Õlut tarbivad enim kõrghariduse ja suurema sissetulekuga inimesed

02. juuni 2006, 10:08

Turu-Uuringute AS’i poolt läbi viidud uuringust selgub, et kõige rohkem õllejoojaid on kõrghariduse ja suurema sissetulekuga inimeste hulgas.

Uuring andmetel peavad õlletarbijad hea õlle kriteeriumiks maitset, õlle valimisel lähtutakse aga õlletüübist (68%), teatas uuringu tellinud A. Le Coq Tartu Õlletehas.

Turu-Uuringute toote- ja tarbimisuuringute juht Iivi Riivits-Arkonsuo sõnul peegeldavad tulemused uut suundumust Eesti õllekultuuris. „Tundub, et haridustaseme ja sissetulekute kasvades kuulub iganädalane õllejoomine elustiili juurde,“ ütles uuringu läbiviija.

Kõrgema sissetuleku ja haridustasemega inimeste seas on kõige enam neid, kes joovad õlut korra või rohkem nädalas (32%). Kõigist õllejoojatest tarbib õlut 29% vähemalt korra nädalas, 15% vähemalt korra kuus ja 11% mõned korrad aastas.
Uuringu tellija, A. Le Coq Tartu Õlletehase juhataja Tarmo Noop ütles uuringu tulemusi kommenteerides, et õlu populaarsuse kasv just suuremate sissetulekute ja kõrgharidusega tarbijate seas loob eeldused kvaliteetset tarbimist soosiva õllekultuuri edenemisele Eestis, kus eesmärk pole ennast lihtsalt odavalt purju juua.

A. Le Coq Tartu Õlletehase juhataja Tarmo Noobi sõnul kummutab uuring mitmed Eesti avalikkuses ringlevad müüdid õllest. “Arvatakse, et õlut joovad valdavalt väga noored - uuring aga näitab, et 18-19 aastastest tarbib õlut ainult 14%, samal ajal kui 40% õllejoojatest on 30-39aastased!“ Uuring lükkab ümber ka arusaama eestlastest kui kange õlle eelistajatest – viimaseid on uuringu põhjal ainult 15%. Tarmo Noop ütles, et ka müüginumbrite põhjal on kange õlle tarbimine viimase aastaga langenud vähemalt 10%. Tarmo Noobi sõnul teeb heameelt premium-tüüpi õllede eelistajate suur hulk: „Kui varem võidutses õllelaual pigem pilsner, siis nüüd on hüppeliselt kasvanud hoopis premium-tüüpi õllede eelistajate seltskond, kelle hulgas on eeskätt kõrgema isikliku sissetulekuga tarbijad ,“ütles Noop.

Uuringust selgub, et premium-õllede tarbijaid on 27% küsitletutest – tegemist on kõige suurema sissetulekuga tarbijarühmaga (isiklik sissetulek alates 8000 kroonist). 45% õllejoojatest eelistavad pilsner-tüüpi õlut.
Kange õlu sihttarbijaks on uuringu põhjal kõige madalama sissetulekute ja haridusega vastajagrupid (15%).

Uuring näitas, et õlletarbijad peavad hea õlle kriteeriumiks maitset.
Õllemaitset iseloomustades on õllejoojate pingereas esikohal aroom (35%), kusjuures naised ja mitte-eestlased väärtustavad seda rohkem. Järgneb mõrusus (humal) 27%, mida peavad olulisemaks mehed ja eestlased. Kolmandal kohal on kangus (25%), mis leiab taas mainimist meeste poolt.

Uuringust selgus, et Eesti meeste eelistatuimaks õlleks on A. Le Coq, naised eelistavad Sakut.

Eestimaalaste õlletarbimise harjumusi käsitleva uuringu viis läbi erapooletu uuringufirma Turu-uuringute AS. Uuringu käigus küsitleti üle Eesti 971 inimest vanuses 18-74.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    10. November 2009, 00:00
    Otsi:

    Ava täpsem otsing