Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Austa tööinimest
Trend, et töötajasõbralikumaid ettevõtteid tunnustatakse, on äärmiselt positiivne. Õnnitlen omalt poolt kõiki ettevõtteid, kes seal osalesid, isegi 50. koht selles tabelis on suur tunnustus ja lugupidamise vääriline.
Ettevõtted, keda selles nimistus ei ole, peaksid maha istuma ja asja üle tõsiselt järele mõtlema - ehk tasub oma töötajate heaks midagi ära teha, et neil natukenegi parem elu oleks ja nad ei hakkaks tööturul ringi vaatama: äkki on kusagil parem.
Väärt töötaja leidmine on pikk ja kulukas ettevõtmine - esiteks reklaam või vastava teenuse ostmine personalibüroodest. Teiseks väljaõpe kas siis kursustel või oma tööliste poolt (ajal, mil ettevõtte parimad uut kolleegi välja õpetavad, kannatab koolitajate töötulemus). Kolmandaks töövahendid pluss auto. Ja siis teatab koolitatu, et sorry, see töö ei sobi mulle. Ja kõik algab otsast peale.
Odavam ja lihtsam on hoida oma töölisi paigal. Raha pole ainus asi, mis kedagi lahkumast hoiab. Näidates üles lugupidamist, hoolimist ja austust oma töölise suhtes, on juba suur samm selleks tehtud. Kui lisanduvad väikesed präänikud - boonused tubli töö eest, ettevõtte ühised vabaajaüritused (nt bowling, kardisõit), seob ettevõtja oma kallist vara endaga veelgi.
Kui töötaja tunneb, et ta on ettevõttele oluline, tunneb ta suuremat vastutust ja muret ettevõtte käekäigu pärast. Selline inimene ei otsi uusi tööpakkumisi ega lase end ka naljalt üle meelitada. Ettevõte säästab hulga raha ja aega, töövõtja teenib normaalselt ning on seda tehes õnnelik pealekauba. Mis võiks olla parem?
Autor: Gert Laineste