Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Linna apsud planeeringuis tasub selle elanik

    Viimase 15 aasta jooksul üle Eesti rohkem kui 40 teenindusjaama ehitanud või renoveerinud ettevõttena on Statoil kogenud positiivset arengut, mis on toimunud meie linnaplaneerimises ja ehituskorralduses. Seda kurvem on veel 2006. aastal Eesti ühe suurema linna Narva näitel tõdeda, et kõik omavalitsused ei oska või suuda veel kaasata detailplaneeringute koostamisse spetsialiste. Ametnike mõtlematusest või hullemal juhul arendajate ja poliitikute ühissurvest tulenevad apsud ning tegematajätmised kuhjuvad aga paratamatult hiljem lisakoormana maksumaksja õlgadele.
    Viimaste aastate ühe suurema erakapitalil põhineva ehitise Astri kaubanduskeskuse detailplaneeringu koostamisel jättis Narva linnavõim teadmatusest või soovist investorile vastu tulla planeeringu lähteülesandest välja keskust ümbritseva liikluse korralduse.
    Nüüd on keskus valmis ja töötab, kuid liikluslahenduse puudumise tõttu on tugevasti häiritud sealsete elanike, keskuse klientide ja samas piirkonnas tegutsevate teiste ettevõtete, sh Statoili teenindusjaama argielu.
    Loogiliselt võttes oleks pidanud uut keskust ehitama asunud eraettevõte AS Astri-Narva ise planeerima ka ümbritseva liikluskorralduse ja leidma ressursse selle väljaehitamiseks. Kuid detailplaneeringu kinnitamisel ei osalenud ei liiklusspetsialiste ega arhitekte ja planeering kinnitati kujul, mis puudutas vaid ala, kuhu kerkis uus keskus. Sisuliselt võttis linn sellega vabatahtlikult liiklussõlme korraldamise enda peale. Nüüd peab fooridega ristmiku ehituskulud ca 2,5 miljonit krooni tasuma maksumaksja.
    Põhimõte peaks ikkagi olema see, et ettevõte muretseb ise, kas ja kuidas kliendid tema objektile pääsevad - kellegi ärihuvid ei tohiks jääda avaliku rahakoti kanda.
    1. juuni Äripäevas ilmus artikkel linnaplaneerimise olukorrast, kus vestlusringis osalenud arhitektide hinnangul domineerib selles valdkonnas praegu erahuvi selgelt avaliku huvi üle. Arhitekt Margit Mutso väitel on arhitektid tihti sunnitud oma töös lähtuma teiste (loe: poliitikute) visioonidest, mistõttu on omavalitsusjuhid oma piirkonna planeerimises tihti viimased otsustajad.
    Arhitektihariduseta poliitikud ei ole linnaplaneerimises suurepärased visionäärid. Iga hinna eest uusobjekte ja investeeringuid ihaledes näevad nad tihti olukorda oma või omakasupüüdlikku lobi teinud kinnisvaraarendaja mätta otsast ja unustavad arvesse võtta uue objekti mõju piirkonna terviklahendusele.
    Narvas juhtunu on hea näide, millise segaduse ja lisakuludeni läbimõtlemata tegevus viia võib. Kuna uue hoonega üheaegselt ei valminud liikluskorraldust, on ligipääs Astri Keskusse suhteliselt keeruline. Esialgse lahendusena võttis linn omavoliliselt kasutusele keskuse kõrval oleva Statoili tankla - selle üks sissepääs suleti "liiklusohutuse eesmärgil", et jalakäijad ohutult uude keskusesse pääseksid. Selle tulemusena toimub sisse- ja väljasõit teenindusjaama ühest kohast ning selle koormus on mitmekordistunud - lisaks Statoili klientidele kasutavad sissesõitu ka Astri Keskuse kliendid.
    Eesti Statoil on korduvalt kirjutanud Narva linnavalitsusele palvega koostada ümbruse ja ristmiku jaoks asjatundlik liikluslahendus, mis tugineks tunnustatud liiklusspetsialistide eksperthinnangule, kuid asjatult.
    Viidatud Äripäeva artiklis tõstab arhitekt Jüri Soolep esile Helsingi, kus planeerimine on linna monopol - linnavalitsuses on ligi 200 arhitekti, kes tegelevad nii üld- kui ka detailplaneeringutega. Ka Eesti võiks sarnasele tegevusmudelile mõtlema hakata - rääkimata avaliku ruumi kvaliteedi tõusust, tuleb see kokkuvõttes ka maksumaksjale odavam kui omavalitsuste juhtide vigade vaikne kinnimaksmine.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.