Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Skandinaavia luksus - Volvo S80
Olles Lõuna-Rootsis uue Volvo S80 proovisõidul, kohtab igal sammul ühte ja sedasama väljendit: "Skandinaavia luksus". Kui see peaks tähendama vaoshoitud, kuid samas kõiki vajadusi rahuldavat sõiduelamust, siis on Volvo selle olemusele naelapea pihta tabanud.
Auto on välimuselt voolujooneline ja ilus, kuid jooned on joonistatud nii, et see tundub väiksem kui tegelikult on. Hoogsa pliiatsitõmbega visandatud küljejoon jätab mulje, nagu kihutaks auto ka siis, kui see tegelikult seisab. Esimese autoga vahet mõõtev sensor iluvõres rikub soliidset üldmuljet vaid pisut.
Interjöör on see koht, kust "Skandinaavia luksus" peaks pihta hakkama. Mis siin salata - hakkab ka. Mugavad istmed ja hästikäsitsetavad nupud on üks asi, kuid teine asi on materjalid ja koostekvaliteet. Koostekvaliteet on volvolikult hea ning armatuuri ja istmete materjalid ei jäta virisemiseks eriti ruumi. Kogu sisustus jätab kergelt konservatiivse mulje ja olgem ausad - Volvo pole ju mingi auto, mida roosaks värvida ja rohkelt kroomida, et siis selle elukaga linna peale eputama minna. Volvo on kergelt konservatiivse, aga viisaka ja soliidse inimese auto.
Sõita on uue S80ga … igav, kui aus olla. Ma ei ole harjunud, et minu eest kõik ära tehakse.
Ainuke asi, mida selles autos teha ei saa, on käsi roolilt tõsta ja silm looja lasta. Samas - sisestad kiiruse, millega kulgeda tahad, ning Volvo sõidutab sind selles tempos ja kui ees on auto, mis liigub aeglasemalt kui sina, siis tänu eesosas olevale sensorile aeglustub S80 samasse takti teise autoga. Kui aeglasest sõidust tüdined, võtad kõrvalritta ja auto kiirendab enne sisestatud kiiruseni.
Kui ette satub mõni järsk takistus, siis sellele reageerimiseks auto n-ö laeb pidurid ette ära, nii et väiksemagi puudutuse peale pidurdatakse auto tugevalt kinni. Lisaks hakkab armatuuri esiosas vilkuma punane tuli, mis annab märku, et nüüd on küll viimane aeg keskmist pedaali tallata.
Ah soo, see tuluke ise näeb välja, nagu oleks ta kolmekümne krooniga kuskilt mänguasjade poest ostetud, kuid samas teeb oma tööd hästi. Huvitava lisana on autodel küljes ka andur, mis näitab, ega sul kedagi nn pimedas nurgas ei ole.
Uus V8 mootor ei paku ainult tõmmet, vaid ka üht-teist kõrvale.
Valikus on ka uhiuus 3,2liitrine reas kuuene mootor. Seegi mootor suutis pakkuda väga head dünaamikat.
Ajakirjaniku sõidukulud tasus Volvo Car Corporation.