Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hea tuju autod

    Ma pean ausalt tunnistama, et kabriolettide suhtes olid mul eelarvamused. Kõigepealt - kas lahtise autoga on üldse võimalik Eesti kliimas sõita? Niigi on suurem osa aastast külm, sajab lund või vihma, mis siis veel saab, kui autol katust pole? Ja kas lahtise autoga sõita on ikka piisavalt turvaline?
    Selleks ajaks, kui minu kätte usaldati tulipunane Tigra, ei olnud Eestis enam nädalate viisi vihma tulnud. Säras päike ja taevas oli kevadiselt helesinine. Nii et vihmakartus langes ära ja katuse oleks võinud kohe alla lasta. Tõsi, ilm just kõige soojem ei olnud - temperatuur näitas hommikuti viis kraadi ja päevalgi ei tõusnud suurt üle viieteistkümne, lisaks puhus üsna külm tuul. Lasin siiski vapralt katuse alla. See muuseas, kuidas katus alla sõidab, on omaette vaatamisväärsus. Tõmbad kergelt ukse sees olevat nuppu - enne tuleb vabastada väikesed katust kinni hoidvad hoovad vasakul ja paremal ülemises nurgas, see kippus pidevalt meelest ära minema! - kostab piiks ja kerge surinaga liigendub katus osadeks, hakkab sõitma tahapoole, avaneb luuk ja katus kaob sujuvalt pagasiruumi. Jälle piiks ja võib nupu lahti lasta - katus on all. Nii lihte see ongi.
    Seda tunnet, mis nüüd järgneb, on raske kirjeldada. Kuna ma polnud varem kabrioga sõitnud, oli asjaolu, et autol äkki katust polegi, üpriski harjumatu. Hingan sisse-välja, vaatan pea kohal kõrguvat sügavsinist taevast ja mõistan, et see kõik on ju tegelikult lihtsalt suurepärane! Väljend "katus sõidab" peab olema kabriojuhtide välja mõeldud. Eufoorilise avaruse ja vabaduse tunne tuleb, kui jõuab kohale, et pea kohal ei ole midagi peale helesinise taeva. Kohe hakkab aga ka jahe ja see mõjub kainestavalt. Siin ei aita muud, kui tuleb küte tööle panna. Tigra uriseb paigalt võttes toredasti, väike tiiger kiirendab ja juba olengi teel. Külm, muide, ei olegi. Soe õhk puhub roolist hoidvatele näppudele, samuti tuleb sooja jalgadele. Ainus koht, kus pisut tuuline, on selja taga, aga olen ettenägelikult sidunud kaela ümber rätiku. Rätik ja päikeseprillid ongi vist kabrio puhul vältimatud, arvata võib, et pikalt sõites võib lagipähe paistev päike ka peanaha ära põletada. Proovin, kas linnas sõites ikka muusikat kuuleb - kuuleb küll. Kerge tuuleõhk harmoneerub suurepäraselt stereosüsteemist voogava džässiga. Kusjuures muusikat ei olegi vaja põhja keerata.
    Võtan suuna linnast välja. Huvitav on see, et tuul ei puhu kuklasse oluliselt rohkem kui linnas sõites. Küll aga, oh imet, kostab 90ga maanteel sõites linnulaulu. Terve tee on vidinat täis! Ninna tuleb värsket lehelõhna, kusagil õitseb vist toomingas. Kas kabriod on loodud hea tuju tekitamiseks? Igal juhul tõuseb võrdeliselt sõidetud maaga ka meeleolu ja lugupidamine mind edasi viiva Tigra vastu. Kaheistmeline auto tundub sees istudes tõeliselt suur ja turvaline, kuigi väljast vaadates oleks justkui tegu tavalise väikeautoga. Istmete taga on võrguga piiratud panipaik, siia sobituvad lahedalt sülearvuti, käekott ja tõenäoliselt mahuks siia ka väiksem koer, juhul kui ta mul oleks.
    Tigrast lahkuda on tõeliselt kahju. Võrdluseks võetud Micra aga juba ootab. Esimene mulje on, et Micra on justkui väikesevõitu. Kinnises salongis on see-eest hämmastavalt valge, seda tänu klaasist katusele. Tigrast loobumise valu aitab see asjaolu kiiresti leevendada - vaade on oluliselt avaram. Kohe selgub ka, et Micra katuse avamine on kahe käeliigutuse jagu lihtsam kui Tigral - Micral pole nimelt laes kahte hooba, mis Tigral katuse avamiseks lahti tuli lükata ja mis pidevalt meelest ära kippus minema. Samuti piiksub Micra automaatika vaiksemalt ja vähem nõudlikult. Sõitma hakates on Micra üldse igas mõttes vaiksem ja leebem. Rool on pehmem - Tigral oli see sportlikult jäik. Samuti liiguvad kergelt ja õrnalt kõik pedaalid, ka need olid Tigral jäigemad. Ülimalt mugavaks osutub Micral peal olev võtmevaba süsteem. Alles nüüd, kui käes on korraga käekott, sülearvuti ja toidukott, saan aru, milline kergendus võib olla kerge nupuvajutusega avanev autouks. Samas, kui Tigra pakiruum avanes automaatselt ühe nupuvajutusega, siis Micral tuleb luugi ülesvinnamisega siiski ise vaeva näha. Mõlema kabrioleti puhul on tänu väikestele mõõtudele ülimõnus manööverdada - rääkimata sellest, et nähtavus taha ja külgedele on lahtise katusega autol suurepärane.
    Tigra on sportlik, kiire ja jõuline, Micra elegantne, õrn ja pehme. Micrasse mahuvad taha istuma ka lapsed ja vähenõudlikumad sõbrad. Lahtises Micras sõita tundus natuke soojem - kuklasse puhus vähem tuult.
    Samuti on Micra vaade avaram, sõidu kõrvalt jõuab nautida sinist taevast ka siis, kui katus üleval. Kinnise Tigra suhteliselt madal esiaken sunnib keskenduma rohkem edasijõudmisele.
    Fotod: Maris Ojasuu
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.