Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Enimexil ja lennuametil käsil uus kohtuasi
Märtsi lõpul soovis Enimex saada luba Raf-Avia Airlinesi lennuki An-74-100D rentimiseks. Enimexi tegevjuhi Andrei Kislõi sõnul plaanis firma lennukiga täita kaht ÜROga 2007. aastani sõlmitud lepingut: vedada Põhjamaadest kaupa ja rahusõdureid Sierra Leonesse ja Kongosse.
"Ilma kooskõlastuseta ei saa me rendilepingut sõlmida," nentis Kislõi. "Lennuamet piirab oluliselt meie tegutsemisvabadust lennundusettevõtjana, me oleme tänaseks kandnud miljoneid kroone kahju. Ei saa aru, kust tulevad need piirangud, kui Läti lennuamet lubab selle lennukiga lennata," sõnas ta.
Lennuamet jäi ka eile seisukohale, et lennukit ei ole võimalik käitada ärilises lennutranspordis niikaua, kui lennuki dokumendid ei vasta rahvusvahelise hoolduskorralduse nõuetele.
""Tule taevas appi!" nagu ütles kord Lennart Meri, ohutus ikka ennekõike," kommenteeris lennuameti esindaja Heta advokaat Kaido Pihlakas. Pihlaka sõnul kehtivad lennuohutuse tagamiseks väga selged rahvusvahelised reeglid. "Lennuamet ei saa mingil juhul luba väljastada, kui lennukil puudub korrektne hooldusdokumentatsioon," selgitas ta.
Lennuamet keelas Enimexil reisijateveo An-72-100 tüüpi lennukitega 14. märtsil. Lätlastelt rentida plaanitud An-72-100D puhul, mida Enimexil on täna üks, on lubatud vedada maksimaalselt 14 reisijat.
Järgmine istung toimub 15. augustil.
Autor: Airi Ilisson