Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallink jätkab Soome reise Hanko sadama boikotist hoolimata
Eile hommikul kell seitse seisis Soome Meremeeste Ametiühingu esindaja Tallinki Grupi Superfast VIII laeval. Meeskonna ees laevakaptenile üle antud kirjas seisis, et laev on boikoti all, kuni Tallink ei alusta läbirääkimisi, mille tulemused viivad palgaleppeni. Kümme minutit hiljem laekus sama Enn Pandi nimele adresseeritud kiri Tallinki peakontorisse.
Sadamatöölised keeldusid hommikul laevalt maha laadimast 35 treilerit. Ise maha sõitvatele autodele ja reisijaile takistusi polnud. Õhtul kell neli kirjeldas Hanko sadamakapten Jukka Inkiö, et laev seisab laadimata kujul sadamas. Teisi laevafirmasid see ei seganud, sest Tallinkil on oma sadamakoht.
Tallink Grupi investorsuhete juht Peter Roose kinnitas eile, et reisid jätkuvad igal juhul plaanipäraselt ning Superfast VIII väljub sadamast Rostocki suunas õhtul kell kümme. "Vajadusel organiseerime laeva tühjakslaadimise," sõnas Roose.
Tallink, kes ostis kolm Hanko-Paldiski-Rostocki liinil kurseerivat Superfasti laeva selle aasta algul, järgib enda kinnitusel kõiki nõudeid. "Praegune olukord on absurdne, meil on kehtiv rahvusvahelistele reeglitele vastav kokkulepe Eesti ametiühinguga," jätkas Roose. "Soome tasemel palka jõuame maksta, kui läheme Soome lipu alla."
Tallink Grupp pöördus eile Helsingi kohtu poole, et kuulutada ametiühingu tegevused ebaseaduslikuks. "Boikott halvab oluliselt treilerite vedu, kus Tallink on väga tihedas konkurentsis Soome laevafirmadega Finnlines ja Transfennica," selgitas ettevõte.
Soome Meremeeste Ametiühingu juht Simo Zitting nimetas eestlaste väiteid naeruväärseks. "See ei ole mingi lapsemäng," sõnas Zitting. "Läbirääkimiste alustamisega tahame me olla kindlad, et jõuame Tallinkiga rahuldavale kokkuleppele."
Zipping lubas, et ametiühing jätkab boikotti vajadusel kuude kaupa. "Oleme neile nädalate kaupa kirju saatnud ja nemad on keeldunud meile vastamast. Täna (eile - toim.) juhtunu on nende senise käitumise otsene tulemus," rääkis ta.
Tallink ei kavatse alustada töölepingukõnelusi Soome, Rootsi ja Saksamaa meremeeste ametiühingutega, kes nõudsid neid lisaks-kolmele Rostocki liinil sõitvale Superfastile ka Riia-Stockholmi liinile suundunud Fantaasia osas.
Rahvusvaheline transporditöötajate föderatsioon ITF, kuhu meremeeste ametiühingud kuuluvad, leiab, et mitme riigi sadamaid külastava laeva pardal peavad valitsema töösuhted, millele on heakskiidu andnud kõik asjaomased ametiühingud.
Soomlastele ei meeldinud, et laevad ostnud Tallink asendas Soome ja Saksa meremeestest koosnenud meeskonnad Eesti omadega, kellele makstav palk on väiksem.
Eesti Meremeeste Sõltumatul Ametiühingul (EMSA) on Tallinkiga sõlmitud 2008. aasta septembrini kehtiv põhipalkade kollektiivleping. EMSA on ITFi täieõiguslik liige.
Eile õhtul tuli teade, et Helsingi linnakohus keelas oma määrusega Soome Meremeeste Ametiühingul sama päeva hommikul kell 7 alustatud boikotiaktsioonid ASi Tallink Grupp laevade vastu ega luba alustada uusi aktsioone.
Autor: Airi Ilisson