Külm jäätis läheb nagu soe sai

Helen Sulg 07. juuli 2006, 00:00

Üritusele lisas vürtsi asjaolu, et muidu kontorist tööprotsesse juhtivad töötajad said testida oma müügimeheoskusi otse eesliinil - rannaliival puhkajate keskel.

Jõukatsumine toimus kahes etapis - tunnipikkune müük minikioskist ning veerand tundi kauplemist kandekastist suvitajate keskel ringi kõndides-joostes.

Jõuame Piritale pisut enne keskpäeva - ajal, mil enamik inimesi randa saabub. Rannamelu on muljetavaldav: surfajad, varustus kaenlas, sõeluvad edasi-tagasi, muusika mängib, liival toimuvad jalg- ja võrkpallimatšid. Lahelt paistab hulk purjekaid - kas Tallinna Külmhoone Regatijäätise kampaania on jäätisemüügi maavõistluse tarvis juba alanud? Hiljem saame teada, et tegu on Kalevi Spordiseltsi 105. aastapäeva juubeliregati, mitte osava reklaamitrikiga. Kokkuvõtvalt võib tõdeda, et mitte ainult Pärnus, vaid ka Pirital, linnarannas, toimub suvel nii mõndagi.

Tallinna Külmhoone on tarbijale tuntud kui jäätiste Regatt, Väike Tom ja Premia tootja.

"Meie taktika on saladus, laske end üllatada," jääb Pirita rannas oleva kioski müüja ja oma firma ühele juhile abiks tulnud Häli Külmhoone võistlusstrateegiat valgustades napisõnaliseks.

"Aga Balbile me siit voolu ei anna, eks ju?" muheleb ta, kui nii omadele kui konkurentidele pikendusjuhtmeid ranna külmkappidele Premia kioski pistikutega ühendab. "Hea jäätis ongi meie strateegia!" lausub Jaan Luks, Tallinna Külmhoone suurkliendi müügijuht ja võistlustulle asuv firma ankur.

Mõne aja pärast kerkib siiski saladuseloor - hoogsalt astub randa Külmhoone Regati jäätisega harmoneeruvas stiilis riietatud võimlemisgrupp, varustatud kassettmagnetoola, rõngaste ja tõrvikuga. Retrohõngulise kamba etteasted liival võtavad nii mõnegi päevitaja ja sportlase näod muigele.

ASi Balbiino väliürituste projektijuht Marc Teiv ei soovi ka oma firma turundusstrateegiat võistlusel täpsustada. "Läheme peale täitsa tavalise müügiga, et näha objektiivseid tulemusi. Väike üllatus on, küll varsti näete."

Balbiinol on tegelikult oma salarelv - hallikarvaline tüüp Yeti, keda kasvu järgi küll "väikseks üllatuseks" nimetada ei saa. Karvik näikse võitvat just laste südameid, kes pärast temaga tervitamist joonelt firma tooteid ostma suunduvad.

Juba esimese võistlusetapi alguses saab selgeks, et Balbiino toodete tarbijate seas eristub selgelt suur laste ja noorte hulk, Tallinna Külmhoone toodete ostjate seas on märgatavalt rohkem täiskasvanuid.

Jaan Luks on müügileti taga nagu kala vees. Igapäevatöös tuleb tegeleda suurklientidega, kuid probleeme ei paista olevat ka "väikeklientidega". Muhe ja sõbralik olek ning tarbijate suur huvi "Regati" vastu viivad Külmhoone esimese etapi lõppedes eduni Balbiino ees.

Tarbijate vaieldamatud lemmikud on nostalgiat tekitav Regatt ning suviselt kerge mahlapulk Jokker. Üks Regati ostnu kostis: "Oi, mäletan veel, kui omal ajal seda jäätist nautisin." Ning üks Jokkeri ostnud kena neiu naeratas ning lausus: "Midagi kerget suvepäevaks, mitte, et ma dieeti peaksin."

Balbiino toodete seas teistest eralduvat hitt-toodet pole - armastatakse kõiki, favoriitideks topsijäätised ning Vanilla Ninja - šokolaadiglasuuriga vaniljejäätis. Balbiino väikesed sõbrad jäävad pärast ostu sooritamist leti juurde uudistama - Yeti on justkui tänapäevane versioon Leopoldist - suur ja pehme. Ka Marc pälvib tähelepanu just õrnema soo esindajate seas, kellele ta oma toodete kohta soravalt selgitusi jagab.

Kliendid on Külmhoone leti ees, Jaan kiidab oskuslikult: "Meie mahlapulk on neljavärviline ja -maitseline, tulge proovima," Marc hõikab vahele oma firma ühevärvilise Limbo kohta: "Meil ka, oleneb, mis nurga alt vaatate!"

Kahe firma sortiment on tootegrupiti sarnane - vaniljepulk, šokolaadiglasuuriga vaniljejäätis, vahvlitops, mahlapulk. Huvitavamatest toodetest pakub Balbiino ka vanilje-briketti Raks - Domino-küpsiste ja jäätise maitsebuketti. Külmhoonel on vastu pakkuda Premia - vanilliplombiir maasikatäidise ja jogurtimaitselise glasuuriga.

Teise etapi alguseks on Jaan Külmhoonest vaikne, jälgides tähelepanelikult rahvast - kogub mõtteid, kuidas massidele läheneda.

Marc Balbiinost kutsub abiks Jeti, kes juba esimeses etapis end edu pandina tõestas. Pärast stardipauku tormab Tallinna Külmhoone võistleja rannajalgpalli publikutribüünide juurde. See õigustab end - kõikjalt kostavad hüüded "Hei, jäätisemees!", ja "Palun meile ka!"

Tekib doominoefekt - inimese huvi osta on tugevas seoses teda ümbritsevate inimeste ostuhuviga. Praegu oleks Jaanil vaja lisapaari käsi, et kõiki soove täita.

Balbiino esindaja Marcil on teine taktika: otse laste mänguväljaku, kiikude ja rannatoolide juurde. Ka siin tekib ahelreaktsioon - kui müüja ümber on kogunenud 2-3 ostjat, hakkab ostjaid juurde triivima, mõne hetkega tekib järjekord ja mitmed noored üritavad meeleheitlikult üle pinkide ronides müüjani jõuda.

Paistab, et Marc on õigel hetkel õiges kohas. Balbiino kast on tühi juba enne veerandtunni möödumist, kui Jaan veel mööda randa ringi rassib, seega tuleb siit Balbiino revanš. Kahe-etapilise võidumüügi tulemuseks on viik - võitis sport!

Inventuur läbimüüdud toodetelt näitab, et eelistatakse lihtsust - plombiiri või mahlajäätist, firmamärk pakendil pole oluline, peaasi, et eestimaine.

Šokolaadiglasuuriga vaniljepulka nautiv jalgpallihuviline ütleb välja tüüpilise tarbija suhtumise: "Suva, kelle toode - peaasi, et plombiir ja glasuuriga."

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:40
Otsi:

Ava täpsem otsing