Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Majandusaasta aruanded on soovitav esitada elektroonselt
Registrite ja infosüsteemide keskus soovitab firmadel esitada majandusaasta aruanded elektrooniliselt, mis lisaks kiirusele ja mugavusele võimaldab koostada ka ajakohasemat majanduspoliitiliste otsuste analüüsi.
Justiitsministeeriumi registrite ja infosüsteemide keskuse direktori Marko Lehese väitel on majandusaasta aruannete esitamine elektrooniliselt mugav, lihtne ja käepärane.
"Aruannete elektroonilise edastamise korral jäävad ära mahukad väljatrükid, lehekülgede viisi allkirjastamist ning ka postiteenuse koormamine," lisas Lehes.
Majandusaasta aruande elektrooniliseks edastamiseks tuleb end autentida ID-kaardiga või läbi internetipanga, siseneda keskkonda, vaadata üle ettevõtte kohta süsteemis olevad andmed, lisada aastaaruande fail ning see allkirjastada.
Lehese sõnade kohaselt aitab aruannete elektrooniline esitamine andmeid kiiremini töödelda ning klientidel on võimalik tutvuda infoga varem, kui selle paberkandjal esitamise korral. "Lisaks võimaldavad korrektsed registriandmed ettevõtetel olla usaldusväärsed ja nähtavad partnerid nii Eestis kui ka Euroopas."
Praegu saab majanduspoliitiliste otsuste analüüsil tugineda kahe varasema majandusaasta aruannetes leiduvale infole, rääkis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tehnoloogia ja innovatsiooni talituse peaspetsialist Kristo Reinsalu.
Kiirem andmete laekumine võimaldaks kasutada otsuste tegemisel värskemat infot. Reinsalu väitel on talitusel Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) ettevõtete liiduga kokkulepe, et IKT-sektori ettevõtted on majandusaasta aruannete elektroonilisel esitamisel suunanäitajaiks.
Autor: ÄP