Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallink künnab merre üha sügavamaid vagusid

    Eile avalikustas Tallinna börs Eesti kapitali konkurentsitult suurima investeeringu Eestist väljapoole - Tallink ostab ära Silja Line'i. Hind umbes 7,3 miljardit krooni.
    Äripäeva toimetus on kindel, et see on Tallinki aktsionäridele ja laiemalt Eestile kui mereriigile hea uudis. Tegelikult on see uudis, mida oodati juba pikemat aega.
    Mis annab alust nii arvata? Eesti-Soome ja Eesti-Rootsi vahelist laevaliiklust hakkab domineerivas mahus korraldama just Eesti firma - see on ka rahvusliku uhkuse asi. Näiteks omamaist pangandust on järele jäänud näpuotsaga, olgu siis tööjaotus selline, et reisilaevandust lähinaabritega kureerib Eesti kapital.
    Kui agressiivselt laienevat Tallinki ei oleks, siis polekski Eesti mereriigina mingi tegija, kuivõrd kunagine au ja uhkus - Eesti Merelaevandus - on langenud samahästi kui varjusurma. On tore, et maailma igas sadamas võib kohata eestlast - aga kui pole laevu ega omamaiseid laevafirmasid?
    Tõsi, lisaks Enn Rohulale kuuluvale Linda Line Expressile jätkavad üle lahe seilamist ka väliskapitalil Viking Line, Eckerö Line, Nordic Jet Line. Kuid nimetatud laevafirmad pole uusi laevu juurde hankinud ja on oma sõidugraafikut pigem harvendanud, kui tihendanud. Tallink on siin selgelt olnud liidrisärgis, tuues liinidele uusi ja järjest suuremaid laevu. Tallinki ambitsioonikate laienemisplaanide mustrisse sobib hästi ka Silja Line'i ost.
    Silja ostuga omandab Tallink tugeva turuosa Soome, Ahvenamaa ja Rootsi vahel kulgevatel liinidel - kaetud saab seega ka kolmnurga kolmas külg.
    Silja ost just Tallinki poolt on valus ninanips Soome meremeeste ja sadamatööliste ametiühingutele. On's mõtet boikottida firmat, kelle omanduses on ka soomlaste ja rootslastega mehitatud Silja laevad?
    Negatiivse asjaoluna võib väheneda konkurents Läänemerel ja Soome lahel - kui Tallink ostis ühe oma suurema konkurendi ära, siis pileti- ja kauba üleveo hinnad võivad tõusta. Sellegipoolest jääb alles ka teisi vedajaid, keda ei saa täielikult ignoreerida.
    Ent kui pidada silmas üksnes Tallinki aktsionäride ringi, siis on suure turuosaga laevafirma teke üksnes positiivne uudis.
    Avalikust emissioonist alates on Tallinki aktsia väikeaktsionäridele vaid meelehärmi valmistanud, alustades 82,50 krooni pealt ja liueldes allavett kuni 59 kroonini. Eile sai Tallinki aktsia uudisest kerget toetust: börsisessiooni lõpuks oli aktsia tõusnud 1,3%, mida pole just üleliia palju.
    Vahel on ühinemiste-ülevõtmiste käigus juhtunud ka nii, et ostetava firma aktsia hind tõuseb, aga ostja enda aktsia hind hoopiski langeb. Jääb mulje, et Tallink on teinud oma otsused kiiresti, võib-olla isegi liiga kiiresti.
    Ent Tallink intensiivistab oma põhitegevust, mitte ei laiene kõrvalsuunas, mis peaks süvendama firma tuleviku suhtes turvatunnet. Äripäev tuletab siiski meelde, et Tallinki juhid pole eriti innukad selgitama oma osaluste kujunemist firmas. Kindlasti leidub potentsiaalseid investoreid, kes umbusaldavad just Tallinki juhte. Üks mis kindel, Enn Pant ja Ain Hanschmidt suurelt mõelda juba ei karda.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.