Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kassi näoga diiselrakett

    Diiselmootoriga väikekeskklass - need sõnad ühes lauses panevad nina krimpsutama.
    Meelde tuleb ülikonservatiivse pintsaklipslase mitte just parimal päeval joonistatud igav autoollus. Selle kapoti all läriseb valjult ja tuimalt traktorikütust neelav jõuallikas. Sellised asjad meeles, läksin proovima uut Seat Leoni, millel pidavat olema diiselmootor.
    Uue Leoni nägemine tegi aga natuke rõõmsamaks - esimene kohtumine kinnitas, et auto disaininud inimesel polnud seljas mitte mingil juhul ülikond, vaid pigem lilleline särk, lühikesed püksid ja jalas plätud. Igav ei saa ju selle nunnu ninaga kaslase kohta kuidagi öelda. Tema sõitjaid sisse nuruv ninaosa, imepärase kujundusega peeglid ja tagumise kolmnurkakna lohuke, mis aitab ust avada, räägivad elava fantaasia ja rõõmsa olekuga inimesest.
    Kui välimus on lahe, siis tundub, et sisu disainimisel on Seati emafirma Volkswageni inimesed lillelise särgiga noorsandil kõrval seisnud ja üle toa nein, nein karjunud. Rõõmsameelne inimene plätude ladisedes ukse taha saadetud, on lips vihaselt lehvides uued jooned paberile kandnud. Ei, ärge saage valesti aru, sisedisain pole kole ega ebapraktiline. Praktiline on ta küll, kuid suhteliselt igav. Võib-olla sattusin välisest olekust liialt eufooriasse ja lootsin, et sama mõnus joon jätkub Leoni seeski. Lootus on ju õigustatud, sest miks te väliselt nii mõnusa auto sisu ülikonservatiivse teete.
    Noh, paneme siis traktorimootorile hääled sisse ja törtsutame minema, on mu järgmine mõte. Märkan veel, et autol on automaatkast, mis toob erilised murekortsud otsaette. Käivitan mootori ja veeren vaikselt Topauto hoovilt minema.
    Sellest hetkest, kui väljun väravast, kuni sinna tagasijõudmiseni, toimub minus tõsine usumuutus. Kaheliitrine turbodiisel annab Leonile tõsiselt hea kiirenduse ja mootori üleüldine dünaamika paneb mind proovisõidu päevade ajal aina uuesti ja uuesti ahhetama. Esimene üllatus tabab mind mööda linna kulgedes, minu vaimusilmas tuli ühest rajast teise süstimisel kaks tundi kiirendada ja sõbrad tagant lükkama kutsuda. Pigem toimus murdosa sekundi jooksul minu kiire seljatukke vajumine ja järgmine hetk pidin ehmatanud näoga piduripedaalil püsti seisma.
    Diiselmootori dünaamika lubab igal sobival ajahetkel parema jala põhja suruda ja kiirendust ootama jääda, selle tulek on garanteeritud. Seda kiirendust saab nautida pideva viieliitrise kütusekuluga "sajale". Automaatkast ei jää mootorile kuidagi jalgu, vaid Volkswageni DSG tähist kandev käigukast pigem innustab mootorit ja töötab hästi igal režiimil.
    Siis tuleb veel arvesse võtta Leoni sõiduomadusi. Ta ei ole ei jäik ega pehme. Insenerid on leidnud mooduse, kuidas sõitjad end igal hetkel hästi tunneksid. Seat Leon suutis muuta mu arvamust diiselmootoriga väikekeskklassi autodest. Kunagi, kui veel seda sõnaühendit peaksin ühes lauses kuulma, ei hakka ma enam nina krimpsutama, vaid mulle tuleb meelde väike ja tubli Leon.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.