Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estonian Air andis muutustest teada
Äripäev otsustas 29. mail oma lugejate seas õhutada rahulolematust lennufirma Estonian Air suhtes, tehes seda mitmete faktide omapärase, paraku mitte kõige täpsema interpreteerimise abil.
Siinkohal detailne ja faktitäpne ülevaade teavitamisest Estonian Airi suvisest lennuplaanist ning muudatustest.
30. märtsil teavitasime avalikkust ja kõiki koostööpartnereid suvistest plaanidest ja lennuaegadest.
Aprillis olime fakti ees, et ühe planeeritud lennuki lisandumine meie lennukiparki ei osutu võimalikuks ning sellest johtuvalt viisime oma suvisesse lennuplaani muudatused. Lennuki hankimisega seotud probleemidest oli korduvalt juttu ka meediakanalites.
Muudatustest lennuplaanis teavitasime avalikkust (pressiteade 08.05) ja partnereid oma tavapäraseid kanaleid pidi.
Kõigi reisijatega, kelle juba broneeritud pileteid muudatused puudutavad, võtame oma kõnekeskuse kaudu otse ühendust. Täna teavitame juulikuus toimuvatest muudatustest ning jõudumööda jõuame igaüheni. Proovime omalt poolt pakkuda alternatiivseid võimalusi sihtkohta jõudmiseks ning kui sobivat ei leita, on reisijal võimalus piletiraha tagasi saada.
Reisijatega võtame ühendust vastavalt nende endi poolt meile jäetud kontaktandmetele. Seega tasub jälgida, et antud kontaktandmed oleksid tõesed. Juhtub ka seda, et kontaktisik ei ole ise reisija ning vajalik info ei jõua õige inimeseni või et kirjasolev telefoninumber või e-posti aadress ei vasta.
Äripäev väitis, et Estonian Airi ja Tallinna Lennujaama kodulehtedel on saadaval erinev info meie suviste lendude kohta. Lennujaama kodulehel online-päringuid tehes osutus info lendude kohta ka täiendaval kontrollimisel korrektseks. Oleme Tallinna Lennujaama kui üht oma olulisemat partnerit alati teavitanud kõigist muudatustest ning need kajastuvad meile teadaolevalt operatiivselt ka Tallinna Lennujaama kodulehel. Samas on Tallinna Lennujaama koduleht siiski operatiivinfo hankimise kanal. (Kas mu lend väljub õigeaegselt? Mis kellaks abikaasale vastu minna?)
Reisiplaanide tegemiseks on mõistlik kasutada turismibüroosid või konkreetse teenusepakkuja kodulehte. Estonian Airi kodulehel on lennuplaani võimalik näha ka nädalate kaupa ning see vastab kõigile suvises lennuplaanis tehtud muudatustele. Meie klientide jaoks ongi Estonian Airi koduleht kõige kindlam viis saada täpset infot reisimisvõimaluste kohta. Kodulehe kaudu saab osta lennupileteid (lennujaama omalt mitte) ning üle poole meie klientidest seda võimalust ka kasutab.
Otsus lõpetada Manchesteri ja Dublini lennud on Estonian Airi jaoks majandusotsus, kuna need liinid olid paraku ettevõttele kahjumlikud. On kohatu, et majandusleht üritab tõestada oma lugejaile vastupidist, kasutades ainsa argumendina tundmatuid anonüümseid kommentaatoreid, kelle väitel olid lennud pidevalt välja müüdud. Pean kahetsusega tunnistama, et viimasel aastal polnud kummalgi liinil ühtegi lendu, mis oleks olnud täielikult välja müüdud. Leida lendamiseks uusi kasumlikult majandatavaid sihtpunkte on meie väikesel turul keeruline ja on rumal arvata, et Estonian Air loobuks vabatahtlikult mõne kasumliku liini opereerimisest.
Pean kahetsusväärseks, et Äripäev süüdistab Estonian Airi avalikkuse eest info varjamises ning kasutab samas oma väite tõestuseks just avalikkuses jutuks olnud fakte. Lennuki hilinemine võib olla n-ö force majeure, faktide moonutamine seda olla ei saa. Olles "tõsine" majandusväljaanne, ei saa Äripäev faktide moonutamist ning skandaalihimus enda huvides tõlgendamist enda veergudel lubada. Kõigile Estonian Airi klientidele kinnitan veelkord, et ära jäävatele lendudele ostetud piletid kehtivad ning koostöös leiame kindlasti teile kõigile sobiva asenduslennu võimaluse.
Autor: Mart Relve