Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Scannotec: suurus ei ole tähtis - inimlikkus eelkõige!

Jaana Liigand 29. mai 2006, 00:00

Scannotec on oma kaheaastase eksistentsi jooksul edukalt tegelenud internetiportaalide www.koolitused.ee ja www.firmapidu.ee haldamisega. Firma 12 töötajat peavad töökohta lihtsalt suurepäraseks, põhjuseid selleks on neil õige mitmeid.

Scannotecis peetakse oma peamiseks konkurentsieeliseks töötajasõbralikkuse kategoorias suhtumist töötajatesse, mida võetakse väga tõsiselt.

Suhtumisele pannakse algus juba värbamisel - kuna häid töötajaid on väga raske leida, arutletakse juba selles etapis, kuidas luua vastav keskkond, et uustulnukast kujuneks firmale lojaalne ja püsiv töötaja.

"Tänapäeval on väga tavaline, et inimesed tahavad karjääri teha ja neile saadetakse üha ahvatlevamaid tööpakkumisi," räägib Scannoteci juht Kaidi Kollom.

Seepärast peab töökeskkond olema selline, et töötajal ei teki kiusatust asuda mujale tööle. Kuigi raha on elus üsna tähtsal kohal, pole see siiski ainus väärtus, mida tööandjalt oodatakse. Olulisel kohal on inimlik suhtumine ja stressivaba õhkkond, lisab Kollom.

Kõige selle kõrval nõutakse loomulikult ka Scannotecis normide täitmist, distsipliini ja maksimaalset panust tööle, kuid pisiasjade kallal norimine ei ole kombeks.

Samal ajal võib aga õige suhtumisega palju saavutada. Kaidi Kollom räägib, et näiteks tüütute päevaaruannete kogumise ajal on firmas tavaks inimeste tagantsundimise asemel pigem positiivselt hõigata: "Aitäh, Kerli, aruande eest." Pärast seda laekuvad veerand tunni jooksul ka kõik ülejäänud aruanded.

Vahel juhtub, et ühte firmasse satuvad kokku inimesed, kes üksteisega väga hästi klapivad või üksteist ammusest ajast tunnevad ja ongi kohe mõnus keskkond loodud.

Scannoteci seltskond on nende endi sõnul üsna värvikas ja põnev ning kuigi nenditakse, et kõiki töötajaid võiks kirjeldada ülivõrretes - töökad, andekad, pühendunud, supersuhtlejad -, nähakse firmas ka üheskoos vaeva, et keskkonda teadlikult kujundada.

Eesmärgiks on see, et töötaja tunneks ennast võimalikult turvaliselt ja tal oleks hea meel tööle tulla. Kui keegi vajab vaba päeva, siis seda talle ka võimaldatakse. "Hiljem teeb töötaja kaotatud aja tasa ja annab endast veelgi suurema panuse," väidab Kollom.

Kui vahel tuleb ette raskemaid aegu ja probleeme, peetakse maha välkkoosolek, kus proovitakse kõigepealt lahendusi leida ja õppida, kuidas edaspidi taolist olukorda vältida. Kellelegi näpuga ei näidata ja noomitusi ei jagata.

Olulised otsused võetakse vastu üheskoos ja arvestatakse kõigi ettepanekutega, nii sünnivad ka parimad lahendused.

"Töötaja peab tundma, et kui tal on probleem, siis pole ta oma murega üksi. Kõige hullem on see, kui töötaja kardab ülemust ega julge rääkima tulla, meie firmas sellist suhtumist ei ole," on Kaidi Kollom kindel.

Kollom arvab, et tööandja suhtumisest algab kõik, tema peab olema eeskujuks.

"Kui oled ise sõbralik ja meeldiv inimene, kellega on hea suhelda, siis on seda ka töötajad," arvab ta. "Juht ei tohiks liigselt oma positsiooni peale suruda, austus ja lugupidamine tuleks pigem välja teenida, mitte võtta seda kui iseenesestmõistetavat."

