Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Poleerimine paneb tuhmunud auto jälle särama
Kriime põhjustab valesti või vales kohas pesemine. Autoplus Eesti OÜ juhataja Kristjan Petersoni sõnul võivad kriimud igasuguste rumalustega tulla: "Nägin näiteks ükspäev, kui üks inimene pesi oma autot talvel kasutatava lumeharjaga." Kriimud võivad autole tekkida ka kõige süütumast olukorrast, kui auto on näiteks tolmune, keegi läheb selle vastu ja kohe ongi pind kriibitud. AS RMW värvitöökoja juhataja Margus Liivrandi kinnitusel on kriibitud värviga ikkagi nii, et tulevad need asjad nii või naa ja kellelgi nende eest pääsu pole.
Liivrand nimetab, et ka pleekimise eest pole kellelgi pääsu. Mõni värv kardab päikest lihtsalt rohkem kui teine.
Et tuhmunud või kriime täis autot jälle läikima saada, on autot peale ülevärvimise võimalik ka poleerida. Kuigi poleerimiseks müüakse erinevaid villasid ja kettaid, ei tasu seda tööd omal käel ette võtta. Tegemist on pika ja värvkatte jaoks delikaatse protsessiga, mida valesti tehes võib rikkuda kogu auto välimuse. Kristjan Peterson toob näite, kus inimene oli ostnud poest poleerimisketta, pannud selle ketaslõikuri otsa ja siis täispööretel sellega autot hõõrunud: "Autol olid suured jutid peal, suurest tööst hoolimata ei suutnud meie praktiliselt uue auto värvi enam päästa." Õige poleerimine näeb välja nii, et kõigepealt pestakse auto põhjalikult ja võetakse sellelt maha kõikvõimalik mustus. Actrona Eesti OÜ pesula Pese Mind juhataja Risto Aarelo räägib, et enne poleerimist tuleb läbi käia sama protsess nagu enne vahatamistki: "Meie peseme enne poleerimist auto väga kangete leotusainetega üle, et saaks maha ka sellel oleva vaha." Pärast pesu kuivatatakse auto hoolikalt ja tundlikumad kohad teibitakse kinni, et poleerija neid ei kahjustaks. Kui auto on väga tuhm ja sellel on väga sügavad kriimud, siis lastakse see kõigepealt üle jämeda pastaga. Edasi minnakse üle peenemale pastale ja seejärel korratakse sama veel peenema pastaga.
Kui auto on musta värvi, hõõrutakse autot lõpuks švammiga, et saada välja ringikujutised, mis poleerimisest näha jäävad. Pärast protseduuri puhastatakse auto poleerimistolmust. Viimasena kantakse autole uus vaha.
Margus Liivranna arvates tuleks siiski olla ettevaatlik ja vaadata, millist autot poleerima hakatakse. Kindlasti ei tohiks poleerida päris uue värvkattega autot, sest see keerab värvi lihtsalt tuksi. Samuti peaks enne konsulteerima kogenud poleerijaga, kas on üldse mõtet tööd ette võtta või on mõistlikum juba kogu auto uuesti üle värvida. Arvestama peab ka sellega, et poleerimine kulutab auto värvkatet. Liivranna kogemuse kohaselt tohib autot ühe värvkatte ajal poleerida kõige enam neli korda.
Poleerimise hind algab Tallinna ümbruses keskmiselt 1800-2000 krooniga ja tõusevad sõltuvalt auto suurusest ja vahast.