Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus veebileht annab võimaluse kinnisvara hinnaläbirääkimised virtuaalseks muuta
Alates 15. maist on võimalik nii kinnisvaraalaseid kui ka teisi müügitehinguid ning isegi palgaläbirääkimisi pidada uues veebikeskkonnas.
Net Conference OÜ tegevjuht Margus Veisveer selgitab, et Opprice.net on lihtne internetiteenus hinnaläbirääkimiste pidamiseks erinevates valdkondades. "Nii müüja kui ka pakkuja jaoks parim lahendus on võimalik kokku leppida mõne minuti jooksul," kinnitab ta. "See keskkond on täiesti riskivaba, sest välja pakutud summa jääb vaid pakkuja teada - seega vahetub risk kasu vastu," väidab Veisveer. Tema sõnul toimib lehekülg alates 15. maist ning seni on huvi asja vastu olnud päris suur.
Idee midagi seesugust luua tekkis aga lihtsalt vajadusest. "Olen varemalt seoses oma tööga pidanud päris palju hinnaläbirääkimisi pidama ja tean seega, kui raske on jõuda mõlemaid pooli arvestava tulemuseni," ütleb ta. Seepärast otsustas ta luua veebikeskkonna, kus läbirääkimisi saaks pidada lihtsustatud korras.
Veisveer kinnitab, et mõlemad pooled saavad oma ettepanekud ja pakkumised sisestada kiiresti ja mugavalt. Kasutada saab seda süsteemi väga laialdaselt - peamiselt kindlasti kinnisvara valdkonnas, aga ka liiklusvahendite müügi puhul, erinevate kaupade hinnapakkumisteks ning isegi palgaläbirääkimisteks, ütleb ta.
Veisveer selgitab, et Opprice'i kasutajad saavad oma pakkumise välja käia terves ulatuses ning ka negatiivne lahend ei sega tulemust, kuna osapooled saavad oma pakkumise uuesti üle vaadata, et teha uus hinnapakkumine.
"Sageli jääb tulemus takerduma esialgse hinna taha, meie süsteemi juures seda muret ei ole," kinnitab ta. Samuti on võimalik teha nii siduvaid - pakkuja loeb ennast kokkuleppega seotuks - kui ka mittesiduvaid pakkumisi.
Soovi korral saab müüjale teha isegi täiesti anonüümset ettepanekut ning sellisel juhul avaldatakse pooled alles siis, kui nad omavahel juba kokkuleppele jõuavad.
Veisveer lisab, et ka teenustasu on võimalik vastavalt soovile maksta kas siis mõlemal või eraldi. "Teenustasu rakendub meil siis, kui pooled soovivad teada lõpptulemust, seega kaasneb see vaid lahendusteni jõudnud hinnapakkumiste eest," ütleb ta.
Leht tundub ilus ja tõesti lihtne, uued ideed on alati teretulnud. Võimalik, et idee on võetud mõne välismaa analoogi pealt. Tõepoolest tundub olevat sarnasus oksjonikeskkondadega ja ka Osta.ee-s populaarseks saanud automaatpakkumise analoogiga, mis jätab müüjale saladuseks, kui palju ostja tegelikult on nõus maksma konkureerivate ostjate üle löömiseks.
Läbirääkimiste ja keerukamate tehingute korral on osapoolte kohtumised, läbirääkimised ja taktikalised käigud siiski asjad, millest osapooled ei soovigi loobuda. Ma ei kujuta praegu ette, kuidas läbirääkimisi saaks pidada üle veebi, kui aga kohtumine juba toimub, siis on teenuse pakkujal sama hästi kui võimatu kätte saada oma provisjoni. Seepärast arvan, et Opprice'i keskkond võib kasutajale lisaväärtust tuua vaid täiendava turunduskanalina, mitte sellise tööriistana, nagu plaanitud. Kuid piisava turundusjõu saavutamiseks on vaja kasutajate kriitilist massi, milleni jõudmine on tänapäeval ääretult keeruline.
Ma kahtlen, kas kinnisvaral selline pakkumine tööle hakkab, aga eks sõltub paljuski sellest, millisena see tööle läheb.
Kinnisvara müük ja läbirääkimisi ei ole loogiline pidada interneti kaudu, kuna seal arvestatakse emotsioone ja läbirääkimiste oskus just omavahelistest kohtumistes on olulised. Julgen kahelda kinnisvara puhul selliste pakkumiste efektiivsuses, aga päris ei välistaks, et mingis osas see võib tööle hakata.