Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinki boikott lõppes palgatõusu lubadusega
Lepitud palgatõus puudutab kolme Tallinki Superfast Ferriesi kaubalaeva personali.
Ehkki Soome kohus kolmapäeva õhtul boikoti keelas, jäid reedel Helsingis laevalt Regal Star maha laadimata juhtideta treilerid, samuti jätkus boikott Hanko sadamas, kus ei laaditud maha juhtideta treilereid Superfastidelt.
Soome Meremeeste Ametiühingu juht Simo Zitting kinnitas veel reedel, et boikott jätkub, hoolimata Helsingi kohtu otsusest, mis keelas Tallinki laevu boikoteerida.
"Kohus polnud meie seisukohti enne otsuse langetamist ära kuulanud," rääkis Zitting. "Oleme kohtuotsusest teadlikud, oleme selle vaidlustanud; näis, mida meie vastu ette võetakse," kommenteeris ta. Kohus ähvardas Soome ametiühingut 4,6 miljoni kroonise trahviga.
Zittingu sõnul pidas ametiühing reedel aktiivseid läbirääkimisi Tallinkiga. Tallink Gruppi esindasid läbirääkimistel juhatuse liige Keijo Mehtonen ja Soome advokaadid.
Zittingu andmetel pole viimastel päevadel olnud Superfasti laevadel ja Regal Staril kuigi palju treilereid, mistõttu jäävad Tallinki kahjud boikoti tõttu kasinaks.
Tallinki investorsuhete juht Peter Roose jäi boikotist rääkides kidakeelseks. "Protsess jätkub, laevad sõidavad graafikus ja natuke on häiritud ilma juhtideta treilerite laadimine," sõnas ta. "Samas jätkuvad reisid igal juhul plaanipäraselt ning autod, reisijad, bussid ja juhtidega treilerid pääsevad ilma probleemideta üle," lisas ta.
Meremeeste palkade küsimusele lahenduse leidmist toetab ka Eesti Tööandjate Keskliit. Selle juhid Enn Veskimägi ja Tarmo Kriis kohtuvad selle teema arutamiseks 8. juunil Viinis Soome Tööandjate Keskliidu esindajatega.
"Selge on see, et tegemist on turuvõitlusega, kus vahendeid ei valita," ütles keskliidu juhataja Tarmo Kriis.
Autor: Airi Ilisson