Ta toob näite Scannoteci rahva suhtumisest: "Tulime veebruaris elukaaslasega puhkuselt. Kui olime Tallinna lennujaamas oma kohvrid kätte saanud ja astusime lennujaama ootesaali, ootas meid ees tõeline üllatus - enamik Scannoteci kollektiivist oli meid tervitama tulnud! Kaasas šampus, firma lipp ja suured tervituskallistused. Kusjuures tegemist oli puhkepäevaga, ilm oli külm nagu veebruaris ikka, see tegi südame tõeliselt soojaks. Siit ka soovitus, suhtuge töötajatesse nii, nagu te soovite, et teisse suhtutaks!"

Scannotecis peetakse oluliseks töötajate motiveerimist nii palgaraha kui ka ühiste ettevõtmiste kaudu. Kui seatud eesmärgid saavutatakse, premeerib Scannoteci väike kollektiiv ennast mõnusa õhtusöögiga mõnes kenas restoranis või korraldatakse näiteks bowling'u-turniir. Kusjuures keegi isegi ei tule selle peale, et sellised ühistegevused võiks rahasse ümber arvutada ja palgas välja maksta, nagu aeg-ajalt osas firmades seda kuulda võib.

Kaidi Kollom rõhutab, et iga kuu lähevad käiku erinevad motivaatorid, et ei tekiks rutiini ega tüdimust.

"Raha on tarbeese, mis aitab igapäevaseid olmemuresid lahendada. Aga keha ja vaim tahavad samuti hellitamist, seepärast just sellised preemiad," ütleb ta. Keha ja vaimu eest hoolitsemiseks käiakse ka koos teatris ja tehakse sporti.

Üks Scannoteci väärtusi on ka perekesksus - pereliikmeid kaasatakse üritustele, sest mis saaks veel parem olla, kui hea seltskonna ja perega üheskoos mõnusalt aega veeta.

Eelmisel aastal tehti kõikide töötajate lastele lastekaitsepäeva puhul kingitus - väike karuke ja kommikott, mis tõi sära nii laste kui ka nende vanemate silmadesse. Peredega koos on korraldatud ka väljasõite.

Kui uurida, kas Scannoteci edu taga võib olla ka firma suhteline väiksus, siis on Kaidi Kollom seisukohal, et selles kategoorias suurus kindlasti ei loe.

"Kui töökeskkond on ebaterve, siis võib ka neljaliikmeline firma olla täiesti väljakannatamatu," arvab ta. "Väikefirma miinuseks on see, et üks negatiivne intsident võib kogu firma töö rivist välja lüüa, suurel ettevõttel ei anna see kindlasti nii tugevalt tunda."

Kollom usub, et kõik algab siiski kõrgemalt: kui firma juht käib ringi kurja pilguga ja pritsib kõikjale mürki, siis ei ole ka töötajatest paremat oodata.

Scannoteci üritustest võtavad aga osa nii töötajate pereliikmed, sõbrad-tuttavad, aeg-ajalt isegi sealt lahkunud töötajad ja ka koostööpartnerid.

Mida suurem seltskond, seda toredamad on ühised ettevõtmised, ollakse Scannotecis kindlalt veendunud.

Scannoteci eduka tähelennu tagab meie kollektiivi ühtne mõtlemislaad ja eesmärkide saavutamine läbi kindlalt toimiva meeskonnatöö.

Meie kollektiivi iga liikme toetav ja sisuline lähenemine on andnud tulemuseks vastastikuse mõistmise ja igati positiivse suhtumise tehtavasse töösse ning töökaaslastesse.

On ju tuntud tõde, et meeldiv naeratus on kui kimbuke lilli algavaks tööpäevaks nii kliendile kui ka kaastöötajale.

Olles hästi motiveeritud meeskond ja tunnetades tugevat toetust meie juhtkonna poolt, oleme muutunud imetlusväärseks ka mitmete meie partnerite silmis. Kuid nii nagu elu, nii ka meie oleme pidevas muutumises ja alati valmis muudatusteks, mille tagab meie töine ja toimiv meeskond koostöös meeldivate partneritega.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:16
Otsi:

Ava täpsem otsing