Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Firmad lähtuvad veoteenuse valikul kaubast ja kuludest

    Kulude analüüsist selgub, kas on vaja otsida veopartnerit. Üldiselt võib teenuse sisseostmist pidada efektiivsemaks kui firmas oma masinapargi pidamist. Firma transpordi ülalpidamisega kaasnevad igasugused lisakulud nagu veokite remont ja hooldus. Samuti suurenevad ettevõtte personalikulud.
    "Veofirma valikul vaatame kindlasti ettevõtte tausta, eeldame sarnase töökogemuse olemasolu," kõneles ASi Saku Õlletehas logistikajuht Priit Einmann.
    AS Saku Õlletehas teeb praegu koostööd 13 erineva transpordifirmaga. Veoteenuse sisseostmist põhjendati sellega, et õlletehas saab keskenduda oma põhitegevusele - jookide tootmisele ja müügile.
    Veopartneri valikul on väga oluline teenusepakkuja usaldusväärsus. Suurematel veopartneritel on siin eelis väiksemate ettevõtete ees, kelle kasutuses on vähem veoautosid, sest nad ei pruugi veomasinatest tingitud takistuste tõttu kiiresti asendustransporti leida. Sel juhul võib kujuneda probleemiks transpordi kellaaegadest ja kuupäevadest kinni pidamine.
    Et kaup turvaliselt sihtpunkti jõuaks, tuleb arvestada veose tingimustega. Igasuguse kauba puhul on oluline, et see kannatada ei saaks.
    OÜ Wiru Uks juhataja Madis Katteli kogemuse järgi võivad vahel tekitada probleeme kauba mõõtmed. "Kuna garaaži uksepaneelid on ebastandardsetes mõõtudes, siis pidime otsima veopartneri, kes on võimeline nii pikka veost vedama," jutustas Madis Kattel. Uksepaneelid valmistatakse Leedus ja Eestisse toob need veopartner. Kuna Wiru Uks pakub ka garaažiuste paigaldust, siis viivad Eesti-siseselt töötajad ise kauba kohale.
    Erikäsitlemist vajab ka toidukaup. Suvel võib mõni kaup kiiresti rikneda, talvel seevastu külmuda. See nõuab aga veomasinatele lisaseadmeid, mis furgooni jahutavad või soojendavad.
    Puu- ja juurviljade jae- ja hulgimüügiga tegeleva ASi Rigual logistikajuht Margus Lepasaar peab oma autopargi pidamist seetõttu praktilisemaks. "Eestis lihtsalt ei ole sellist veopartnerit, kes pakuks isotermvedusid nii suures ulatuses kui meie vajame."
    Kauba importimisel kasutatakse küll veopartnerit, ent Eesti-siseselt eelistatakse veomahtu siiski ise koordineerida. Alternatiivina on kaalutud ka tütarettevõtte loomist, kuid kalkulatsioonid näitavad, et selline lahendus tuleks mitu korda kallim.
    Kaupade turustamisel tuleb arvestada hooajalisusega, mistõttu suureneb transpordivajadus. "Suvel kasvab vajadus veoteenuse järele hüppeliselt," tunnistas Saku Õlletehase logistikajuht Priit Einmann. Ka Margus Lepasaar Rigualist kinnitas, et on sunnitud hooajati lisaveojõudu kasutama.
    Transpordifirmadki uurivad klientide tausta ja nende maksekäitumise korrektsust. "Anname võimalikult vähe krediiti," ütles ASi Tallinna Toiduveod juhataja Liivo Luidre ja möönis, et paljud firmad on huvitatud pikkadest maksetähtaegadest.
    Üldine tööjõupuudus valmistab peavalu ka transpordifirmadele.
    ASi Rigual logistikajuhi Margus Lepasaare sõnul teeb personali otsimine nii mõnigi kord töö pingelisemaks ja närvilisemaks.
    ASi Tallinna Toiduveod juhataja Liivo Luidre nentis, et palju noori suundub välismaale tööle, mistõttu on autojuhtide valik Eestis kesine.
    "Tööjõupuuduse tõttu liigume selle poole, et veopartner hakkab juba ise valima, milliseid kliente ta teenindab," hoiatas Luidre.
    Selline olukord võib aga omakorda viia veohindade tõusuni.
    ASi Võru Auto juhatuse liige Tõnis-Koit Pihu on varem Äripäevale rääkinud, et 7-8 aastat tagasi oli veel võimalik veokijuhte valida. Kui kohalikke enam võtta ei ole, siis aitavad ehk usbekid, turkmeenid ja hiinlased.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.