Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parkimiskohad lähevad hinda väljaspool kesklinna

    Autode hulga ja maa väärtuse kiire kasv on tekitanud olukorra, kus korteri juurde kinnistatud parkimiskohtade hinnad on kerkivad jõudsalt ka väljaspool Tallinna kesklinna.
    Igaüks, kes on elanud arenenud Euroopa või Põhjamaade linnades, teab, et kortermaja üürikorteri juurde käib reeglina ka personaalne parkimiskoht, kuhu teistel elanikel pole õigust oma sõidukit parkida. Tuttavatele autoga külla minemine võib neis riikides osutuda üllatavalt keeruliseks ettevõtmiseks, sest parkimiskoha leidmise nimel tuleb teha mitu tiiru ümber kvartali. Tingimustes, kus Eesti automüük lööb igakuiselt järjest uusi rekordeid ning kesklinna naabruses jääb vaba arendamata linnaruumi järjest vähemaks, võib päev-päevalt märgata samasugust tendentsi.
    Seetõttu ei tasu korterit ostes parkimiskoha arvelt kokku hoida, kuna parkimiskoht on samuti investeering kinnisvarasse. Tallinna kesklinna naabruse kortermajade juures paiknevate parkimiskohtade hinnad on viimase mõne aastaga teinud läbi mitmekordse hinnatõusu. Näiteks, kui veel kolm-neli aastat tagasi müüdi kesklinnas majaaluses garaažis parkimiskohta ligikaudu 50 000 krooniga, siis tänaseks võib sealsamas naabruses oleva maja kõrval paikneva parkimiskoha osta 200 000 krooniga.
    Parkimiskohtade nappus pole siiski vaid kesklinna probleem, vaid hakkab iseloomustama kõiki suuremate korterelamute rajoone. Parkimiskohtade teatud defitsiiti võib juba märgata ka Tallinna magalates, kus reeglina pole parkimine majaelanike vahel reguleeritud. Mõnevõrra on olukord leevenenud selle arvelt, et vanast inertsist viivad paljud magalarajoonides elavad autoomanikud oma sõiduki ööseks läheduses asuvasse tasulisse parklasse. Kuna aga autopark muutub järjest uuemaks ning üha enam sõidukeid on kaitstud kasko-kindlustusega, loobub suur osa autoomanikke tasulisest parklast.
    Tihti on üsna täbaras olukorras nende viimastel aastatel rajatud kortermajade elanikud, kus projekti arendajad pole osanud autode hulga nii suurt kasvu ette näha. Parkimiskohtade nappus või reguleerimata parkimiskohad on naabrite vahel pingeallikaks, mis võib mõjuda elutervele elukeskkonnale üsnagi pärssivalt. Üksteise kinniparkimine ja klaasipühkija vahele kirjakeste jätmine on selliste naabrisuhete leebemad vormid.
    Kui projekti arendusfaasis pole parkimisele mõeldud ja ka korteriühistu ei suuda leida üksmeelt, siis on sellega seonduva umbsõlme lahtiharutamine üpriski keeruline. Seepärast tasub kasutatud korterit ostes alati tunda huvi ka parkimisvõimaluste vastu.
    Hiljuti ühesse Tallinna äärlinna kortermajja korteri soetanud tallinlase parkimiskonflikt naabritega kasvas niivõrd igapäevaseks tüliks, et mees vahetas elukohta.
    P.P. ostis 3toalise korteri 2003. aastal. Kuna ta oli üks viimaseid sellesse majja korteri ostjaid, said ta oma korteri juurde osta vaid ühe parkimiskoha maja hoovil, kuigi peres oli kaks autot ning mõlemat reaalselt vaja.
    Peagi selgus, et parkimiskohti oli puudu veel teistelgi majaelanikel, sest detailplaneeringu ja projekti koostamisel oli maja juurde kuuluvale krundile mõistliku arvu parkimiskohtade arvelt kerkinud hoopis veidi rohkem kortereid.
    Parkimine tekitas naabrite vahel suuri pingeid. Üksteise peale aknast karjumine ja kaebuste kirjutamine muutusid igapäevasteks. Seejuures tundus, et nagu igaks korralikus majas tavaks, elas ka selles elamus mitu isikut, kellele taoline tülitsemine paistis väga meeldivat. Nõrgema närvikavaga inimestele mõjus see aga hävitavalt. Pärast seda, kui P.P. sõbrad-tuttavad praktiliselt loobusid tema perel külas käimisest, otsustas P.P. korteri maha müüa ja isikliku maja soetada.
    Autor: Hannes Käbi
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.