Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Utoopiline tunnel seab eraomanike maadele piirangud

    Rail Baltica, mis viiks reisijad kiirrongiga Tallinnast Berliini, jätkuna on räägitud Helsingi-Tallinna raudteetunnelist. Tunneli suue tuleks Viimsi valda Äigrumäe külla. Sealt edasi läheks raudtee Pärnamäe kalmistu kõrvalt Vana-Narva maanteeni ning edasi Jõelähtme valla maadel Iru elektrijaama juures Peterburi tee kõrval oleva raudteeni. Raudteekoridori jaoks jäetakse 200 meetri laiune reservmaa, kuhu ei lubata ehitada.
    65aastane Laiaküla elanik Helle Rand, kelle kinnistutelt raudtee üle läheks ning elumaja tuleks seetõttu lammutada, rääkis nukralt, et soovis vanemale tütrele kodu rajamiseks anda osa oma maast. "Olime tagasihoidlikud, ei hakanud kohe pärast maade tagasisaamist ehituseasju ajama. Nüüd on ümberringi täis ehitatud, meie maadele on hea raudteed planeerida," jutustas ta.
    Tütre Heli Ranna sõnul ongi probleem selles, et inimeste maad on määramata ajaks reserveeritud objekti tarvis, mille realiseerimist ükski mõtlev inimene tegelikult tõsiselt ei võta. "Põhjust hüvitist või asendusmaad saada seni ei ole ja oma maad vastavalt soovile ja vajadusele kasutada ka ei saa," märkis ta.
    Raudteetrassi asukoht on määratud üleriigilise planeeringuga ning Harjumaa üldplaneeringuga.
    Viimsi abivallavanem Haldo Oravas rääkis, et vallal on maakonna üldplaneeringu järgi kohustus valla üldplaneeringuga raudtee alla jäävad maad reserveerida.
    Küll oli Oravas skeptiline tunneli ehitamise rahalise tasuvuse suhtes.
    Viimsi valla tellimusel raudtee asukoha alal maavajaduste taustauuringu ning üldplaneeringu koostanud ASi Entec projektijuhi Kaur Lassi sõnul on reserveeritud Viimsi vallas 96 hektarit elamumaad, 718 hektarit maatulundusmaad ning 7 hektarit sotsiaalmaad.
    Lassi arvates on tunneli väljaehitamine täiesti võimalik, pinnas on hea, eriti kui võrrelda seda Prantsusmaa ning Inglismaa vahelise tunneli või Peterburi metroo ehitamisega. "Täiesti omaette teema on tunneli tasuvuse küsimus," lisas Lass.
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis Rail Baltica projektiga tegeleva nõuniku Anti Moppeli sõnul on üsnagi tõenäoline, et raudteetunnelit ei ehitata.
    Tema teatel on praegu töös Rail Baltica teostatavuse uuring, mis valmib selle aasta detsembris.
    Tasuvusarvutustes võetakse arvesse ka võimalikku Soome ekspordi mõju ehk siis võimalikku laadimisühikute transporti meritsi ja raudteepraamil tulevikus - lahendused sõltuvad valitavast tehnoloogiast ning loomulikult ka majanduslikust tasuvusest.
    Harju maavalitsuse planeerimisosakonna juhataja Heino Alaniit ütles, et inimeste seisukohalt, kelle maad on reserveeritud, oleks küll õiglane, kui riik võtaks võimalikult kiiresti seisukoha tunneli ehituse asjus. Juhul kui otsustatakse, et tunnel tuleb, kas või mitmekümne aasta pärast, oleks riigil mõistlik need maad välja osta.
    Alaniidu arvates ei õigusta Rail Baltica raudteeprojekt end majanduslikult, kui ta lõpeb Tallinnas.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.