On tulnud ette juhuseid, kus diivanite või vaipade pesu käigus ei ole kõiki plekke kätte saadud, siinkohal on ka professionaalsed pesijad vahel võimetud. Eriti, kui tegemist on kohvi- või teeplekkidega.
Kuum kohv jätab parkaine kangakiududesse ja hiljem on seda üsna raske eemaldada. Punase veini ja viltpliiatsi jälgede eemaldamisega tuleme kenasti toime.
Tark soovitus kliendile: kui teil kodus midagi põrandale või diivanile läheb, siis eemaldage liigne vedelik kiiresti ja maksimaalselt. Seejärel pöörduge professionaalsete puhastajate poole. Hiljem on teie enda poolt koduste vahenditega eemaldada püütud plekke palju keerulisem puhtaks saada.
Kevadilmade hilinemine on tekitanud puhastusteenuste pakkujate ukse taha lausa pika järjekorra.
Praegu polegi juhukliendil võimalik lähiajal puhastusteenust saada. Ilmselt on püsikliendid sellega arvestanud ja puhastusaja juba varakult broneerinud. Nii et kui ma otsustaks, et ma sel aastal ei tee kevadist suurpuhastust ise, vaid soovin tellida teenust, õnnestub see saada alles juuni lõpuks. Seegi hea.
Interneti vahendusel oma koju hooldusteenindajat valides ei pruugi kohe leida ettevõtet, kes ka eraisikutele teenuseid osutaks. Tuli välja, et paljud suured ja tuntud firmad teenindavad vaid ettevõtteid.
Eraisik otsigu puhastusteenindaja väiksemate firmade seast. Ent klient valib ju ikka nende nimede seast, mida on näinud-kuulnud.
Olen kindel, et ka väiksemad firmad on head puhastajad, kuid nende leidmisele võib kuluda rohkem aega. Seega soovitus väiksematele firmadele: tehke end nähtavamaks, siis leiab teid kergemini!