MM on pallitootjale kullaauk

Tõnis Arnover 20. juuni 2006, 00:00

Jalgpallituru aastane väärtus on ca 50 miljardit krooni. Lõviosa sellest napsavad suured spordivarustuse tootjad Adidas, Nike ja Puma. Saksa firma Adidas on juba 1970. aastast peale Rahvusvahelise Jalgpalliliidu (FIFA) sponsor, kellel on suuri teeneid Sepp Blatteri tõusus FIFA presidendiks. Kasu on olnud vastastikune.

Adidas on MMi pallide ja kohtunike riiete valmistaja. Juba on Adidas tõstnud tänavuse pallimüügi prognoosi 10 miljonilt 15-le ning loodab jalgpallisaapaid Tunit ja Predator müüa kavandatust 50% rohkem.

"Jalgpalli MMi äri läheb fantastiliselt ja ületab kõik meie ootused," ütles Adidase juht Herbert Heiner, kelle hinnangul müüb firma tänavu jalgpallivarustust kokku ligi 19 miljardi krooni eest.

Tänuväärne müügi edendaja on MMi teleülekanded, mis firma Infront andmeil koguvad tänavu 32miljardilise vaatajaskonna.

Adidasele püüab järele jõuda USA Nike, mis pärast ebaõnnestunud katseid sekkus MMi jalgpalliärisse alles 1994. aastal. Nike, kes on riidesse pannud Brasiilia jalgpallimeeskonna, loodab nende edu kordumisele ja mõistagi sellele, et Brasiilia teeb ära Adidase meeskonnale Saksamaale. Nike loodab müüa üle miljoni Brasiilia meeskonna särgi ja tema müüginumbrid lähenevad kiiresti Adidase omadele.

Kui Adidas ja Nike teevad panuse tippmeeskondadele, siis nende järel sörkiv Puma on riidesse pannud tervelt kaksteist meeskonda, kellest viis on Aafrikast. See ei ole juhus, sest Aafrika ongi selgelt Puma kaugem eesmärk, kuna 2010. aasta MM toimub Lõuna-Aafrikas. Tolleks ajaks tahab Puma oma käibe kahekordistada. Tänavused Puma edulootused on seotud Itaaliaga ja MMi abil peaks müük suurenema 30-35 protsenti.

Kuid jalgpalli MM pole hea enesenäitamise ja teenimise võimalus üksnes spordivarustuse müüjatele. MMi julgeoleku peatagaja firma Securitas, mis võitis konkursi 300 firma seas, peab korda valvama 138 objektil. Selleks on eriväljaõppe saanud Securitase kolm tuhat töötajat. Et USA eriteenistused on hoiatanud al-Qaeda võimaliku rünnaku eest, siis suurimat tähelepanu pööratakse USA meeskonna turvamisele. Raskele ülesandele vaatamata tunnistab Securitas, et tasu on vääriline ning et MM aitab oma tegevusele head rahvusvahelist reklaami teha.

Jalgpall toob Saksamaale miljoneid vutifänne, ja nagu elu on näidanud, läheb sellisel ajal väga hästi ka seksiäri. Saksamaal on prostitutsioon ametlikult lubatud ja kokku arvatakse seal olevat 400 000 prostituuti. Saksamaa tuntuimad lõbustusasutused on Hamburgis St Pauli ja Reeperbahni piirkonnas. Hamburgis peetakse viis mängu ja arvata võib, et Reeperbahni restoranidel, ööklubidel ja bordellidel on töökad päevad.

A-grupis on edasipääsejad teada. Saksamaa ja Ecuador saavad omavahel pingevabalt selgitada alagrupi võitja. Lõuna-Ameerika meeskonnale pole eelnevas kahes mängus väravat veel löödud, sakslastel on neid sisse lastud kaks.

Poola ja Costa Rica peavad samal ajal enne kojusõitu ühe toreda sõprusmängu.

Kahe kuningriigi alamate kohtumisest B-grupis tõotab tulla ilus mäng. Inglased on edasipääsu juba taganud ning ega rootslasedki sellest kaugel ole.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:05
Otsi:

Ava täpsem otsing