Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Grilltoodete müük kasvab prognoositavalt kuni kolmandiku

Marko Liibak 09. juuni 2006, 00:00

"Sellelt suvelt ootame grillvorstide ja marinaadis lihade, ðaðlõkkide ning ribide osas 35protsendilist kasvu," ütleb Rakvere Lihakombinaadi turundusdirektor Anne Mere.

Tema sõnul on selline prognoos saavutatav lisaks heale tootevalikule ka viimase paari aasta kinnisvarabuumi tõttu. "Palju on juurde tulnud uusi eramuid ning usun, et kindlasti korraldavad majaomanikud suvel ohtralt grillipidusid," põhjendab Mere.

Vorstitoodetest ootab ettevõte suurimat kasvu naturaalsete ðaðlõkivorstide osas. Lihadest peaksid kõige suurema mahu tooma ðaðlõkid, kuid kindlasti kasvab Mere sõnul jõudsalt ka marinaadis lihade müük. "Seda eelkõige tänu uudistoodetele - Jahimehe ja American grill-lihadele."

Valga Lihatööstuse müügidirektor Riina Aamisepp prognoosib suviseks müügikasvuks umbes 15%. Ta märgib, et juba mullu kasvas nii-öelda suvetoodete müük hüppeliselt ehk 2004. aastaga võrreldes 30%.

Valga Lihatööstuse Maks & Moorits suvetooteid on 45, neist 15 toodet on maitsestatud grill-lihad ja ðaðlõkid, mida ostetakse võrreldes vorstidega üha rohkem. "Kuid kindlad grillvorstid, näiteks Maks & Moorits mahedad grillvorstid müüvad stabiilselt edukalt, samuti oleme toonud sel suvel turule niinimetatud kooritud grillvorstid - Willemi vorstid." Maitsestatud lihad ja ðaðlõkid on Valga Lihatööstuse suvetoodete seas vaieldamatult edukaim tootegrupp, kinnitab Aamisepp.

Ka Nõo Lihatööstuse juhatuse esimehe Toomas Kruustüki hinnangul on tänavune suvine lihamüük kindlasti suurem kui eelmistel aastatel. Tema sõnul on müük suurem tänu sellele, et ettevõte on suunanud rohkem raha reklaamiks, parandatud on toodete kvaliteeti ning laiendatud tootevalikut.

Tänavune kevad oli külm ja pikk, mistõttu jäi ka aprillimüük suvetoodete osas alla 2005. a tulemusele, möönab Anne Mere. "Küll aga viskas nii grillvorstide kui ka -lihade müügi üles mai algus, kui soojemaks läks."

Mere sõnul olid maipühadele eelnenud päevade tootmistellimused suuremad kui eelmise aasta jaanipäeva eel. "See annab märku eestlaste grillimishimust ja sisendab lootust, et suveks seatud müügieesmärgid saavad täidetud."

Selle aasta grill-lihade müük algas väga suurte mahtudega ja saavutas kiiresti möödunud aasta jaanipäeva müügi taseme, kinnitab Toomas Kruustük. Ilmade jahenedes mai keskpaigas toimus tema sõnul müügis küll vähene langus. "Sellegipoolest ületab tänavune müük möödunud aasta suvekuude müüke ca 40% võrra," märgib Kruustük.

Kõige suuremad tootegrupid töödeldud lihatoodete puhul on singid, keedu- ja poolsuitsuvorstid, viinerid ja grillvorstid, loetleb Riina Aamisepp. Grillvorstide müük kasvab oluliselt just suvisel grillihooajal.

Aamisepa sõnul saabusid tänavu soojad grillimisilmad mõnevõrra varem kui eelmisel aastal ning see kajastub ka müükides. "Näiteks, võrreldes eelmise aastaga oleme suvetooteid müünud 13% rohkem," märgib Aamisepp.

Eesti elanike liha- ja lihatoodete tarbimine kasvab Anne Mere sõnul tänu elatustaseme tõusule aastas 3-4% piires. Ka Rakvere Lihakombinaadi liha- ja lihatoodete müük on aasta- aastalt kasvanud. "Nii 2004. kui ka 2005. aastal oli käibekasv võrreldes eelmise aastaga 15% suurem," ütleb Mere.

"Tarbimise kasvu taga on eelkõige sea- ja linnuliha. Sealiha on kuulunud traditsiooniliselt eestimaalase menüüsse, linnuliha kasvule aitavad kaasa lahjema toitumise pooldajad," märgib Mere ja lisab, et lisaks sissetulekute kasvule aitavad tarbimise suurenemisele kaasa laienenud tootevalik, atraktiivsed pakendid ja suurenenud reklaamimaht.

Tänu sissetulekute kasvule on Mere sõnul tõusmas kallimate toodete populaarsus - näiteks kasvab väga kiiresti erinevate singitoodete, suitsuvorstide ning liha müük. "Lihamüügi kasvu on suurendanud ka see, et varem turult liha ostnud inimesed on hakanud seda rohkem poest ostma, kuna hinnavahe on vähenenud."

Valga Lihatööstuse esimese nelja kuu käive on võrreldes eelmise aastaga kasvanud keskmiselt 30%, millest suurema osa moodustab lihamüügi kasvu osakaal. Valmistoodete osas on müük kasvanud eelmise aasta sama perioodiga võrreldes üle 10%, ütleb Riina Aamisepp.

Toomas Kruustüki sõnul on näiteks viimase nelja aasta jooksul kasvanud lihatoodete müük umbes kaks korda. Tänavu nelja esimese kuuga kasvas müük viiendiku võrra.

Aasta alguses meedias laialt kajastatud linnugripipaanika pole lihatööstuste kinnitusel sea- ja veiseliha müügile mõju avaldanud. "Me ei saa väita, et nii-öelda punase liha müügid oleksid sellest tingituna kosunud," ütleb Anne Mere.

Eesti suurima kanalihatootja ASi Tallegg äridirektor Margus Venelaine möönab, et Talleggi müügitulemusi mõjutas eelmisel aastal enim mullu kevadel ettevõttes avastatud salmonella juhtumid. "See viis ekspordi tunduva vähenemiseni ja Eesti turuosa kaotamisele odavate importtoodete kasuks," märgib Venelaine. Selleks aastaks on tema sõnul salmonellamured möödas. "Linnugripi ümber puhkenud meediakära on nüüdseks tarbimise kõrgperioodiks läbi ja võib oodata endisest tasemest kõrgemat müügitulemust Eestis. Ekspordimahud on suured, sest realiseerime 2005 lõpus kogunenud laovaru. Eksporttoodete hinnatase on linnugripi tõttu ca 40% madalam, kuid hinnad on hakanud jälle tõusma," räägib Venelaine.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:39
Otsi:

Ava täpsem otsing