Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallink jätkab Soome reise Hanko sadama boikotist hoolimata

    Eile hommikul kell seitse seisis Soome Meremeeste Ametiühingu esindaja Tallinki Grupi Superfast VIII laeval. Meeskonna ees laevakaptenile üle antud kirjas seisis, et laev on boikoti all, kuni Tallink ei alusta läbirääkimisi, mille tulemused viivad palgaleppeni. Kümme minutit hiljem laekus sama Enn Pandi nimele adresseeritud kiri Tallinki peakontorisse.
    Sadamatöölised keeldusid hommikul laevalt maha laadimast 35 treilerit. Ise maha sõitvatele autodele ja reisijaile takistusi polnud. Õhtul kell neli kirjeldas Hanko sadamakapten Jukka Inkiö, et laev seisab laadimata kujul sadamas. Teisi laevafirmasid see ei seganud, sest Tallinkil on oma sadamakoht.
    Tallink Grupi investorsuhete juht Peter Roose kinnitas eile, et reisid jätkuvad igal juhul plaanipäraselt ning Superfast VIII väljub sadamast Rostocki suunas õhtul kell kümme. "Vajadusel organiseerime laeva tühjakslaadimise," sõnas Roose.
    Tallink, kes ostis kolm Hanko-Paldiski-Rostocki liinil kurseerivat Superfasti laeva selle aasta algul, järgib enda kinnitusel kõiki nõudeid. "Praegune olukord on absurdne, meil on kehtiv rahvusvahelistele reeglitele vastav kokkulepe Eesti ametiühinguga," jätkas Roose. "Soome tasemel palka jõuame maksta, kui läheme Soome lipu alla."
    Tallink Grupp pöördus eile Helsingi kohtu poole, et kuulutada ametiühingu tegevused ebaseaduslikuks. "Boikott halvab oluliselt treilerite vedu, kus Tallink on väga tihedas konkurentsis Soome laevafirmadega Finnlines ja Transfennica," selgitas ettevõte.
    Soome Meremeeste Ametiühingu juht Simo Zitting nimetas eestlaste väiteid naeruväärseks. "See ei ole mingi lapsemäng," sõnas Zitting. "Läbirääkimiste alustamisega tahame me olla kindlad, et jõuame Tallinkiga rahuldavale kokkuleppele."
    Zipping lubas, et ametiühing jätkab boikotti vajadusel kuude kaupa. "Oleme neile nädalate kaupa kirju saatnud ja nemad on keeldunud meile vastamast. Täna (eile - toim.) juhtunu on nende senise käitumise otsene tulemus," rääkis ta.
    Tallink ei kavatse alustada töölepingukõnelusi Soome, Rootsi ja Saksamaa meremeeste ametiühingutega, kes nõudsid neid lisaks-kolmele Rostocki liinil sõitvale Superfastile ka Riia-Stockholmi liinile suundunud Fantaasia osas.
    Rahvusvaheline transporditöötajate föderatsioon ITF, kuhu meremeeste ametiühingud kuuluvad, leiab, et mitme riigi sadamaid külastava laeva pardal peavad valitsema töösuhted, millele on heakskiidu andnud kõik asjaomased ametiühingud.
    Soomlastele ei meeldinud, et laevad ostnud Tallink asendas Soome ja Saksa meremeestest koosnenud meeskonnad Eesti omadega, kellele makstav palk on väiksem.
    Eesti Meremeeste Sõltumatul Ametiühingul (EMSA) on Tallinkiga sõlmitud 2008. aasta septembrini kehtiv põhipalkade kollektiivleping. EMSA on ITFi täieõiguslik liige.
    Eile õhtul tuli teade, et Helsingi linnakohus keelas oma määrusega Soome Meremeeste Ametiühingul sama päeva hommikul kell 7 alustatud boikotiaktsioonid ASi Tallink Grupp laevade vastu ega luba alustada uusi aktsioone.
    Autor: Airi Ilisson
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.