Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autouudised

    Kuna Hiina majandus kasvab, ostab üha enam hiinlasi uusi autosid, mille tulemusel on sõiduautode müük riigis kasvanud esimese nelja kuuga tervelt 62 protsenti.
    Kõige paremini on Hiina turul läinud Volkswagenil, kes möödus senisest turuliidrist General Motorsist. Volkswageni müük on eelmise aastaga võrreldes kasvanud 101%, samal ajal kui General Motorsi vastav näitaja on 80%.
    Müügikasv hõlmab Hiinas kõiki segmente. Kõige rohkem on tänavu jaanuarist aprillini müüdud väikeautosid, mille keskmiseks müügihinnaks on ligikaudu 150 000 krooni. Soodsate hindade taga on eelkõige automüüjate strateegia ning soov olla suurim automüüja maailma kõige atraktiivsemal turul.
    Üheks oluliseks argumendiks, miks müük plahvatuslikult on kasvanud, oli otsus lubada väikese litraažiga masinatel südalinnades liigelda.
    Autotootmise gigandid DaimlerChrysler, BMW ning General Motors on ühendanud jõud, et kiirendada hübriidmasinate tootearendust.
    Esimeste üheskoos arendatud hübriidmasinatega tuleb välja General Motors. Chevrolet Tahoe ja GMC Yukon peaksid kõigi eelduste kohaselt USAs esimeste tarbijateni jõudma järgmise aasta lõpus.
    2008. aastal peaks esimest koostöös valminud hübriidi Dodge Durangot tutvustama ka DaimlerChrysler ning seda jällegi Põhja-Ameerikas.
    Ainsana kolmest firmast pole BMW-l lõplikku selgust, millisele mudelile hübriidmootor külge kruvitakse, kuid firma on mõista andnud, et ka nemad sihivad hübriidmootorite osas eelkõige USA turgu, kuna Euroopa turul soovivad tootjad hoida oma seniseid turuosasid ning teiste mängumaale minna ei taheta.
    Itaalia autotootja Fiat alustas koostööd Rootsi mööblikontserniga Ikea, kes peaks lähitulevikus sisustama nii kontserni enda kui ka diilerite esitlusruume.
    Selle sammuga loodetakse vähendada edasimüüjate kulutusi 20-40 protsenti.
    Fiati brändi direktori Luca De Meo sõnul oli aeg aru saada, et klient pöörab autosalongi sisustuselementidele vähe tähelepanu. Peatähelepanu kuulub ikkagi masinatele. Idee kohaselt võiksid kõik Fiati edasimüüjad muretseda Ikea mööbli lähimast Ikea mööblipoest.
    Kaheksa kuud pärast esmaesitlust on Mercedes-Benz
    S-klassi müüdud maailmas enam kui 50 000. Eriti edukas on uus S-klass olnud Saksamaal, kus seda on müüdud rohkem kui kahte konkureeriva Saksa autotootja tippmudelit kokku. USAs on Mercedes-Benzi mudelit müüdud veebruarist ning see edestab sealsel turul müüginumbrite osas Saksa konkurente.
    Mida aasta edasi, seda enam Aasia autotootjate brändid maksvusele pääsevad, kirjutab Automotive News Europe.
    2005. aastal müüsid Korea, Hiina, India ning Jaapani autotootjad ühtekokku 28,6 miljonit sõiduautot, veokit ja bussi, mis annab pea 45 protsenti kogu maailma automüügist. Veel kuus aastat tagasi oli Aasia päritolu brändide osakaal 36,8%. Euroopa autotootjad müüsid 2005. aastal 21 miljonit sõidukit, mis moodustab turuosaks 32%. Maailma suurim autotootja on endiselt General Motors (GM), kuid vahe Toyotaga on minimaalne.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.