Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autouudised
Kuna Hiina majandus kasvab, ostab üha enam hiinlasi uusi autosid, mille tulemusel on sõiduautode müük riigis kasvanud esimese nelja kuuga tervelt 62 protsenti.
Kõige paremini on Hiina turul läinud Volkswagenil, kes möödus senisest turuliidrist General Motorsist. Volkswageni müük on eelmise aastaga võrreldes kasvanud 101%, samal ajal kui General Motorsi vastav näitaja on 80%.
Müügikasv hõlmab Hiinas kõiki segmente. Kõige rohkem on tänavu jaanuarist aprillini müüdud väikeautosid, mille keskmiseks müügihinnaks on ligikaudu 150 000 krooni. Soodsate hindade taga on eelkõige automüüjate strateegia ning soov olla suurim automüüja maailma kõige atraktiivsemal turul.
Üheks oluliseks argumendiks, miks müük plahvatuslikult on kasvanud, oli otsus lubada väikese litraažiga masinatel südalinnades liigelda.
Autotootmise gigandid DaimlerChrysler, BMW ning General Motors on ühendanud jõud, et kiirendada hübriidmasinate tootearendust.
Esimeste üheskoos arendatud hübriidmasinatega tuleb välja General Motors. Chevrolet Tahoe ja GMC Yukon peaksid kõigi eelduste kohaselt USAs esimeste tarbijateni jõudma järgmise aasta lõpus.
2008. aastal peaks esimest koostöös valminud hübriidi Dodge Durangot tutvustama ka DaimlerChrysler ning seda jällegi Põhja-Ameerikas.
Ainsana kolmest firmast pole BMW-l lõplikku selgust, millisele mudelile hübriidmootor külge kruvitakse, kuid firma on mõista andnud, et ka nemad sihivad hübriidmootorite osas eelkõige USA turgu, kuna Euroopa turul soovivad tootjad hoida oma seniseid turuosasid ning teiste mängumaale minna ei taheta.
Itaalia autotootja Fiat alustas koostööd Rootsi mööblikontserniga Ikea, kes peaks lähitulevikus sisustama nii kontserni enda kui ka diilerite esitlusruume.
Selle sammuga loodetakse vähendada edasimüüjate kulutusi 20-40 protsenti.
Fiati brändi direktori Luca De Meo sõnul oli aeg aru saada, et klient pöörab autosalongi sisustuselementidele vähe tähelepanu. Peatähelepanu kuulub ikkagi masinatele. Idee kohaselt võiksid kõik Fiati edasimüüjad muretseda Ikea mööbli lähimast Ikea mööblipoest.
Kaheksa kuud pärast esmaesitlust on Mercedes-Benz
S-klassi müüdud maailmas enam kui 50 000. Eriti edukas on uus S-klass olnud Saksamaal, kus seda on müüdud rohkem kui kahte konkureeriva Saksa autotootja tippmudelit kokku. USAs on Mercedes-Benzi mudelit müüdud veebruarist ning see edestab sealsel turul müüginumbrite osas Saksa konkurente.
Mida aasta edasi, seda enam Aasia autotootjate brändid maksvusele pääsevad, kirjutab Automotive News Europe.
2005. aastal müüsid Korea, Hiina, India ning Jaapani autotootjad ühtekokku 28,6 miljonit sõiduautot, veokit ja bussi, mis annab pea 45 protsenti kogu maailma automüügist. Veel kuus aastat tagasi oli Aasia päritolu brändide osakaal 36,8%. Euroopa autotootjad müüsid 2005. aastal 21 miljonit sõidukit, mis moodustab turuosaks 32%. Maailma suurim autotootja on endiselt General Motors (GM), kuid vahe Toyotaga on minimaalne.
Autor: ÄP