Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Klient ja töötaja peab ettevõtet usaldama

Teeli Remmelg 29. mai 2006, 00:00

Alates juulist võtab Tallinna Vee juhtimise üle senine teenindus- ja tootmisdirektor Roch Cheroux, kellest avalikkus seni vähe kuulnud on.

Tegelikult on ta juba neli aastat elanud ja töötanud Tallinnas ja saabus siia koos senise juhi Bob Galliene'iga, kes nüüd pensionile minnes teatepulga Cheroux'le üle annab. "Olin Prantsumaal pea kümme aastat töötanud veesektoris juhtivatel kohtadel, viinud läbi ettevõtete liitumisi ja juhtinud ümberstruktureerimist. Neli aastat tagasi osteti mind lihtsalt üle ja tehti ettepanek tulla tööle ASi Tallinna Vesi," kirjeldab Cheroux oma sattumist Eestisse.

Ta pole seda otsust kahetsenud, sest siinne elu on väga dünaamiline ja ettevõtte arendamine pakkunud palju uusi kogemusi.

Kuigi pealtnäha jätab Cheroux tagasihoidliku ja leebe mulje, annab tema pikaajaline töökogemus kinnitust, et tegemist on sihikindla ja targa juhiga.

Temaga pea kolm aastat töötanud Tallinna Vee ASi varahalduse juht Urmas Laurson ütleb, et on Rochilt õppinud eelkõige sihikindlust, planeerimisoskust ning eesmärkide püstitust.

"Vahel tundub, et tal on kõik detailid peensusteni läbi mõeldud, planeeritud ja paika pandud. Rochi juures hindan ka seda, et ta ei karda ajutisi tagasilööke, vaid leiab alati lahenduse, et probleemist jagu saada. Ta on võimeline seatud eesmärke teistele selgelt kirjeldama, mistõttu suudab ka meeskonna efektiivselt tööle panna," lisab Laurson. "Roch on vaatamata oma kogemustepagasile siiski noor juht ja jõuab veel palju areneda."

Cheroux arvab ise tagasihoidlikult, et ilma meeskonnata ei tee tänapäeval enam midagi ära. "Mulle meeldib suhtlemine ning usaldus. Arvan, et juht peab tekitama keskkonna, kus teda ja tema visiooni usaldatakse. Ainult siis saab midagi muuta ja edasi liikuda."

ASi Tallinna Vesi klienditeeninduse juht Merle Lindma arvab, et usalduse tekitamine on Cheroux'l ka hästi õnnestunud. "Olen Rochiga koos töötanud enam kui neli aastat ning senise töökogemuse põhjal võin kinnitada, et olen valmis temaga igal ajal luurele minema."

Lindma arvates on Cheroux nõudlik nii enda kui ka meeskonna suhtes. "Teiseks tema oluliseks tugevuseks juhina on suhtlemisoskus - ta on alati avatud, aus ja tolerantne. Hindan ka Rochi head huumorisoont."

Ka toob Lindma esile omaduse, et erinevalt paljudest teistest juhtidest teab Cheroux oma vigu ja nõrkusi, julgeb neid tunnistada ning töötab pidevalt nende kallal.

Samuti torkab Cheroux' juures silma tema perekesksus. Pere kipub tippjuhtidel ajanappuse tõttu tagaplaanile jääma, kuid tema on enda jaoks prioriteedid paika seadnud.

Cheroux tunnistab, et ilma perekonna toetuseta poleks ta nii kiiresti Eestis kohanenud. "Õnneks oli pere nõus kohe minuga kaasa tulema. Lapsed käivad rahvusvahelises koolis ja saavad hästi hakkama. Abikaasa on kodune, sest kolme lapse kõrvalt on keeruline tööl käia."

Usalduse põhimõtet järgides hakkas Tallinna Vesi pakkuma oma teenusele ka garantiid. "Tahtsime näidata, et julgeme oma tegude eest vastutada ja vigade korral neid ka tunnistada ja hüvitada," tahab Cheroux ka klientide usaldust ettevõtte vastu suurendada.

Keila Vee juhi Veiko Kaufmanni arvates oli see vee-ettevõtte puhul väga julge samm: "Monopoolse ettevõtte suhtes on kliendid tavaliselt juba ette negatiivselt häälestatud ja selle suhtumise murdmine nõuab pikaajalist tööd ja panustamist teenindusse ja vee kvaliteeti."

Tallinna Vee puhul on seda suudetud teha ja välismaine juhtkond on jätnud mulje, et siia pole tuldud vaid lühiajalist kasumit välja võtma, vaid ettevõtet juhitakse lähtuvalt pikaajalistest plaanidest."

Roch Cheroux' tugevus on selles, et ta omab veemajanduses nii tehnilisi kui ka juhioskusi.

Ta teab, kuidas ettevõtet efektiivselt toimima panna ja Tallinna Vee klienditeenindus on tema juhtimise alla muutunud väga tõhusaks.

Palju on panustatud infotehnoloogiasse ja kliendihaldussüsteemi, mille tulemusena jõuab kliendi kaebus kiiresti inimeseni, kes sellega tegelema peab. Seetõttu saadakse vähema inimeste hulgaga probleem kiiresti parandatud.

Suured ettevõtted on inertsed ja väga raske on teha muutusi ning panna meeskond mõtlema uues suunas. Aastaid tagasi, kui Tallinna Vesi läks erakätesse, ei saanud inimesed aru, miks on vaja teha muutusi ja koondada.

Tänaseks on aga juhtkond suutnud panna meeskonna toimima ja liikuma ühes suunas.

Usun, et need inimesed, kes töötavad hetkel Tallinna Vees, on oma ettevõtte patrioodid.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:16
Otsi:

Ava täpsem otsing