Mehed, võtame prantslannad ?

Kristo Kiviorg 31. mai 2006, 00:00

Esimene asi, mida vaadatakse, on kahtlemata hind. Mõlema prantslase puhul on hind küllaltki konkurentsivõimeline. Kõige nõrgema bensiinimootoriga Partneri, kandevõimega 600 kg, saab kätte veidi vähem kui 160 000 krooni eest. Sarnaste näitajatega Berlingo eest peab välja käima 165 000 krooni, tõsi küll, soodushinnaga müüs Veho Eesti neid maikuus 20 000 krooni odavamalt.

Citro?n Berlingo ainus erinevus oma vennast Peugeot Partnerist on tagumiste uste juures paiknev iluliist, mida Partneril ei ole. Kui oluline müügiargument see on, ei oska öelda.

Õnneks avanes võimalus sõita erinevate mootoritega. Citro?ni puhul oli mul kasutusel 1,4-liitrine bensiinimootor. Siinkohal võib kohe öelda, et sellele bensiinimootorile oleksin eelistanud diiselmootorit, seda eelkõige väiksema kütusekulu ning suurema võimsuse tõttu. Iseenesest on Citro?n ja Peugeot ennast Eesti turul tõestanud, kas või müüginumbrite osas on aastaid oldud esirinnas.

Kuulduste kohaselt ootavadki prantslasi lähiaastal ees muudatused, välja plaanitakse vahetada kogu masinapark.

Omamoodi on firmad nüüd seatud probleemi ette - turule tuleb tulla veelgi paremate omadustega sõidukitega, samas hinnaklassilt ei tohiks nad kallimad olla, kuna nii võivad nad turgu kaotada.

Iseenesest on mõned märgid juba müüginumbrites ka paista, et aeg on tuua turule midagi uut.

Iseenesest pole Partner või Berlingo halb valik, kuigi konkurendid sarjavad neid selle poolest, et masinad vastupidavusega just ei hiilgama. Selle kohta on muidugi raske seisukohta võtta, sest nagu me teame, käituvad uued masinad ilma komplikatsioonideta.

Kui uued mudelid peaksid ilmavalgust nägema, siis ootaks kõige rohkem, et käigukang oleks viidud keskkonsoolile, et masinad oleksid varustatud käetugedega, kuhu mugavalt toetuda.

Kui käigukang asetseks keskkonsoolil oleks ligipääs konsooli all paiknevatele panipaikadele sõidu ajal mugavam. Praegu on selline lugu, et kui tahta sõidu ajal joogipudelit haarata, laiutab käigukang ees. Selleks, et pudel sealt kätte saada, peab silmad teelt mõneks sekundiks ära pöörama. Ilmselt on see ka harjumustes kinni, kui pikka aega masinat kasutada, omanduvad ka nipid.

Kõik strateegilised üksused asuvad juhile lähedal. Oluline on ka see, et kaubaruumi on võimalik salongist kinni-lahti teha, mitte ei pea seda puldist tegema.

Berlingo ja Partneri iseloomustamiseks ausalt öelda sõnu polegi. Masinad on tehtud lollikindla maitse järgi, mis suuremale osale inimestest peaks meeldima. Paralleeli võib siinkohal tõmmata kas või sõiduautodega, kus Peugeot 2006 on teinud läbi suure müügiedu, järge ootab 207. Sama näite võib tuua ka Citro?ni kohta, kus C2 ning C3 kohtab linnapildis üha sagedamini.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 10:16
    Otsi:

    Ava täpsem otsing