Viki aitab koguda ja korrastada nii isiklikku kui ka töist infot

Merike Lees 12. juuni 2006, 00:00

Tegemist on keskkonnaga, kuhu saab laadida infot, mida saavad kasutada eri paigus töötavad inimesed. See vabastab firma serveri ja üksikisiku arvuti mälumahu murest.

Ravimifirma Zentiva on kaks nädalat testinud Eestis väljatöötatud keskkonda Nexdo'd. Vajaduse sellise keskkonna järele tekitas üle Eesti asuvate ravimiesindajate ja Tartu kontori - kokku 16 arvuti - ühendamise vajadus. Zentiva juhataja Eduard Veidenbergi sõnul oli keskkonda vaja eelkõige selleks, et inimesed saaks omavahel suhelda. Kuigi esialgu mõeldi vikit kasutada vaid tööalaselt vajaliku info jaoks, on nüüd lisandunud ka meelelahutus.

"Asi tahab kohanemist," tunnistas Veidenberg. "Mul endalgi ei ole olnud aega seda väga tihti lahti võtta, kuid eks need inimesed, kes rohkem arvutiga töötavad, harjuvad kiiremini."

3K Groupi juht Toomas Kadarpik kasutab firmas juba aastaid tasuta WackoWikit. Nullkulud on üks põhjus, mis Kadarpik vikit intranetile eelistab, teine on vabadus. "Intranet on seinaleht, mis kogub tüüpinfot, vikil pole struktuurilisi piiranguid," selgitas Kadarpik.

Kadarpiku sõnul ei ole viki puhul kõige olulisem mitte tehnoloogia, vaid organisatsioonikultuur, see, kuidas asju sinna pannakse. Tema laeb vikisse ka isiklikku elu, näiteks lapse arengut puudutavat infot. "See on nagu päevik, kõik on süstematiseeritud ja lihtsalt leitav," märkis Kadarpik.

Vikit isiklikuks tarbeks kasutav Tartu Ülikooli eesti rahvaluule dotsent Tiiu Jaago eelistab vikit seepärast, et see võimaldab ühte kohta koondada kogu projekti kohta käiv.

"Ma saan ise luua süsteemi, milles saan kiire ülevaate kõigest, mis projekti raames toimub," rääkis Jaago. "Kõvakettal on üksikud failid, kuid nende vahel seost ei ole."

Jaagole tundub, et vikis oma keskkonna loomine nõuab pisut teistsugust mõtlemist enda töö organiseerimises kui e-post, paberikaustad ja koosolekud. Ta jõudis vikini samm-haaval, alustades kodulehest ja WebCT õpikeskkonnast. "Viki sulandus olemasolevasse süsteemi ja täitis ära lünga, mida kodulehel ja WebCTs teha ei saanud," ütles Jaago.

Veidenbergi sõnul selgitatakse praegu oma vajadusi ja soove, mida Nexdo keskkonnalt tahetakse ja edastatakse need siis teenusepakkujale.

"Loomisel on kõikidele klientidele ühine viki, kus nad saavad teha ettepanekuid, mida muuta või lisada," lubas Nexdo arendaja InspirIT juhataja Margus Roll. Rolli sõnul muretsevad inimesed turvalisuse ja oma andmete säilimise pärast. Selle mure lahendab kasutajatele pakutav võimalus kogu viki sisu maha laadida ja arvutisse salvestada, saades nii tagavarakoopia kui ka internetita töötamise võimaluse.

Kas tasub käia välja mingisugustki summat, kui on olemas tasuta alternatiive? Ise olen kasutanud näiteks Eesti ühe populaarseima e-postikeskkonna www.hot.ee intraneti lisavõimalust.

Seal on olemas foorum, jututuba, kalender, kontaktiloend ja 50 MB ruumi dokumentide jaoks. Liikmete arv piiratud ei ole ja kõik, mis mul intraneti loomiseks vaja läks, oli hot.ee kasutajakonto. Seega ei näe ma mõõdukas suuruses töögrupi puhul vajadust andmete ja ideede efektiivse vahetamise eest tasuda. Selliseid tasuta keskkondi on peale hot.ee veel palju, need tuleb vaid üles leida.

Tiiu Jaago, TÜ dotsent
Viki on praktiline, see võimaldab mul kiiresti järjele saada just seal, kuhu töö pooleli jäi. Vajadus selle järele suureneb olukorras, milles praegu töötan - killustumine iselaadi ja mitmesuguseid tegevusi nõudvate tööde vahel. Sealjuures on vaja koostada mitut tüüpi aruandeid, esitada neid eri aegadel jms.

Viki on loominguline - ma saan luua süsteemi nii, nagu see minu jaoks kõige optimaalsem näib, ja ei pea hakkama orienteeruma mingis etteantud raamistikus, mis on liiga üldine ja liiga jäikade reeglitega, et seda konkreetselt ühe või teise töö jaoks kohandada.

Soovitaksin vikit töörühmadele, kes peavad intensiivselt muude tööde seas, vahel ja kõrval tegema mingeid kestvamaid projekte. Viki võimaldab koostööd just sellistel killustatud ajajärkudel.

Mika Kallio, Kimri Oy, Soome
Me kasutame vikit seitsme Soome ettevõtte ühises ekspordiprojektis infokogumise ja talletamise kanalina. Kasutajaid on hetkel üheksa. Lisaks olen ise kaasatud kahte suurde puidualasesse europrojekti (WoodWisdom-Net ja WOODISM), mõlemad kasutavad Nexdo'd. Ühes projektis kasutame seda projektisisese kommunikatsioonikanalina,

30 kasutajaga intranetina, teises aga avatud portaalina.

Viki parandab infovahetust ja kogu informatsioon on alati saadaval igas maailma punktis, kus vaid on ligipääs internetile.

Viki pakub suurepärast infovahetusvõimalust neis projektides, kuhu on kaasatud mitmeid eri paikades asuvaid osapooli. Nexdo kasuks räägib ehk ka see, et kasutaja ei pea kulutama aega arvutisse tarkvara installeerimiseks. Ma ise kasutan vikit alates 2004. aastast.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing