Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Võidupüha mereparaad maksab tavalisest paraadist kuus korda rohkem

    "200 000 krooni eest saab juba Vabaduse väljakul marssida, kuid üldiselt on võidupüha paraadi korraldamine maksnud nii pool miljonit krooni," ütles mereparaadi staabiülem Toomas Peek eile toimunud pressikonverentsil. "Meie finantsjuht rehkendas, et kui me oleks maksnud ka kõikidele paraadi korraldamisega seotud inimestele palka, oleks summa poole suurem."
    Mereparaadi korraldamine läheb peamiselt riigieelarvest ülal peetavale kaitseliidule maksma 3,2 miljonit krooni. Kuna paraadi korraldamine läheb oluliselt kallimaks, kui kaitseliit planeeris, katab liit suurenenud kulutused oma aastate jooksul kogunenud reservide arvel. Veel üleeile teatas kaitseliit pressiesindaja vahendusel, et detailset eelarvet ei avalikustata enne, kui paraad on toimunud.
    Eilsel pressikonverentsil rääkis Toomas Peek detailselt paraadi eelarvest, kuid partnerite nimetamisel, kellelt teenuseid ja kaupu ostetakse, jäi napisõnaliseks. "Tõesti olen eelistanud, kui vähegi võimalik, Saaremaa firmasid," ütles Peek. "Selline sündmus (mereparaad - toim.) on kindlasti saarlaste pidu."
    Ühtegi riigihanget pole mereparaadi korraldades tehtud, vaid võeti kaupu ostes kolm pakkumist ning valiti nende hulgas parim. Nii näiteks küsiti reisilaeva rentimise pakkumist peale Tallinki ka Viking Line'ilt ja Silja Line'ilt, kuid ainult Tallinkil on võimalik sel ajal laeva 500 VIPi saarele toimetamiseks ja majutamiseks rendile anda. "Kui pakkujate hulgas on olnud nn seotud osapooli, siis need tuli eelnevalt deklareerida," lisas Toomas Peek, kellel on parasjagu pooleli maksuvaidlus, kus maksu- ja tolliamet nõuab talt ligikaudu 25 miljonit krooni. Selle summaga on Peek maksu- ja tolliameti silmis Eesti suurim eraisikust maksuvõlglane.
    Natura looduskaitsealal toimuvast paraadist on Toomas Peegi sõnul kasu kogu Saaremaale. "Ninase poolsaar on näiteks saanud digi-TV ja kiire interneti," ütles ta. EMT arendusjuht, Toomas Peegi kaksikvend Kuno Peek sõnas, et tänu paraadile said paljud kohalikud inimesed interneti koju kiiremini kui muidu. "Meil oli tegelikult plaanis töödega sinna kanti jõuda sügisel või uue aasta alguses, kuid nüüd said trassid kiiremini maha," rääkis Kuno Peek. "Mingit arvet EMT nende tööde eest kaitseliidule ei esita, tegime lihtsalt oma investeeringute plaani ümber."
    Mereparaadi korraldamisega on seotud veel hulk tuntud ettevõtjaid ja riigiametnikke. Näiteks löövad finantstoimkonnas konsultandina kaasa ettevõtja Neinar Seli ja maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus, keskkonnateenistuse eest vastutab keskkonnaministeeriumi asekantsler Olavi Tammemäe, inseneriteenistuse eest Kuno Peek.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.