Hea messistend toob müügiedu

Triin Raestik 07. juuli 2006, 00:00

Taveco Disaini turundusjuht Tiiu Hinnov väitis oma pikaajalisele kogemusele toetudes, et paljud firmad saaksid messe rohkem oma huvides ära kasutada, kui enne messil osalemist oleks paigas selge turunduslik visioon ning järgitaks nii-öelda messiesitluse kuldreegleid.

Hinnov tunnistas, et paraku pole tänapäeva Eestis harvad juhud, kui ettevõtted osalevad messidel, kuid neil puudub selleks kindel strateegia ja kontseptsioon.

Inimese esmase arvamuse kujunemisel on oluline koht visuaalsel emotsioonil. Seetõttu on stiilne ja heal tasemel messistend firma müügiedu tagatis. "See on nagu firma visiitkaart, mida meenutatakse pärast messigi," juhendas Hinnov. Ta julgustas, et messimõtete arutamiseks ja realiseerimiseks tasub alati pöörduda spetsialistide poole, kel jagub unikaalseid teadmisi nii messistendide disaini kui ka kujundusmaterjalide valiku vallas.

Nagu Hinnov, rõhutas ka Eesti Näituste arengudirektor Siimu Loogma, et messistend on firma visiitkaart.

Stendikujundus peab Loogma kinnitusel olema selgelt eristatav teistest stendikujundustest ja aitama messiks püstitatud turunduseesmärke realiseerida.

"Kujundus peab olema allutatud potentsiaalsete külastajate teenindamisele, tõstma esiplaanile esitletavad eksponaadid ning tegema need külastajaile nähtavaks, atraktiivseks ja kättesaadavaks. Kuna stend on messiperioodil stendipersonali töökoht, siis peab see olema funktsionaalne ja mugav," jätkas Loogma.

Messil osaleval firmal on Loogma sõnul põhimõtteliselt võimalik valida kahe stendiehituse tüübi - standard- ja disainstendi vahel.

Standardstend võimaldab osaleval firmal kulutusi inventarile ja kujundusele märgatavalt kokku hoida, kuid reeglina ei paku võimalusi eristumiseks ning tekitab ohu märkamatuks jääda.

Saare- või poolsaarekujuline stend annab avarust ja avatust, kuid nõuab disainlahendust ning on võimalikest üks kallimaid.

Parimaks messistendiks hindavad paljud firmad nurgastendi, mis on kahest küljest avatud, asub peakäiguteede ristumiskohas ja kindlustab külastajate vood mitmest suunast ning külastaja on tahes-tahtmata sunnitud stendist mitu korda mööduma. Nurgastendi efekti võimendab täiendavalt asukoht peasissepääsu vahetus naabruses või vähemalt läheduses.

Küsimusele, milline võiks olla ideaalne messistendi suurus, Loogma arvates ühest vastust ei ole. See sõltub firma turunduseesmärkidest ja rahakotist, eksponaatide suurusest, arvust ja muust. Kindel on aga, et 9 m" suurusest stendist väiksemal pinnal ei ole võimalik üles ehitada toimivat messistendi.

Alustavatel firmadel soovitas Loogma peale hakata väiksemast (standard)stendist ning messikogemuse lisandumisel järk-järgult üle minna suurematele erikujundusega stendidele.

Pildil oleva BLRT stendi positiivne külg on tema piisav suurus ja külastajaile avatus. Disain ja planeering on kõigi detailideni suurepäraselt läbi mõeldud. Silma ei riiva midagi liigset ega ülepakutut. Kujunduse graafiline osa on vastavuses firma korporatiivse stiiliga ja atraktiivselt on rõhutatud kaubamärki stendi ülemises osas.

Toodete jaoks on ette nähtud piisav osa stendi pinnast, kuid ruumi on jäetud ka külastajaile.

Väga olulisel kohal stendi üldkujunduse seisukohalt on hästi õnnestunud valguslahendus, mis paneb kogu pinna särama ja loob täiendavaid aktsente toodete rõhutamiseks.

Stendi ainukese puudusena võib nimetada tema eksklusiivsusele vastavat suurt töömahtu ja kõrget hinda. Kõik kujunduselemendid on spetsiaalselt toodetud selle stendi jaoks ja valgustid vastavad erinõudmistele. Samas on see kooskõlas kliendi üldiste eemärkidega endast positiivse kuvandi loomisel ja seetõttu ei ole seegi tegelikult puudus.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing