Neljapäev 23. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

ACNielsen uuring: Eestlane eelistab ostupaigaks tuttavat kohta

09. juuni 2006, 10:39

ACNielseni turu-uuringu põhjal valivad Eesti tarbijad harjumuspäraselt oma ostude tegemiseks koha, mida nad on eelnevalt pidevalt külastanud ja teavad.

Ostjaskonnale on oluliseks faktoriks ostukoha lähedus kodule. Suurema osa oma sisseostudest teeb eestlane supermarketites, mis koos discounter-tüüpi poekettide ning hüpermarketitega moodustavad 54% kogu kiirestikäibivate esmatarbekaupade käibest 2005-ndal aastal.

Eestlased kulutavad enamuse oma igakuisest toiduainete ja esmatarbekaupade eelarvest modernses kaubanduses, mille moodustavad super- ja hüpermarketid ning discounter- tüüpi poeketid. Ostukoha valikul on määrava tähtsusega selle asukoht, mis peab jääma kodu vahetuslähedusse.

ACNielseni poolt korraldatud ShopperTrends uuring viidi läbi neljas suuremas Eestimaa linnas möödunud aasta novembrikuus. Uuringus osalesid 15-65-aastased isikud, kelle hulgas 35-65-aastased naised olid perekonna peamised sisseostude tegijad.

91% eestlastest, 83% lätlastest ning 95% leedulastest kulutab enamus oma igakuisest toiduainte ja esmatarbekaupade eelarvest modernses kaubanduses. Modernse kaubanduse kõige eelistatuimaks paigaks osutusid supermarketid, kus 38% eestlasi suurema osa oma ostudest teevad.

Tarbijate lojaalsuse saavutamiseks on oluline keskenduda nende tegelikele vajadustele. Massimeedias on võimalik jälgida suuremate jaekettide vahelisi „hinnasõdasid”, kuid antud uuringu käigus selgus, et poekettide valikul ei ole oluline mitte müügil olevate kaupade hinnad, vaid selle asukoht. Siiski väitis üheksa vastanut kümnest, et ta märkab hindade muutumist, olenemata sellest, kui palju ta tegelikult hindadest teadlik on.

Vastavalt ACNielsen ShopperTrends uuringule külastasid eestlased viimase kuu jooksul keskmiselt nelja erinevat super- ja hüpermarketit või discounter-tüüpi jaeketti. Sealjuures väitis iga viies vastanuist, et ta on selle aja jooksul külastanud seitset või enamat poodi. See on oluline indikaator näitamaks tugevat konkurentsi jaekettide vahel. Suurem enamus poeskäijatest on leidnud omale poed, mida nad harjumuspäraselt külastavad kas poe läheda asukoha tõttu või harjumusest. Suhteliselt vähe sisseostude tegijaist on valmis eksperimenteerima või impulsiivselt külastama mõnda muud poodi.
Eestlased on valmis minema kaugemal asuvasse poodi ainult siis, kui seal on kõik, mida ta vajab, piisav kaubavaru, hea hinna-kvaliteedi suhe, lihtne ligi pääseda või kui seal on kerge kaup üles leida.

ACNielseni loodud mudel näitas, et eestlase jaoks ei oma jaeketi enda bränd, lojaalsusprogramm, kampaaniatooted ja lihtne parkimine olulist tähtsust.

Uuring näitas ka, et suurte super- ning hüpermarketite pealetungiga, ei ole turu tähtsus ostjate seas kuhugi kadunud. Värskete toiduainete, s.o. puu- ja juurviljade, kala ning värske lihakaupade ostmiseks eelistatakse siiski veel avaturgu.

Jaekettide tugevate ja nõrkade külgede analüüsimisel leiti, et supermarketid on ostjate seas kindlalt kanda kinnitanud. Hüpermarketid ja discounter-tüüpi jaeketid aga peavad oma turuosa säilitamiseks rohkem vaeva nägema. Supermarketite populaarsus on pidevalt kasvanud ning oluline osa poeskäijatest kulutab suurema jao oma igakuisest toidu- ning esmatarbekaupade eelarvest just seal. Siiski on ka discounter-tüüpi jaekettidel ning eriti veel hüpermarketitel ruumi oma tegevuse parandamiseks muutes regulaarsed külastajad nendeks, kes suurema osa oma ostudest just seal teevad.

VNU äri all tegutsev <#ACNielsen=http://www.acnielsen.com> on maailmas tuntud turu-uuringutega tegelev ettevõte, kes tegutseb enam kui sajas riigis.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing