Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Prügist saab rahakoti
Greniuse asutajad on kolm keskkonnateadlikku Taaralinna noort. Ettevõtte asutaja Reigo Ginter ütles, et nad valisid just välja selle suve kollektsiooni ning ta liigubki praegu selle jaoks metallšabloone välja lõikama.
"Šabloonide järgi lõikame plakatitest välja motiivid, sõnad või muud detailid ning kombineerime neid siis omavahel. Praegu toodame kuskil 200 õlakotti ja 200 rahakotti kuus. Saime just ka EASi stardiabi, nii et läheb täitsa hästi," sõnas Ginter.
Hindadest nii palju, et värvilise rahakoti või Tere piimapakist pinali eest tuleb välja käia paarsada krooni. Odavama rahakoti saab sajalise eest. Tootevalikus on ka 250kroonine naiste õlakott ning 400 krooni eest lunastatav sülearvutikott.
Geniaalseks muudab idee tõik, et kõik materjalid on lihtsalt leitavad. Kohvipakid kohvikutest, mahlapakid kodust ja sõpradelt, plakatid… mitte seinalt, vaid ikka küsimise peale reklaamibüroodest.
"Töötab meil hetkel üks täiskohaga palgaline töötaja ning mina ja veel üks inimene tegutseme disaini poolel. Müüme 12 poes ja viies riigis," sõnas Ginter.
Sügisel võetakse ette Skandinaavia, kuhu ei ole teised Euroopa tegijad veel jõudnud.
"Üldiselt on Euroopas tugev konkurents taaskäideldud materjalidest toodete vahel. Euroopas on kolm suurt tegijat. Esiteks Saksa firma GoldBag, siis šveitslaste ettevõte Freitag ning Hispaaniast pärit Paho, kes on kõik omal maal tegijad. Sinna me ronima ei hakka," sõnas Ginter.
Ginteri hinnangul Eestis nende kaubad veel kuigi hästi ei lähe, sest hinnatundlikkus on suur ning pigem müüb hind kui toote taga laiuv idee, kuid eestlased arenevad ning varsti tajutakse ka siin asja sisu.
Tootevalikus on väliplakati PVC-materjalist rahakotte ning piima-, mahla- ja kohvipakkidest pinaleid, mis on müügiks Eestis, Portugalis, Hollandis, Belgias ja Soomes, kokku üheteistkümnes galeriis ja disainipoes.
Kaup toimetatakse Euroopas kohale ühe nädalaga ning sealt kaugemale kahe nädalaga.
Esimese tootena alustasid Greniuse keskkonnateadlikud noored 2004. aastal mahlapakkidest rahakottide tootmisega. Juhtus see Portugalis ning põhjuseks oli lihtlabane rahapuudus. Hiljem lisandusid tootevalikusse veel kilest piimapakkidest pinalid ning kohvipakkidest ja PVC-postritest rahakotid.
Greniuse kodulehel võib lugeda tegijate motona välja arusaama, et loodusvarasid kasutatakse maailmas mõttetult, aga nemad on leidnud viisi, kuidas säästlikult toota.
"Käime palju laatadel ja teeme workshop'e. Tutvustame oma ideed ning toodet. Kuigi sisu ehk n-ö keskkonnateadlikkus on kõige olulisem meie tegevuses, ei saa kuidagi mööda ka selle teadaande vormist," sõnas Ginter.