Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Miks tasub veokijuhid säästva sõidu koolitusele saata?
Senisele kogemusele tuginedes julgen kindlalt väita, et juhid on liialt kinni vanades harjumustes. Tehnika muutub järjest kiiremini, samuti sõiduvõtted. Keerulisematest süsteemidest ei saada aru. Kogenud juhid ei julge üldjuhul nõu küsida, arvatakse, et küll hakkama saadakse. Probleemid saavadki alguse sellest, et uued masinad on "targad" ning teevad enamiku otsuseid juhi eest ära, sellega ei olda aga harjunud ja nii hakatakse masina otsustele vastu töötama.
Üheks viimaseks näiteks oli olukord, kus veokijuht ei kasutanud mägisel teel sõites retarderit (mägipidur), vaid tavalist pidurit. Tagajärjeks oli, et masinal tuli veljed ära vahetada.
Uue veoki kättesaamisel tutvustatakse juhtidele kõiki funktsioone ja nüansse - kuidas näiteks hoolduses käia, mida tuleb jälgida jne.
Kogu koolituse eesmärk on ikkagi see, et masinad kestaksid võimalikult kaua ning kui nad kunagi "surnuaiale" viiakse, ei oleks kahju, et midagi veokiga tegemata jäi. Masin peaks siis olema kui tühjaks pigistatud sidrun.
Olen tahtnud küll mehi koolitusele saata, kuid enamasti on nii, et koolitaja välja pakutud ajad ei klapi, mehed on kogu aeg just parajasti sõidus olnud. Muidu saadaksin küll juhid koolitusele.
Tavaliselt viiakse koolitus läbi siis, kui uus veok muretsetakse.
Mis puutub aga erinevatesse kütusekulu mõõteseadmetesse, millega masinaid varustatakse, siis sellele ma isiklikult raha ei kulutaks. Pealegi on nende eksimisvahemik 10%. Pole erilist vahet, kas tonni kütuse peale kulub sada liitrit kütust rohkem või vähem.
Osa veokijuhte on meil ökonoomsussõiduõppel käinud. Leiame, et see on ettevõtjale igati kasulik, on boonuseks. Eriti vajalik on säästva sõidu koolitus siis, kui veokimüüjad on tulnud turule uute mudelitega või väiksemate uuendustega, mis otseselt sõitu mõjutab.
Väiksemad kulud kütusele ning muud ekspluatatsioonikulud toovad pikemas perspektiivis kasu nii meie klientidele kui ka veokimüüjatele endile. Pole midagi paremat kui juht, kes valdab ökonoomset sõitu.
Autor: ÄP