Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mazda suve MXtra

    Mazda võib läbi ajaloo oma MX-5 üle uhke olla, tegemist on ju maailmas enimmüüdud rodster'iga. Uuel mudelil, mis aprillis Eestisse jõudis, on seega väga suured kingad, mida täita.
    Eelmised mudelid paistsid silma oma hea juhitavuse, odava hinna ja ilusa välimusega. Muudatused, mida Mazda uue auto puhul tegi, pole tegelikult kuigi suured, sest on ju jaapanlaste endi moto: milleks parandada seda, mis töötab?
    Käes on suvi ja suvel paistab päike, mida tahaks täiel rinnal nautida. Ronides iga päev oma tavaliselt tumedat värvi autosse, kui see on päikse käes seisnud ja interjööris saunatemperatuuri kogunud, on tunne, et tahaks vihad ja leilikapa kaasa võtta, kuskile veel sortsu vett loopida ja sisinat kuulata.
    Eestlased pole siiani olnud kuigi kabrioletimaiad ja keevad oma kinnistes autodes edasi. Tõsi, kabrioletid pole kuigi praktilised, sest tagaiste on seal vaid moepärast ja mahutab vaid väiksemat sorti käekoti. Mazdal tagaistmega probleeme pole. Tegemist on eheda kahekohalise tagaveolise kabrioletiga. See on auto, mida me ei peaks kartma ka talvel.
    Uuel mudelil on veojõukontroll juba põhivarustuses ja talvine uisutamine seega kontrolli all. Tihti kardetakse, et talvel laseb katus külma läbi ja seega ei saa sellega enamiku ajast üldse sõita. Tegelikult on nii, et pind, mida paksust materjalist katus katab, pole üldse nii väga suur ja külm sellest eriti läbi ei kipu. Eriti suuri kahtlejaid võib lohutada, et saadaval on ka kõvakatus.
    Välimuselt on MX-5 juurde saanud koopalaiendid, teljevahe on pikem, esiaken on püstisem ja kõrgem, esipaneel on muutunud vihasemaks.
    Interjöör on asjalik ja tegelikult ka mugav. Nimelt sõitsin järjest maha päris pika maa ja ehkki alguses otsi kerge kahtlusega ette võtsin, leidsin lõpuks peatudes, et pole häda midagi, hoopis väga mugav.
    Kahju on vaid sellest, et igal kiirusel ei saa siiski katust maas hoida. Nimelt kipub mahavõetud katuse korral tuul maanteekiirustel siiski salongi. Tuul puhub kuklasse ja see pole tervise seisukohalt just parim. Linna vahel pole samas midagi tunda. Maanteel on kindlasti lahenduseks mütsi kandmine, et natukegi päikest ja ilusat ilma nautida. Aga mis siis saab, kui vihma sadama hakkab?
    Esiteks ei tule vihm suurelt hoolt hoopiski mitte sisse, vaid läheb üle auto, kuid kiirelt peatudes saab katuse üles kümne sekundiga.
    Mahavõtmine võtab sama kaua aega. Kõik tuleb muidugi oma kätega teha, kuid see pole üldse raske ega paha, vaid on lahendatud nii, et juht ei pea isegi kordagi istmelt tõusma või seal hullupööra keerutama.
    Mazdaga sõites on tunne, nagu sõidaks kardiga. See tähendab, et kui rooli keerad, keerab auto ruttu ja ilma kompromissideta kaasa.
    Rool on mazdalikult kiire ja sportlik. Puudust tundsin vaid veidi võimsamast mootorist. Linna vahel sõites ja ka maanteel on 1,8 l piisav, kuid et pisut lõbutseda ja kuskil mõned ringid rada sõita, jääb sellest natuke väheks.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.