Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estonian Air, räägi inimestega

    Juba nädalaid on meie rahvuslik lennufirma Estonian Air varustanud meediat uudistega sellest, et mõni lennuk hilineb, lend jääb ära või piletid broneerinud reisijad avastavad, et lennuplaani on muudetud. Estonian Air on sattunud avaliku kriitikatule alla.
    Äripäeva arvates pöörab Estonian Air kriitilisel ajal liiga vähe tähelepanu oma klientidega suhtlemisele. Just negatiivsete uudiste kuhjudes peaks ettevõte urust välja tulema ja selgitama, miks jamad tekivad ja mis ses osas ette võetakse.
    Tänases Äripäevas toodud näide Estonian Airi "klienditeenindusest" on hea näide. Lennufirma on teinud oma suvises lennuplaanis suuri muutusi, sealhulgas pannud päriselt kinni liinid Dublinisse ja Manchesteri. Hüva - kuigi nii suured muutused on haruldased, on see lõpuks lennufirma õigus ja seda ikka juhtub.
    Kuid võtmesõna tänases uudises pole mitte "muutmine", vaid "vaikselt". Nii seisavad Tallinna Lennujaama ajakavades ikka veel üleval osad lennud, mida Estonian Air enam ei paku. Äripäev on rääkinud inimestega, kes ei saanud muutuste kohta lennuplaanides teavet mitte lennukompaniilt, vaid õnneliku juhuse läbi. Samamoodi on juba kuid olnud juttu müstilisest uuest lennukist, mis kohe-kohe peaks saabuma nagu valge laev ning päästma Estonian Airi ja tema lennulised lõputust hilinemiste kadalipust.
    Seni on ettevõte põhjendanud valge laeva viibimist sellega, et seda pole olnud nii lihtne leida, kui plaaniti. Võibolla tõesti, kuid eelmise nädala uute hilinemiste valguses hea lootuse näitamisest enam ei piisa. See õõnestab klientide usaldust ja usaldus on lennufirmale sama tähtis kui pangale.
    Äripäev ei taha Estonian Airile liiga teha. Poleks õiglane väita, et Estonian Air keeldub kommentaaridest. Ei, firma asepresident Mart Relve ja turundus- ja avalike suhete juht Maris Kivi on mõlemad ajakirjanikega rääkinud. Mart Relve on kriitikale vastanud muuhulgas ka Äripäeva kolumnis (16.05.06).
    Samuti ei saa öelda, et Estonian Air on ainuke lennufirma, millel lennud ära jäävad või hilinevad. Relvel on õigus, et pigem jääb Estonian Air oma koduturu suurimana kõige rohkem silma. Kuid seda enam peaks Estonian Air klientide ja meediaga suhtlemisel paremini esinema. "Koduturul suurimad" peavad vigadele vabandusi ja selgitusi pakkuma, mitte rääkima, et mis te meid vahite, teistel juhtub ju ka.
    Kui näiteks Hansapanga kliendid avastaksid, et nende rahaülekanded hilinevad pidevalt või pank on ootamatult muutnud lepingutingimusi, ei rahuldaks neid vabandus, et teistel maailma pankadel tuleb seda ka ette, aga nemad, näe, on koduturul suurimad ja neile on hea näpuga näidata. Noblesse oblige, turuliider peab olema eriti hea avalikkusega suhtleja ja selgitustöö tegija.
    Estonian Air on kriitikale vastanud väitega, et nad on ohutu, edukas, teistega võrreldes igati eesrindlik lennufirma - ehk peamiselt enda õigustamisega. Seda võis teha mõnda aega, aga jamad kestavad ja inimesed ootavad nüüd juba selgemaid sõnumeid. Kui neid ei tule, on suurimaks kaotajaks Estonian Air ise, kes ongi juba hakanud kliente konkurentidele loovutama.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.